Dags igen!

Dags igen!
Passande rubrik idag, för just nu ser ut som en
"spansk" på annat håll i grodätarnas land, i en annan idrott, sular hem sin trettonde titel.

Maken till tungspelad grustennis haver sällan skådats! Undrar om nån av bröderna Fåglum nånsin övervägde Cykelvasan eller Novemberkåsan?

Dags igen!
Ja, fast alias Eddy, vår egen icke- punkteringsexpert, borde vädra morgonluft här. Som ny coach åt Djokovic eller Schwartzman. Ruggigt vad tillplattade de blev!

Dags igen!
Så kan det vara men alla kan inte bli nöjda.

Stäng av bron så de inte kan komma till Vallåsen och sina stugor på Österlen och Småland så blir de nog spaka.

Dags igen!
Med tanke på att det råder fri rörlighet inom EU torde det bara vara att flytta till Danmark om man gillar det landet bättre. Att sitta och hoppas att Skåne ska bli danskt och att ens bostad på så sätt ska hamna i Danmark gissar jag är ett recept för en livslång besvikelse.

Dags igen!
Med tanke på att det råder fri rörlighet inom EU torde det bara vara att flytta till Danmark om man gillar det landet bättre. Att sitta och hoppas att Skåne ska bli danskt och att ens bostad på så sätt ska hamna i Danmark gissar jag är ett recept för en livslång besvikelse.

Det gäller alla ockuperade områden? Äh, bara att flytta. Förstår inte varför det varit sånt liv i Hong Kong, de kan väl bara flytta nån annanstans?

Medhåll, Sverige släpper nog inte Öresundsregionen på länge.

Dags igen!
Det gäller alla ockuperade områden? Äh, bara att flytta. Förstår inte varför det varit sånt liv i Hong Kong, de kan väl bara flytta nån annanstans?

Medhåll, Sverige släpper nog inte Öresundsregionen på länge.
Liknelsen mellan Danmark och Hongkong haltar på så många plan att jag inte ser någon poäng med den. Och ordet ockupation känns inte relevant i sammanhanget.

F.ö. innefattar väl Öresundsregionen både svensk och dansk mark så att säga att Sverige skulle släppa regionen är detsamma som att säga att Sverige skulle släppa (bl.a.) dansk mark vilket torde vara logiskt omöjligt.

Senast ändrad:
Dags igen!
Fast i HK fallet är problemet att ockupanten åkte hem. Dessutom ockuperade de bara ön. Fastlandsbiten leasades och det är där det spricker.

Nu vill jag inte bli dansk. Det rimliga är att paragraf 9e i fredsavtalet respekteras.

Dags igen!
Om man anser att all form av erövring av ett land eller del av land är ockupation och egentligen tillhör det land som hade det innan ockupationen landar man rimligen i slutsatsen att varje bit land tillhör den första stat det ingick i. Misstänker att det leder till en hel del intressanta hårklyverier för historikerna. Inte minst som en del av de länder som förmodligen i så fall har markområden tillhörandes sig inte längre existerar.

Dags igen!
Tillbaka
Topp