Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hmmm, det kanske är för att det är fruset under och regnet som föll inatt inte kunnat sjunka undan? Bara det inte blir skridskobana nu när det fryser igen!Helt galet mycket vatten i Hellas idag! Tror inte jag sett så stora pölar på hela hösten och då har det ändå varit... minst sagt... blött.
Annars mest segt. Dock vackert!
Stalle
Körde i sicklaskiftet idag vid två-ish och det var nästan ocyklingsbart. Snön tyngde ner alla småsträd och grenar så att dom hängde ner över stigen i brösthöjdUppåt 20 cm snö på sina ställen i Hellas ikväll. Fruktansvärt tungtrampat, men också fruktansvärt kul! Kommer bli riktigt grymt så fort snön packas till lite av fotgängare och cyklister.
Visa bilaga 464597
? Den som har en fatbike är lyckligt lottad just nu! Edit: Det finns fortfarande blöta ställen men jag tror det kommer ha frusit helt till helgen. Väldigt mycket mindre idag än i tisdags i alla fall, men man får passa sig för jättepölarna som inte är bottenfrusna under snön.
Ja, man får kanske undvika stigar där det är tätt mellan småträden. Vi var uppe och härjade vid masterna och där var det bara enstaka grenar som hängde ivägen.Körde i sicklaskiftet idag vid två-ish och det var nästan ocyklingsbart. Snön tyngde ner alla småsträd och grenar så att dom hängde ner över stigen i brösthöjd
Körde i sicklaskiftet idag vid två-ish och det var nästan ocyklingsbart. Snön tyngde ner alla småsträd och grenar så att dom hängde ner över stigen i brösthöjd
Ja, man får kanske undvika stigar där det är tätt mellan småträden. Vi var uppe och härjade vid masterna och där var det bara enstaka grenar som hängde ivägen.
Ungefär så. Min runda bestod i att knuffa cykeln på gula, krypa under björkarna på den normalt öppna stigen från ältavägen upp mot tre amigos start, för att avslutas med att tro att jag skulle komma över träsket i Across the moss... Visa bilaga 464602
Det var ett jävla gnäll hörni! Det är ju fantastiskt med snö jämfört med den eländiga sörja som varit tidigare i höst/vinter.![]()
De stigar som brukar bli bra snabbast är de med mest trafik, alltså så nära bebyggelse som möjligt. Så om man vill slippa pulsa så ska man nog inte dra mot Hellasgården redan imorrn, utan snarare mot Björkhagen, Bagis eller liknande. Dock eventuellt med ökad risk för snö i nacken då.
Gnälla är gratis!Det var ett jävla gnäll hörni! Det är ju fantastiskt med snö jämfört med den eländiga sörja som varit tidigare i höst/vinter.
De stigar som brukar bli bra snabbast är de med mest trafik, alltså så nära bebyggelse som möjligt. Så om man vill slippa pulsa så ska man nog inte dra mot Hellasgården redan imorrn, utan snarare mot Björkhagen, Bagis eller liknande. Dock eventuellt med ökad risk för snö i nacken då.
Beundrar er som framhärdar i Mtb och inte avfaller till längdåkning just nu
Lida grön idag, ett cykelspår i snön innan oss 3.
Vi gav upp efter halva, pölar under snön där isen sprack när vi körde över, halt och massa snö överallt, min dropperwire frös fast så den låste inte sadeln i uppe läge.
Parkering var full när vi lämnade vid 12.30, mycket längdskidåkare och pulkor.
Mötte 20 tal bilar på vägen därifrån, poppis ställe nu.
Gäller vara ute i god tid.
Bättre att cykla i Flemingsbergsskogen så här års. Där har fotgängare gått i snön så det är fullt cyklingsbart på stigarna. Jag cyklar massor på Lida men håller mig borta därifrån på vintern och när det är blött.
Det kan ha varit jag. Inget vidare före runt Lida idag, men bort mot Brantbrink var det bättre, ordentligt upptrampat och hårdpackat.Lida grön idag, ett cykelspår i snön innan oss 3.
Vi gav upp efter halva, pölar under snön där isen sprack när vi körde över, halt och massa snö överallt, min dropperwire frös fast så den låste inte sadeln i uppe läge.
Parkering var full när vi lämnade vid 12.30, mycket längdskidåkare och pulkor.
Mötte 20 tal bilar på vägen därifrån, poppis ställe nu.
Gäller vara ute i god tid.
Tack för tipset, vi funderade på att prova nått annat nästa helg.
har du nått spår eller nån rutt att dela med dig, har aldrig cyklat däromkring....
//Henrik
Grymt fint på gröna o blåa. Hundbenet och Vilse var sämre, men ändå fullt körbara.
Visa bilaga 465075
Kommer du med bil, parkera vid Visättra sportcenter. Följ sen grusvägen närmast skogen förbi is-rinken (på din vänstra sida) och lite till, sen höger in på stigen som bla är markerad gul och grön/vit. Följ den gula 2-3 km. Passerar/korsar elljusspår 2 ggr. När du kommer ner på grusväg/elljusspår för 3e ggr som en T-korsning väljer du vänster. Blir knappt 1 km på grusväg och sen följer du grön/vita vänster in i skogen och följer den tillbaka till Visättra. Blir runt 1 mil mkt varierad terräng. Stigstatus vågar jag inte säga ngt om. Var där före jul och då var det mer bäck än stig på många ställen, så kan tänka mig att det är bitvis halt...men har som sagt inte varit där sen snön kom....Tack för tipset, vi funderade på att prova nått annat nästa helg.
har du nått spår eller nån rutt att dela med dig, har aldrig cyklat däromkring....
//Henrik
Ja idag var d ingen lek. En av kompisarna cyklade från Täby kyrkby ned till Hellas och körde denna turen med oss, och sen hojade han hem igen. Han kör på en äldre Specialized Enduro Aluminium. Fick nog ihop över 90km.Längtar tills man fått upp flåset och orken att ta en 3h tur. Var allt för många år sedan man satt på en cykel (och många kilon) men nu är man igång igen sakta sakta....
Ja idag var d ingen lek. En av kompisarna cyklade från Täby kyrkby ned till Hellas och körde denna turen med oss, och sen hojade han hem igen. Han kör på en äldre Specialized Enduro Aluminium. Fick nog ihop över 90km.
Cyklade där igår. Fullt cyklingsbart överallt även utan dubbdäck. På stigarna är det som en 60 cm upptrampad gång som man kan rulla på ganska ok på ändå. Oklart hur det blir när plusgraderna kommer dock. Risk att stigen blir isbana då.Kommer du med bil, parkera vid Visättra sportcenter. Följ sen grusvägen närmast skogen förbi is-rinken (på din vänstra sida) och lite till, sen höger in på stigen som bla är markerad gul och grön/vit. Följ den gula 2-3 km. Passerar/korsar elljusspår 2 ggr. När du kommer ner på grusväg/elljusspår för 3e ggr som en T-korsning väljer du vänster. Blir knappt 1 km på grusväg och sen följer du grön/vita vänster in i skogen och följer den tillbaka till Visättra. Blir runt 1 mil mkt varierad terräng. Stigstatus vågar jag inte säga ngt om. Var där före jul och då var det mer bäck än stig på många ställen, så kan tänka mig att det är bitvis halt...men har som sagt inte varit där sen snön kom....