Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vilket träslag och temp?Picanha (rostlock) , blev riktigt fint. Marinerad i lime, lite olja, och vitlök. Grillad långsamt med mycket rökträ.
Lite äpple blandat med whiskeyfat. Grillade på runt 70 grader tills jag var uppe på typ 48. Sen fick den vila ett tag medans jag tände igång grillen ordentligt. Svedde sidorna ganska ordentligt och körde på till 54.Vilket träslag och temp?
Blev hungrig nu..
Smaskens!Lite äpple blandat med whiskeyfat. Grillade på runt 70 grader tills jag var uppe på typ 48. Sen fick den vila ett tag medans jag tände igång grillen ordentligt. Svedde sidorna ganska ordentligt och körde på till 54.
Blev riktigt bra.
Har lattjat för lite med det så kan inte riktigt uttala mig. Blir ju aldrig riktigt samma sak när man grillar med lite rökspån, som när man verkligen röker heller.Smaskens!
Hur blir whiskeyfat? Aldrig testar, är det åt de ”kraftigare” hållet? Typ hickoryn?
Jag har grillen en bit bortanför garaget, så jag kan sitta inomhus och titta :p men det är kalllllt.Taskig tajming med tanke på vädret. Vänta bara. ;)
Hur funkar de där rören med spjällventiler? Luftintag?Visa bilaga 432924
Det vankas japansk inspirerande kamben och fläskfilé till kvällen.
Stämmer bra, går att justera tempen ganska bra med dom, Toppventilen alltid öppet fullt under grillning. Stänger den och kulventilerna för att döda glöden så den kan återtändas nästa grill.Hur funkar de där rören med spjällventiler? Luftintag?
Fint med riktiga ventiler. Jag har dremlat in lite vägledning vid spjällarmen på webern för att kunna ha lite koll.Stämmer bra, går att justera tempen ganska bra med dom, Toppventilen alltid öppet fullt under grillning. Stänger den och kulventilerna för att döda glöden så den kan återtändas nästa grill.
Ja det blev bra, Det är ett hemmabygge jag gjorde i våras. Locket kommer från en kasserad landmann och tunnan är ett oljefat från bilverkstan bredvid jobbet.Fint med riktiga ventiler. Jag har dremlat in lite vägledning vid spjällarmen på webern för att kunna ha lite koll.
Sjukt coolt. Next level! :)Ja det blev bra, Det är ett hemmabygge jag gjorde i våras. Locket kommer från en kasserad landmann och tunnan är ett oljefat från bilverkstan bredvid jobbet.
Verkligen. Ser ut som ganska bra passform på locket och fatet?Sjukt coolt. Next level! :)
Ja, är det ett 57-lock som passar på ett standard oljefat? Eller är det en mindre modell på fatet?Verkligen. Ser ut som ganska bra passform på locket och fatet?
Nog inte det första locket som gett sig iväg i en höststorm ?Ja, är det ett 57-lock som passar på ett standard oljefat? Eller är det en mindre modell på fatet?
Har nämligen ett weber 57-lock liggande som hittades i vår trädgård för ett par år sedan, ingen visste var det kom ifrån...
På ett oljefat?Jag hade slängt på Fänkål jag.
Det är ett 57 lock, de passar perfekt på standard oljefat. Samma med galler, 57 galler köpta på biltema.Verkligen. Ser ut som ganska bra passform på locket och fatet?
Jag föredrar iofs riktig rök.Coleslaw och flytande rök brukar ge bra resultat vid grillning.
En fläskytterfilé i 4 h med äpple chunks. Blev väldigt gott fast Webern läckte.
Visa bilaga 437164
Visa bilaga 437165
Snake är grejjen.Hur lyckas du hålla värmen nere nog så köttet inte förkolnar i webern? Tycker inte jag får till det när jag försöker slow cooka grejer i grillen.
Öl definitivt ölHärliga bilder, men så fina köttbitar förtjänar väl vin? Ölen gör sig ofta bäst ren, och vad gör ni annars medan ni väntar på att rökspånen skall förkolnas?
Snake är grejjen.
Ja som sagt Snake och en aluform med vatten. Tänder endast ett fåtal briketter att starta med. Testa, det är kul och gott! Öl definitivt öl tycker jag också ??Hur lyckas du hålla värmen nere nog så köttet inte förkolnar i webern? Tycker inte jag får till det när jag försöker slow cooka grejer i grillen.