Garmin 920XT har "hängt" sig

Jonas Blom

Medlem
Har en Träningsklocka enl. rubriken som helt plötsligt hängde upp sig då jag skulle spara en aktivitet - se bifogade filer.
Har provat det man kan göra via Garmin felsökning "soft reset" mm. men inget funkar utan den behöver service enl. kontakt med Garmin Support.
Problemet är det att jag köpt den i andra hand o har ej originalkvitto så då funkar inte garantin längre - svar nedan från Garmin.

Vi har tre års garanti ifall klockan är köpt hos en svensk återförsäljare. Är den inte köpt hos en svensk återförsäljare så är det reklamationslagarna för det landet som sätter garantitiden.
Hittar du inget kvitto som styrker garantitiden så är den klocka tyvärr utanför sin servicetid. Vilket innebär att vi inte tar in denna på service längre.
Vi erbjuder alltid service på klockor en tid efter att de har slutat tillverkas, i detta fallet så har den varit ur produktion för lång tid och vi har ingen möjlighet att erbjuda service på den längre
.

Är det någon som haft detta problem o i så fall vet hur man kan lösa det?
Kan det hjälpa att byta batteri i klockan?
Tacksam för er hjälp innan den åker i bingen.

Bilagor

• Garmin 920XT 1.jpg
    Garmin 920XT 1.jpg
    377.8 KB · Besök: 69
  • Garmin 920XT 2.jpg
    Garmin 920XT 2.jpg
    538.4 KB · Besök: 78
En klassiker som kräver tålamod är att vänta ut batteriet. Låt den ladda ur, ladda den och starta. Eller om du är händig, öppna den, lossa batteriet och sätt tillbaka det.

Tolkar jag svaret från Garmin korrekt? De inte in klockan för service (reparation) efter det att garantitiden har gått ut? Och inte heller efter (bortsett från "en tid") det att modellen har slutat tillverkas? Det måste ju vara ett skämt, missförstånd eller bristande kommunikation.

Fråga dom om det går att göra en hardreset och den skiljer sig från softreset.
Gjorde en snabb goggling och fan en hel del på hard reset.

Garmin borde se när den aktiverades första gången, det datumet är med största sannolikhet samma som inköpsdatum, möjligtvis kan den registrerats några dagar senare.

Annars brukar en sk. hard reset lösa de flesta problemen.

Garmin borde se när den aktiverades första gången, det datumet är med största sannolikhet samma som inköpsdatum, möjligtvis kan den registrerats några dagar senare.

Annars brukar en sk. hard reset lösa de flesta problemen.
Jag har förmedlat det till Garmin då den jag köpte klockan av hade datumet o den mejladressen klockan registrerades på men det hjälpte inte utan de ville ha orginalkvittot.
Ska testa hard reset ?

Tillbaka
Topp