Nu har jag försökt ett par gånger men jag hamnar bara på motionsspår där det klart och tydligt står att man inte är välkommen med cykel.
Finns det någon cykelstig från Ågesta till Skogås/Länna??
Jag är trött på att hamna ute på Lissmavägen.
Visa bilaga 187273
Ja, det finns en SNABB väg på "Andra Sidan Ågesta" (utifrån ovanstående kartmarkering) som utgår ungefär ifrån "Nynäs" (se på kartan ovan):
1. Det är först ett "Skogspår";
2. - som övergår till en "Grusad bilväg";
3. - som övergår till en "Asfalterad bilväg";
4. - som övergår till en "Asfalterad gångbana".
Om man befinner sig på "Ågesta GrusParkering" - kan man ta sig hela vägen mot följande alternativa "riktningar" (välj själv "målort" nedan):
1) ==》mot SKOGÅS/Trångsund C/Larsboda Ind.Omr/Farsta Strand C/Farsta C;
2) ==》 mot LÄNNA/"Engelska Skolan"/Länna "Villaområde" (Notering: många lokala 'Skogåsbor' anser att området "Länna" fortfarande mera tillhör 'Skogås' än området numera kallat för "Länna", ja, det är något diffusa områdesgränser häromkring!)/vidare i RAK riktning mot den s.k "Bauhaus"-rondellen;
3) ==》mot LISSMA/(via "Länna")/ta HÖGER ifrån "Bauhaus"-rondellen/RAKT FRAM förbi "Willys" (matbutik hö.sida)/RAKT FRAM förbi "Länna Köpcentrum" (vä.sida i rondell)/RAKT FRAM (70km-landsväg!) i riktning mot LISSMA & sedermera vidare (ta höger i T-korsning med STOPP-plikt!) mot Huddinge C...
Usch ja. Det blev lite mycket information här ovan, men jag hoppas VERKLIGEN att detta hjälper någon riktnings-disorienterad förvirrad cyklist ute i ÅGESTA Friluftsområde att HITTA den LÄTTA vägen mot SKOGÅS och sedan vidare...?!!
Med

-vänlig hälsning,
? Mia Hienovirta ?