Dual eller MaxxTerra?

Sputnik

Aktiv medlem
Dual eller MaxxTerra?
Får spader på alla variabler när det gäller val av däck. Lutar åt DHR II (29x2,4) både bak och fram men funderar på hur stor skillnaden är mellan Dual och MaxTerra-blandningen. Kör idag Rekon och där är det tydligt hur mycket mer bakdäcket slits än framdäcket. Men hur mycket sämre grepp ger Dual om jag skulle köra det fram också? Anledningen till frågan är att det verkar som att jag kan få tag på Dual snabbare än MaxTerra. Vill gärna behålla så mycket av rullat från Rekon som möjligt, men det är ju ingen vits om man vurpar på grund av dåligt grepp av samma skäl.

Dual eller MaxxTerra?
Fram har du en väldigt liten del av rullmotståndet, jag skulle inte köra en dual fram i alla fall, inte nu under blött/lera/snorhalrot säsongen i alla fall.

Jag har inga problem att hitta max terra för dhr2 i lager hos en av tyskarna, däremot får jag problem med den 2.5 wt jag vill ha.

Dual eller MaxxTerra?
Bor du nära Borlänge så har jag ett DHR II 3C 2.4” som är i princip nytt. Satt på hojen i en vecka. Kör nu DHR II 2C 2.3” istället.

Dual eller MaxxTerra?
Som andra sagt; Dual bak och MaxxTerra fram. Eller MaxxGrip fram om du vill ha ett sagolikt "lugnt", kontrollerat och greppigt framdäck som inte verkar slitas värre än MaxxTerra. Dock oklart hur det funkar i kyla, har inte provat det än. Rullar apdåligt på asfalt men tillräckligt bra i skogen (märker ingen skillnad mot MaxxTerra). Väger ~50 gram mer.

Dual eller MaxxTerra?
Bikester i Sickla brukar ha rätt mycket Maxxis på hyllan. Dock lite knöligt att leta upp exakt vad på hemsidan eftersom man får för många sökträffar och måste gå in på varenda sabla däck för att se hela specifikationen.

Edit: Dock fruktansvärt dyrt, men så funkar det tyvärr.

Dual eller MaxxTerra?
Bikester i Sickla brukar ha rätt mycket Maxxis på hyllan. Dock lite knöligt att leta upp exakt vad på hemsidan eftersom man får för många sökträffar och måste gå in på varenda sabla däck för att se hela specifikationen.

Edit: Dock fruktansvärt dyrt, men så funkar det tyvärr.

Tack, men var på hemsidan ser du vad de har i butiken. Hittar inget.

Dual eller MaxxTerra?
Tack, men var på hemsidan ser du vad de har i butiken. Hittar inget.
Det står under varje produkt vad lagersaldot är och jag har för mig att man kan kolla exakt var om varan är "tillgänglig". Jag har påtalat för dem hur dumt det är att inte kunna se vad som finns i butiken, men det har inte hjälpt tyvärr.

Edit: Jag kikade som hastigast och de verkar inte ha nåt av intresse hemma, nej. Insåg i alla fall att det står hjulstorlek och bredd om man håller muspekaren över ikonerna, så man slipper öppna varenda jäkla DHR som finns. Går ju inte att sortera på hjulstorlek heller om man söker.

Dual eller MaxxTerra?
Det står under varje produkt vad lagersaldot är och jag har för mig att man kan kolla exakt var om varan är "tillgänglig". Jag har påtalat för dem hur dumt det är att inte kunna se vad som finns i butiken, men det har inte hjälpt tyvärr.

Edit: Jag kikade som hastigast och de verkar inte ha nåt av intresse hemma, nej. Insåg i alla fall att det står hjulstorlek och bredd om man håller muspekaren över ikonerna, så man slipper öppna varenda jäkla DHR som finns. Går ju inte att sortera på hjulstorlek heller om man söker.

Nej, standardiserade filtreringsverktyg gör verkligen ingen lycklig. Ännu värre blir det när man kollar på telefonen.

Tillgänglig tolkar jag som att de har det i butiken eller lokalt lager, resten finns i Tyskland.

Dual eller MaxxTerra?
Konstigt alltså, TCM säljer likadana däck för 200kr mindre än Sportsson. Då vet man var i Sverige och Stockholm man kan hitta däck billigt =) och förmodligen snabbare frakt än från Tyskland.

Dual eller MaxxTerra?
Håller med. Bara på Bike24 är DHR Exo MaxxTerra 42 euro i 29/27.5 x 2.3/2.4. Förstår inte varför dom är mycket billigare än alla andra mått och däck.
Detta är väl ett rätt bra pris? Bättre än de flesta Tyska cykelbutiker?
TCM har definitivt bra priser på en del Maxxis-däck. Dock kan man inte lita på deras lagersaldo. Jag har varit med om att det står att det ska finnas i butiken men sen visar det sig att det ändå bara finns på webben. Jag rekommenderar att ringa och kolla först...

Dual eller MaxxTerra?
Så var första turen avverkad. Körde en slirig hellasrunda (jävlar vad folk det var ute idag). Betydligt bättre fäste än Rekon, vilket kanske inte är förvånande. Jag var rädd för DÖDSrullmotstånd, men tyckte inte att jag märkte av det ens på asfalt (jag förbehåller mig rätten att ändra mig på just den punkten). Men precis som med alla andra uppgraderingar så gjorde inte heller denna att jag blev starkare i ben och lungor.

Dual eller MaxxTerra?
Så var första turen avverkad. Körde en slirig hellasrunda (jävlar vad folk det var ute idag). Betydligt bättre fäste än Rekon, vilket kanske inte är förvånande. Jag var rädd för DÖDSrullmotstånd, men tyckte inte att jag märkte av det ens på asfalt (jag förbehåller mig rätten att ändra mig på just den punkten). Men precis som med alla andra uppgraderingar så gjorde inte heller denna att jag blev starkare i ben och lungor.
Tack för recension! Kul att de funkade så bra

Tillbaka
Topp