Hallå cyklist! Hur var dagens lunchrunda?

Har missat denna tråd så har ju inte lunchcyklat då jag inte vågade skapa en egen tråd om lunchcykling men nu måste jag ju börja så jag kan skriva här.

Nu så äntligen, dagens lunchrunda aka årets första cykling varade i hela 42m28s och avnjös i +3, gråmulet och med dubbdäck. men ändå så schönt att vara igång på cykeln

Snön är borta men flera jobbiga lerhål är fortfarande frusna så föret i skogen är bättre än på länge. Vurpade över en frusen bäck men klarade mig med skrapsår på smalbenet.

Svettades som en gris i vintercykeljackan trots att jag bara hade t-shirt under och ingen ull.

Dagens lunchrunda: BRUTALT vårig :love:! Snön är borta, det är 15 grader och sol och shortspremiär dagen till ära. Tio av tio (y).

Tog en snabbgrusrunda på en timme, mycket trevligt!

Bilagor

• IMG_1943.jpg
    IMG_1943.jpg
    114.2 KB · Besök: 44
  • IMG_1952.jpg
    IMG_1952.jpg
    73.1 KB · Besök: 50
  • IMG_1953.jpg
    IMG_1953.jpg
    79.3 KB · Besök: 41
Det var helgrymt! Så skönt med lunchturer. Brukar ofta ta en lunchtur om det är fint väder. Så får man jobba igen det på kvällen. Men det gör inget, då har man ändå inte så mycket för sig och njuter hela dagen av lunchturen!

Idag var en sådan otroligt härlig dag. Tog favoritrundan i skogen, fast råkade köra den åt fel håll :) kändes lite konstigt men var ungefär lika kul egentligen. Bonus att jag stötte på denna fina klippa som jag aldrig sett när jag kommit från andra hållet. Här var det ju svingött! Kan man sitta här och mysa om det är upptaget vid vindskyddet som syns där längre fram (vilket det ofta är av någon anledning)

IMG_20210304_120309.jpg

Ingen pendling idag pga jobb från hemmakontoret men det fina vädret fick ut mig på en sen eftermiddagstur. 10 grader så, som den kyckling man är, fick det bli halvlångt, tunn mössa och buff. Riktigt nice att lufta plastraketen och köra utan ryggsäck ?

Tillbaka
Topp