Från bock till bull...
Hej vänner. Nu har jag tagit hand om mig länge nog (-15 pannor typ) för att fimpa fettopendlingen medelst damtralla och plocka fram roligare doningar igen.
CX:en* skall få ta det ärofyllda steget från underutnyttjad grusvägsjonne till pendlarök, Halleleluja! För att det skall bli en värdig ättestupa kommer bockstyret med tillhörande combireglage (105, 10-delat med mekaniska skivor) bytas ut mot ett bullhorn. Drivlinan med 2x10 (105 där med) vill jag byta mot 1x10(?) Frågan är nu... vad behöver jag och vad är lämpliga lösningar?
Bullhorn?
Bromsreglage för mek. skivor att sätta på (eller i?) ändarna?
växelreglage (var sätter man det så det är lätt att komma åt? Om nu i styrändan är upptaget...?
kassett?
kaka?
är det någon som har bra tips?
Jag vill oxå ha ett flak fram, gaffeln har rack-mounts.
*Focus Mares AL Disc
CX:en* skall få ta det ärofyllda steget från underutnyttjad grusvägsjonne till pendlarök, Halleleluja! För att det skall bli en värdig ättestupa kommer bockstyret med tillhörande combireglage (105, 10-delat med mekaniska skivor) bytas ut mot ett bullhorn. Drivlinan med 2x10 (105 där med) vill jag byta mot 1x10(?) Frågan är nu... vad behöver jag och vad är lämpliga lösningar?
Bullhorn?
Bromsreglage för mek. skivor att sätta på (eller i?) ändarna?
växelreglage (var sätter man det så det är lätt att komma åt? Om nu i styrändan är upptaget...?
kassett?
kaka?
är det någon som har bra tips?
Jag vill oxå ha ett flak fram, gaffeln har rack-mounts.
*Focus Mares AL Disc