Dags att stiga in i FS-världen. Hjälp mig!
ÄLSKAR MTB! Åkt sedan 2016, köpte 2017 en hardtail. Radon ZR Team 29" för ca 10K. Fina delar! Shimano XT på bakväxel, framväxel, kassett, främre och bakre nav samt växelreglage. Inga konstigheter! Älskar att trycka på ordentligt på stigar och få upp farten och jaga tider. Men även lite lagom svåra bergs och skogspartier med en hel del stigar sten och skit. Åkte cykelvasan på 3:22 (medel 27,8km/h) vilken jag blev väldigt nöjd med. Senare år har jag mycket mer börjat åka svårare trails och söker mig mer in mot skogen, (skitkul!) och är sjukt sugen på en fulldämpad! Jag dreglar när jag ser vännernas 150 och 160mm TREK och SCOTT-cyklar men inser nog mer och mer att All Moultain/Enduro kanske är att gå för långt för min del då jag älskar tempot så mycket. Samtidigt vill jag inte betala massa extra pengar för ett märke när det är komponenterna som är det viktiga.
Så...
1. Vad tror ni är en bra MTB-kategori för mig att köra på?
2. Och vilka märken och modeller skall jag kika mer på? Jag vill ju inte betala en massa mer än jag behöver bara för att det ska stå SCOTT på cykeln som sagt.
Tack på förhand för er hjälp och är det nåt jag glömt nämna så fråga på!
Så...
1. Vad tror ni är en bra MTB-kategori för mig att köra på?
2. Och vilka märken och modeller skall jag kika mer på? Jag vill ju inte betala en massa mer än jag behöver bara för att det ska stå SCOTT på cykeln som sagt.
Tack på förhand för er hjälp och är det nåt jag glömt nämna så fråga på!