Vilka servar Öhlins i Sverige?

Tom__

Aktiv medlem
Som rubriken lyder.

Vad har jag för alternativ?

Dem enda jag känner till är Järvsö och racingbike sweden, å racingbike går bort.

Undrar oxå vilka som saluför öhlins Cartidge, då till rxf36.
Helt omöjligt att hitta.

Tacksam om ni kidz kan hjälpa en gubbe som mig :)

Som rubriken lyder.

Vad har jag för alternativ?

Dem enda jag känner till är Järvsö och racingbike sweden, å racingbike går bort.

Undrar oxå vilka som saluför öhlins Cartidge, då till rxf36.
Helt omöjligt att hitta.

Tacksam om ni kidz kan hjälpa en gubbe som mig :)
Tror även Trek Bicycle Store i GBG (BikePlace) hanterar Öhlins.

Vad är det för Cartridge du behöver? Dämpare eller fjäder?

Tror även Trek Bicycle Store i GBG (BikePlace) hanterar Öhlins.

Vad är det för Cartridge du behöver? Dämpare eller fjäder?
Jag hittade nu lite olika Åf å service partners på öhlins hemsida.

Men generellt tycker jag hemsidorna är kassa.
Jag vill ju veta mer detaljerat vad som ingår 7 det olika servicarna.

Den cartridge jag söker är den nya ttx18 dämparen.

Dem få butiker jag sett som säljer dem har bara till Fox 40 & boxxer men det skall finnas till till rxf36 an oxå

Servicecenter Sverige:
Järvsö / RG3 / Trekstore GBG / Racing Bike Sweden / THT samt Öhlins Karlstadskontor.

TTX18-cartridgen heter 18781-01, verkar inte finnas i Öhlins lager för tillfället, så du får hoppas att någon har
en sådan på hyllan.

RG3 Scandinavia har öppnat en filial precis vid Arlanda (Trosta 215), mycket trevligt bemötande och kunnig personal som tidigare jobbat med Öhlins produkter. Perfekt för oss i Stockholmsområdet som inte vill skicka iväg grejerna utan föredrar en kontakt över disk..

RG3 Scandinavia har öppnat en filial precis vid Arlanda (Trosta 215), mycket trevligt bemötande och kunnig personal som tidigare jobbat med Öhlins produkter. Perfekt för oss i Stockholmsområdet som inte vill skicka iväg grejerna utan föredrar en kontakt över disk..
Fick offert av rg3 på service av min rxf36.
Dom vill ha 2600.
Järvsö vill ha 1900 för motsvarande service.

Har svårt att se att dom är så mycket trevligare än järvsö för att motivera det priset

Kan oxå meddela att ttx18 cartridgen är restade.
För er som är intresserad av en sån.

Det skall tillverkas en batch i april så kanske finns till slutet av Maj.

Fick offert av rg3 på service av min rxf36.
Dom vill ha 2600.
Järvsö vill ha 1900 för motsvarande service.

Har svårt att se att dom är så mycket trevligare än järvsö för att motivera det priset
Om det är värt det eller ej är såklart upp till var och en, men efter att ha besökt RG3 i Orsa så kan jag intyga att det är extremt kvalitétstänk i allt de gör. Har nog aldrig sett en så kliniskt ren och strukturerad verkstad/arbetsytor.

Om det är värt det eller ej är såklart upp till var och en, men efter att ha besökt RG3 i Orsa så kan jag intyga att det är extremt kvalitétstänk i allt de gör. Har nog aldrig sett en så kliniskt ren och strukturerad verkstad/arbetsytor.

Rg3 har byggt all min fjädring i alla år, till all motorsport. Jag håller med dig, servicen är extremt bra, och kunniga.

Tillbaka
Topp