Miss Lycka 2.0
Aktiv medlem
Dags igen!
Med en seger i Paris-Tours för en dansk.
Casper Pedersen tog den i spurtstrid med Cosnefroy.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bot du I Danmark eller Sveriges juvel Malmö?Med en seger i Paris-Tours för en dansk.
Jag bor i ÖstDanmark.
Med tanke på att det råder fri rörlighet inom EU torde det bara vara att flytta till Danmark om man gillar det landet bättre. Att sitta och hoppas att Skåne ska bli danskt och att ens bostad på så sätt ska hamna i Danmark gissar jag är ett recept för en livslång besvikelse.
Liknelsen mellan Danmark och Hongkong haltar på så många plan att jag inte ser någon poäng med den. Och ordet ockupation känns inte relevant i sammanhanget.Det gäller alla ockuperade områden? Äh, bara att flytta. Förstår inte varför det varit sånt liv i Hong Kong, de kan väl bara flytta nån annanstans?
Medhåll, Sverige släpper nog inte Öresundsregionen på länge.
Ja, det var ju däremot ockuperat fram till 1997.Det största skillnaden måste väl vara Hk inte är ockuperat?
vi åker väl inte till hobbydanmark?Då har ju inte överheten ifrån Mälardalen någonstans att semestra och sedan bo efter pensionen.
Jag vet inte om jag håller med om att språket är fullt integrerat i Sverige...I min värld är det en skillnad på ockupation och erövring och skillnaden i hur jag uppfattar termerna beskrivs rätt bra i https://www.quora.com/Whats-the-difference-between-conquering-a-country-and-merely-occupying-one
Och genom att Skåne är fullt integrerat i Sverige är det med det språkbruket erövrat snarare än ockuperat.