Jag är sugen på att skicka efter mina första Rapha plagg, verkar vara både bra och snygga ju. Synd att det är få ställen som säljer för att testa dock.
Så jag tänkte be om hjälp vilken/vilka serier och storlekar man ska titta på? Jag är 174 cm och 72 kg (nåja, ibland). Medelmåttig motionär, och brukar inte gilla jerseys som sitter uberslimingetluftmotståndtightracigt, utan mer "vanliga" modeller. Vad gäller bibs så tycker jag att det känns lätt att sitta tillräckligt bekvämt, tror generellt mer på "rätt" pad än "tjockaste" pad.
Idag så åker jag mest med Craft jersey i strl S och bibs Endura FS260pro, får vara olika märken bara för att det får det helt enkelt.
Så, vad ska jag prova i Rapha? Har förstått att det finns modeller som många upplever som lite korta fram t.ex., och helt slimmad är jag ju inte. Ska man testa jersey i Core eller Classic gissar jag? Och är det skillnad på dessa två och vad isf?
Och vad gäller bibs så verkar det ju finnas t.ex. både Core, ProTeam, Classics. Vad ska man satsa på?
Och vilken är min storlek på jersey och bibs i rapha tror ni?
Generellt så tycker jag ju att det börjar bli fånigt dyrt med dom dyraste varianterna från Rapha, så prismässigt så är ju Core såklart mer rätt.