Återigen en tråd om ny cykel

erefre

Medlem
TL;DR Radon Slide 9.0/10 eller Giant Trance X eller Commencal meta TR eller Trek Remedy 8, vilken vill jag ha?

Hallå där!

Sitter idag på en Trek Remedy 7 från 2015 som jag är ganska nöjd med förutom att treks proprietära system för baksvingen gör det omöjligt att uppgradera bakdämparen på något vettigt sätt!
Så nu är jag på jakt efter nånting att byta ut min så gott som underbara Remedy mot något nytt och fräscht.

Ska jag gå den tråkiga vägen och bara köpa upp mig till samma cykel fast nyare för att säkerställa att jag blir nöjd eller borde jag ge mig ut i djungeln på jakt efter något nytt?
Har spanat runt lite och är sugen på en Meta TR mest för att jag tycker den ser tuff ut.
Äger en Radon zr race sen långt tidigare som jag varit ganska nöjd med så en nyare och tuffare fs Radon är kanske något att ha? Fått väldigt bra betyg ute på internet har den också.
En Giant Trance X då? Verkar ju också vara en ganska så tuff cykel och inte direkt overkill för där jag hänger till mest.

Där jag brukar hänga till är i skogarna kring Lida och ibland Flottsbro men då inte direkt dh biten.

Jag vill ju ha något modernt geo-mässigt sett men inte fullt ut enduro för det kommer jag aldrig att kunna utnyttja fullt ut till min vardagliga cykling.

Vad tror ni?

En Remedy från 15 översätts nog till Fuel EX idag, allround stigcykel. Men vill du ha 27,5 så minskar ju valmöjligheterna.

Skall man börja med ramen?
förstår inte negativiteten mot Cube. Ni som har negativa tankar om just Cube osv mm får gärna förklara varför det är så dåligt utöver "Skall man börja med ramen?" Om ramen varför? Om något annat varför? Förklara gärna liter mer utförligt varför Cube är skit enligt alla "förståsigpåare" på just happyride? Jag vill veta varför just CUBE har ett så pissigt dåligt rykte i just Sverige och Skandinavien framförallt?

förstår inte negativiteten mot Cube. Ni som har negativa tankar om just Cube osv mm får gärna förklara varför det är så dåligt utöver "Skall man börja med ramen?" Om ramen varför? Om något annat varför? Förklara gärna liter mer utförligt varför Cube är skit enligt alla "förståsigpåare" på just happyride? Jag vill veta varför just CUBE har ett så pissigt dåligt rykte i just Sverige och Skandinavien framförallt?
Antagligen för de gör billiga budget cyklar också. Deras påkostade high end modeller är riktigt fina. Dom behöver nog kanske segmentera sina varumärken.

Till TS: mötte en kille med nya Radon Slide 9.0 när jag åkte bergbanan i Falun. Han var väldigt nöjd. Hade varit en vecka i Åre och det funkar super. Enda problemet han hade haft var att droppen fastnat nere men ett samtal/Mail till radon och en snabb service så funkade den perfekt igen.

kör själv en äldre radon och är hyfsat nöjd. Fördelen med att välja Radon är att dom verkar komma in i lager W4. Att en cykel går att köpa verkar första man ska använda som kriterier 2021.

Reatorn såg ju riktigt trevlig ut! Blev väldigt sugen på att ge mig ut på jakt efter sådan nu.
Bara att handla. Har du kvar remedyn så kanske det kan funka ekonomiskt också.

Bara att handla. Har du kvar remedyn så kanske det kan funka ekonomiskt också.
Känns som det är bättre att köpa en hel cykel för bara 9000kr till. Bara riva bort och sälja det man inte vill ha.

Känns som det är bättre att köpa en hel cykel för bara 9000kr till. Bara riva bort och sälja det man inte vill ha.
Finns inte vad jag kan hitta.
Sen är väl frågan vad man får för dämpare på instegsmodellen.

Har man mycket av delarna kanske det kan bli ok. Annars får man hoppas på nya leveranser

Vem är det i Stockholm? Dan verkar inte ha nåt hemma men kanske kan ge en prognos
Har för mig folk brukar hänvisa till någon i sthlm men verkar bara vara Dan som är på nukproofs hemsida.

ingen reactor är i lager tyvärr. Gissar de dyker upp till slutet av jan/feb men har inget att basera det på.

känns ovärt att betala 20k när dom nyss sålde ut mega för 10k. Men är man i rävsaxen så är man.

bike 24 har en Santa cruz ram för en billig slant nu men minns inte vilken modell. Kanske värt att kolla.

Jag har tillräckligt stora problem med att välja kring kompletta cyklar så att börja plocka en från delar det kommer gå käpprätt åt helvete känner jag på mig!

Jaha det här gick ju nästan käpprätt åt helvete!
Få tag i en nukeproof var typ precis så lätt som alla tror!
Fick dock tag i en cykel av samma märke och modell som jag redan har fast nyare och med lite bättre komponenter. Jay tänkte jag!
Samma storlek på den som min gamla som teoretiskt sett är lite för liten för mig men jag tog en chansning där på storleken som dock som visade sig inte vara så bra.. Cykeln var för liten så jag tog och krängde vidare den.

Nu är jag alltså tillbaka på ruta ett igen och jag Vill fortfarande ha en nukeproof.

Ville också bara gnälla av mig lite ?

Jaha det här gick ju nästan käpprätt åt helvete!
Få tag i en nukeproof var typ precis så lätt som alla tror!
Fick dock tag i en cykel av samma märke och modell som jag redan har fast nyare och med lite bättre komponenter. Jay tänkte jag!
Samma storlek på den som min gamla som teoretiskt sett är lite för liten för mig men jag tog en chansning där på storleken som dock som visade sig inte vara så bra.. Cykeln var för liten så jag tog och krängde vidare den.

Nu är jag alltså tillbaka på ruta ett igen och jag Vill fortfarande ha en nukeproof.

Ville också bara gnälla av mig lite ?
Gå med oss coola grabbar å köp en Propain. Kört att få en för denna sommaren men till 2022 så lär du hinna få den!

Åh ytterligare en cykel till att ta i beaktning! Den verkade ju riktigt grym den med såklart!
Blir inte lättare det här inte!

Jaha!
Tänkte jag skulle bli medlem i det coola propain gänget och la en beställning på en hugene här i våras, efter en lång lång väntan och en del mindre positiva händelser i propaingruppen på facebook så avbeställde jag den och köpte mig en santa Cruz hightower istället!

Grymt nöjd med den men fortfarande väldigt nyfiken på hur hugenen hade varit.

Jaha!
Tänkte jag skulle bli medlem i det coola propain gänget och la en beställning på en hugene här i våras, efter en lång lång väntan och en del mindre positiva händelser i propaingruppen på facebook så avbeställde jag den och köpte mig en santa Cruz hightower istället!

Grymt nöjd med den men fortfarande väldigt nyfiken på hur hugenen hade varit.
Jag tror de är väldigt lika. Trampeffektiv men endå kapabel när det går utför. Hade nog tagit en SC om inte blivit en propain. Funderar på en Tallboy som andra hoj så kanske blir en SC ändå :).

Tillbaka
Topp