Longboardskärm till MTB?

Fjordäng

Medlem
Longboardskärm till MTB?
Tjena,
Då vädret blir allt tråkigare ute så är jag på jakt efter typ longboardskärmar till min MTB.
Gänget som cyklar kör ju alla på cross men då det blivit både ny linjecykel och tempo hoj i år så får det vänta lite.

Så nu är ju frågan var man kan hitta vettiga skärmar (kompisskärm) till MTB?
Kör på en 27,5" HT (Bianchi Ethanol 27.1 - 2015)
De jag hittat passar ju inte då man har varken kolfiberram eller 2,3" däck...

Alla tips välkomnas.

Longboardskärm till MTB?

(Står 29", sks specar den för 27.5-29)
+

Sen köper du en gummimatta:

som du klipper till en ego+kompislapp från

Longboardskärm till MTB?

(Står 29", sks specar den för 27.5-29)
+

Sen köper du en gummimatta:

som du klipper till en ego+kompislapp från

Vettiga skärmar, man sjukt vad korta de är. Tror knappt att det funkar med kompislapp på dem, den kommer hänga ner i däcket.

Unna dig ett par Honjo :)

Eller för den delen en Fendor Bendor, de tar bort rätt mycket av det värsta däcksprutet.

Longboardskärm till MTB?
Vettiga skärmar, man sjukt vad korta de är. Tror knappt att det funkar med kompislapp på dem, den kommer hänga ner i däcket.

Eller för den delen en Fendor Bendor, de tar bort rätt mycket av det värsta däcksprutet.
Long versionen är skitbra. Jag kör den med egolapp på pendlaren och det går fint i jobbkläderna.

Longboardskärm till MTB?

Hade inte TS haft en cykel med 2.3" breda, mönstrade mtb-däck och en ram utan vettiga monteringspunkter så hade jag rekommenderat ett par metallskärmar. (Honjo H80 och Velo orange är för smala)

Men nu har TS en cykel som kräver fulmek för att fästa skärmar och bara ska köra det för vinterträning så känns det mer värt att köra på billigare varianter :)

edit: blir dom för korta för en mjuk kompislapp så skulle jag använda en hårdare variant, typ en gammal ass-saver eller liknande :)

Longboardskärm till MTB?
Hade inte TS haft en cykel med 2.3" breda, mönstrade mtb-däck och en ram utan vettiga monteringspunkter så hade jag rekommenderat ett par metallskärmar. (Honjo H80 och Velo orange är för smala)

Men nu har TS en cykel som kräver fulmek för att fästa skärmar och bara ska köra det för vinterträning så känns det mer värt att köra på billigare varianter :)

edit: blir dom för korta för en mjuk kompislapp så skulle jag använda en hårdare variant, typ en gammal ass-saver eller liknande :)

Haha, absolut, jag ser förstår din poäng. Varje gång jag själv snålat med skärmar blir jag bara sur på mig själv. Enda lösningen för TS är Flat 80 från Sim Works. Bara drygt två tusen för ett par skärmar :)

Longboardskärm till MTB?
Jag ska inte säga så mkt, 3dPrintade precis jiggar för att borra fästhål i en ram och ska svarva en egen "fender flute" för att få rack och skärmar på rätt höjd med en stel gaffel som är dämparkorrigerad :)

Longboardskärm till MTB?
Toppen och tackar för alla ideer!
Ska fulmeka till något som gör vinterträningen lite mer uthärdlig :)

Kan posta bild när jag fått hem grejerna och fått på dem :D

Tillbaka
Topp