Strava frågor

Strava frågor
Det är ett av segmenten på min pendling till jobbet, i gratisversionen. Meningen var att visa att det inte går att analysera mer än detta i gratisversion.
Mvh T
Det är fortfarande inget segment. Det är en "Matched Ride". Står t.o.m. överst i bilden. Sen kan det möjligen vara så att det inte går att analysera i gratisversionen, men det är fortfarande inget segment. Du får kalla det segment om du vill, men i Stravas vokabulär är det en Matched Ride.

Strava frågor
Japp, ser nu att jag bifogade fel skärmdump. Dock spelar det ingen roll för möjligheten att analysera segment i gratisversionen. Man kan inte komma vidare från denna bild.Se korrekt bild, mvh T
Screenshot_20201016-182841_Strava.jpg

Det är fortfarande inget segment. Det är en "Matched Ride". Står t.o.m. överst i bilden. Sen kan det möjligen vara så att det inte går att analysera i gratisversionen, men det är fortfarande inget segment. Du får kalla det segment om du vill, men i Stravas vokabulär är det en Matched Ride.

Strava frågor
Hej.

Varför är Segment explorer så dålig? Den funkar kanske några minuter sen bara försvinner alla segment och så varar det så i timmar eller dagar tills det funkar igen. När det händer försvinner även segmenten på sidor som Dongle så jag antar det är Strava som suger.

Strava frågor
Nedgraderade till gratisversionen härom dagen. Livesegment var jätteroligt första veckorna, men insåg att jag numera bara använder Strava till att hålla koll på min årsdistans, månadsdistans och veckodistans, så då duger nog gratisversionen.

Strava frågor
Jag har värderat upp Strava ytterligare när jag nu i sommar insåg att det är även ett kanonverktyg för att hitta bra vandringsmöjligheter. Jag använder strava väldigt mycket för att skapa cykel-rutter när jag är i okända områden, och det visade sig att heat-mapen för vandring är klockren även för sådana rutter.

Strava frågor
heat-mapen är guld, men inte vidare stabil.

hur gick det förresten i tyskland, där skulle det väl bli förbjudet visa stigar som inte är 'sanktionerade'

Strava frågor
heat-mapen är guld, men inte vidare stabil.

hur gick det förresten i tyskland, där skulle det väl bli förbjudet visa stigar som inte är 'sanktionerade'
Vad menar du med ”inte stabil”?

Vad gäller tyskland, ingen aning, men Tegernsee där jag brukar stanna till och cykla en snutt när jag är på väg neråt, har tydliga heatmaps och annat som gjort att jag kunnat skapa rutter senast nu för ca 4 veckor sedan. Kollade även vandringsleder, och det fanns väldigt detaljerat.

Har förstått att tyskland är lite mer försiktig med kartläggning på nätet jmf med övriga europa. Jag brukar ju parallel-kolla i google maps när jag skapar mina landsvägsrutter, och i tyskland är det ju väldigt glest med street-view-data i Tyskland.

Strava frågor
instabil; den är känslig för vilken lina man har. förlorar inloggning rätt som det är. prövar man privat surf havererar den snart.

historiskt har det återkommande veckovis varit närmast stopp för användning av gratisversionen, för att sedan komma tillbaka.

Strava frågor
instabil; den är känslig för vilken lina man har. förlorar inloggning rätt som det är. prövar man privat surf havererar den snart.

historiskt har det återkommande veckovis varit närmast stopp för användning av gratisversionen, för att sedan komma tillbaka.
Oj! jag har aldrig haft några problem med det du beskriver faktiskt.

Du menar att när du är inne och botaniserar med heat-maps-funktionen (som även är tillgänglig för gratis-versionen alltså?) så kastas du ur och måste logga in igen? Är detta alltså ett utbrett problem för många användare? Jag förstår dock inte vad du menar med "privat surf".

Strava frågor
jag vet inte om andra användare med andra system haft liknande bekymmer som mina, men de har varit upprepade och återkommande trots senaste versioner av webläsare.

privat surf, dvs inte lämna efter sig upplysningar om allt möjligt och inte slöa ned sin dator med att spara alla sidor och sedan i första rummet söka internt är bara att glömma på strava. det går utmärkt i 99 procent av övriga sajter på intermezzonetz

Strava frågor
jag vet inte om andra användare med andra system haft liknande bekymmer som mina, men de har varit upprepade och återkommande trots senaste versioner av webläsare.

privat surf, dvs inte lämna efter sig upplysningar om allt möjligt och inte slöa ned sin dator med att spara alla sidor och sedan i första rummet söka internt är bara att glömma på strava. det går utmärkt i 99 procent av övriga sajter på intermezzonetz
Aha, ja då kanske det har med "privat surf" att göra. Polletten trillade ner nu vad du menade med det. Jag kör inte det läget när jag använder strava och har inte de problemen du beskriver. (Jag kör 99% av tiden Chrome)

Man kan sedan en tid tillbaka kika på heat-maps i mobil-appen utan att behöva för "ruttförslag", om det kan göra det enklare.

Strava frågor
alltså den betalfria versionen kraschar med vissa intervall även med vanlig surf. sedan gärna legat nere ett tag. har killgissat att man haft kapacitetsproblem vissa tider?

Strava frågor
Nu verkar man ju försämrat och förbättrat heat maps. Heat maps visas nu för typen av rutt man vill göra. Vilket är bra. Problemet är bara att heatmaps för "gravel" var obefintliga för området jag kollar. Så vill man planera en gravelrutt så ser man ingen heatmap alls.

Lite olika beteende i app och web. I kartvyn kan man välja vilken heatmap man vill se och kan ex välja "all cycling" men när man väljer create så ser man bara heatmap för vald rutttyp, oerhört märkligt

Strava frågor
Hej som ny medlem här inne kanske jag ställer en fråga på fel ställe, men jag chansar. Efter en mtb ride i skogen med strava märkte jag att kartan inte va synlig. Istället va kartbilden svart med texten (race) i ena hörnet.Har jag ställt in ngt fel eller går det att få tillbaks kartan efter rutten jag körde?

Strava frågor
nu såhär 5 år senare såg jag att det tydligen går att dra av på friskvårdsbidraget. Skickar man helt enkelt in kvitto på att årsavgiften är betald? gäller det swift också?

Förstrava, Ja.
Jag har inte testat Zwift ännu.
Tror man får skicka in Zwift kvittot (i Euro) och sen ett kontoutdrag filtrerat på Zwift.

Strava frågor
Förstrava, Ja.
Tror man får skicka in Zwift kvittot (i Euro) och sen ett kontoutdrag filtrerat på Zwift.
nu såhär 5 år senare såg jag att det tydligen går att dra av på friskvårdsbidraget. Skickar man helt enkelt in kvitto på att årsavgiften är betald? gäller det swift också?
Blir ju lite upp till varje arbetsgivare att bestämma så bäst att fråga där, bara de som kan ge 100% korrekt svar. Finns andra trådar som tar upp problem om arbetsgivaren använder tjänster likt epassi. Båda tjänster är dock ok från Skatteverkets sida.
Hos min arbetsgivare är det inga problem att skicka in Zwift eller Strava. Kvittot i euro funkar bra och i vårt system lägger jag in kostnaden i euro och den vid tillfället rådande växlingskursen.

Strava frågor
Förstrava, Ja.
Ja, det går som friskvård. Strålande för mig som varken har anmälningsavgifter eller gymkort. Jag skickade kvittot och dragningen från kortet där valutaomräkningen syns .

(Att inte cykla Vätternrundan är fortfarande avgiftsfritt, vi får se hur länge det håller.)

Strava frågor
Blir ju lite upp till varje arbetsgivare att bestämma så bäst att fråga där, bara de som kan ge 100% korrekt svar. Finns andra trådar som tar upp problem om arbetsgivaren använder tjänster likt epassi. Båda tjänster är dock ok från Skatteverkets sida.
Hos min arbetsgivare är det inga problem att skicka in Zwift eller Strava. Kvittot i euro funkar bra och i vårt system lägger jag in kostnaden i euro och den vid tillfället rådande växlingskursen.
Epassi verkar inte vara så noga.

Tillbaka
Topp