Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
medan LX levde kvar under längre tid och sedermera kom att bli en "touring"-grupp (fritt ur minnet nu...).
Nej Deore LX var primärt en MTB grupp under 90-2000 talet. Sen hamnade SLX där och man flyttade ner 500 gruppen en nivå (ersatte SLX med nya Deore)
Ja fast nu är du inne på modern tid :DNja, om jag inte minns fel kom SLX år 2008 och hette då M660, och samtidigt blev Deore LX en touringserie och hette då T660.
Det var snyggare grupper i början på 90-talet?Ja fast nu är du inne på modern tid :D
Men det stämmer ju delvis det du säger. Just M600 och M500 har ju överlappat varanda med lite olika modellnamn.
I början av -90 var Deore DX = M6xx och Deore LX =M5xx. Man tog bort DX ur sortimentet och kvar fanns bara Deore LX som M5xx i många år. I början av 2000 stökade man runt och delade upp Deore LX och Deore, Deore LX var kvar som M570/M580 medan "bara" Deore blev M510/M530. Sedan krånglade man till det ännu mer med att introducera SLX på M6xx spåret och det stämmer att man introducerade T660 där också.
Under slutet av 2000-talet fanns SLX/Deore LX parallellt i 600-serien och Deore i M500. Sen ersattes Deore med "Nya" Deore och 6000-serien och gamla 600 blev 7000/SLX och nu är det väl lite mer struktur i det hela :D
Vadå ”det stämmer ju delvis”? Det lilla jag skrivit stämmer ju exakt visar det sig! :-)Ja fast nu är du inne på modern tid :D
Men det stämmer ju delvis det du säger. Just M600 och M500 har ju överlappat varanda med lite olika modellnamn.
I början av -90 var Deore DX = M6xx och Deore LX =M5xx. Man tog bort DX ur sortimentet och kvar fanns bara Deore LX som M5xx i många år. I början av 2000 stökade man runt och delade upp Deore LX och Deore, Deore LX var kvar som M570/M580 medan "bara" Deore blev M510/M530. Sedan krånglade man till det ännu mer med att introducera SLX på M6xx spåret och det stämmer att man introducerade T660 där också.
Under slutet av 2000-talet fanns SLX/Deore LX parallellt i 600-serien och Deore i M500. Sen ersattes Deore med "Nya" Deore och 6000-serien och gamla 600 blev 7000/SLX och nu är det väl lite mer struktur i det hela :D
Korrekt! :)Vadå ”det stämmer ju delvis”? Det lilla jag skrivit stämmer ju exakt visar det sig! :-)