Kör bara på högsta växeln
Tjena, har en Cube med Bosch Performance gen 3. Det är någon slags hybridcykel men jag kör med den till jobbet och affären mest. Ibland en runda i naturen också. Problemet är drevningen, jag kör nästan alltid på högsta växeln, dvs det minsta hjulet på baknavet. Problemet är då att jag inte kan växla upp mer om det kommer en nedförsbacke, det små dreven stjäl mer energi (tänker jag mig) samt att om jag kör nästan bara på ett drev så kommer ju det att slitas ut långt innan de andra.
Går det att byta framdrev, från dagens 38 kugg till säg 44? Det har inget med trim att göra då assistansen stoppar via en givare på hjulet så det blir inte mer än 25 km/h oavsett drivning. Sen kan man ju trampa manuellt fortare såklart men det gäller alla cyklar.
Om det går - är det svårt att byta framdrev? Behövs några specialverktyg, klarar kedjan sex kuggar till?
Mvh Expired.
Går det att byta framdrev, från dagens 38 kugg till säg 44? Det har inget med trim att göra då assistansen stoppar via en givare på hjulet så det blir inte mer än 25 km/h oavsett drivning. Sen kan man ju trampa manuellt fortare såklart men det gäller alla cyklar.
Om det går - är det svårt att byta framdrev? Behövs några specialverktyg, klarar kedjan sex kuggar till?
Mvh Expired.