Trailforks i Garmin Fenix

Om en Fenix 6X är budgeten skulle jag istället köpt en billigare klocka och en separat cykeldator.

Har inte provat att följa en stig på klocka men tycker det är nog svårt att kolla pulsen på klocka vid landsvägs-cykling, så följa en stig på en liten klockskärm låter onödigt krångligt.

Hej!

Nån som har provat att följa en stig med klockan på armen? Det verkar ju rätt smidigt. Ska man skippa cykeldatorn och köpa en Fenix 6x istället?

Köpte nyss en 6x och tycker den är grym, har tidigare cyklat med garmin instinct klocka i 2 år och innan det garmin Edge 510.

Har aldrig saknat min cykeldator sedan jag köpte klocka. Så smidigt att alltid ha med sig den. 6x har även grym batteritid. 2h mtb är typ 4% batteri när jag kör med puls och gps och allt igång.

Köpte nyss en 6x och tycker den är grym, har tidigare cyklat med garmin instinct klocka i 2 år och innan det garmin Edge 510.

Har aldrig saknat min cykeldator sedan jag köpte klocka. Så smidigt att alltid ha med sig den. 6x har även grym batteritid. 2h mtb är typ 4% batteri när jag kör med puls och gps och allt igång.

Vad har du för "taktik" när du använder kartan klockan? Jag har en fenix 6, och en edge 1000. Sedan jag köpte 6an, har jag bara använt Edge som karta och hastighetsmätare. Nu har dock edgens på/av knapp gått sönder (plasten spruckit, så inte vattentät), och jag har tänkt att vänta på nästa generation innan jag köper ny.

Vad har du för "taktik" när du använder kartan klockan? Jag har en fenix 6, och en edge 1000. Sedan jag köpte 6an, har jag bara använt Edge som karta och hastighetsmätare. Nu har dock edgens på/av knapp gått sönder (plasten spruckit, så inte vattentät), och jag har tänkt att vänta på nästa generation innan jag köper ny.
Tjenare.

Har ej använt mig av karta ännu för att navigera. Cyklar oftast på stigar jag känner till och gör jag ej det tycker jag det är kul att utforska så långt det går utan att ta till kartan.

Ibland vid vandring i terräng kan jag kika på kartan för att se var jag är i förhållande till var jag tidigare varit.

Blev det ngt fel i den meningen?
För det har ju redan kommit två(2) efterföljande edgemodeller
Edge 1030 https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/p/567991
Edge 1030 Plus https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/p/704417

Nejdå, väntar på 10x0, vad den nu kommer att ha för siffror. ? Det bestämde jag mig för innan den gick sönder. Bytte batteri för att förlänga livet på 1000, men med lite eltejp kanske den klarar lite regn. För det mesta klarar jag mig utan karta, men när jag cyklade Happy Witch Ride, lade Edgen av efter halva äventyret (det var innan batteribyte) , då använde jag telefonen för navigering , vilket var meckigt...

Tillbaka
Topp