Visa din Rapha (och lite nyheter...)

HåkanC

Aktiv medlem
Alex Supertramp sa:
Bianchin står dammig och sorglig mot bokhyllan, rakt på parketten. Roterar hjulen emellanåt för att undvika äggform.
Vilka hjul är det (och vad väger din Bianchi?)?
Hjul som inte klarar av så låg(?) belastning som en stillastående cykel tycker åtminstone jag bör undvikas.

/Håkan

VKruger

Aktiv medlem
Tjena,

Har kört ett par corebibs ettag nu och är hyfsat nöjd med de, men de har aningen mycket padding och funkar egentligen bara för kortare rundor.

Finns det någon bib i raphas utbud som är med mindre padding? Främst i skrevet.

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
Det eviga sökandet fortgår, jag har ett par dhb aeron ultra just nu som funkar kanonbra upp till tre timmar. Paden har klart högre densitet än i övriga shorts jag har. Men jag vill ha några som min rumpa gillar efter tre timmar också, hur är raphas pads?

NLC

Aktiv medlem
Det eviga sökandet fortgår, jag har ett par dhb aeron ultra just nu som funkar kanonbra upp till tre timmar. Paden har klart högre densitet än i övriga shorts jag har. Men jag vill ha några som min rumpa gillar efter tre timmar också, hur är raphas pads?
Beror på vilken linje du väljer; ProTeam, Classic, Brevet/Cargo, Core

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
Beror på vilken linje du väljer; ProTeam, Classic, Brevet/Cargo, Core
Rapha hade inte mycket info om någon pad så jag tar tacksamt emot all info. Stämmer det t.ex. att det är samma pad på Core och classic? Tyckte mig kunna läsa mig till det åtminstone.

Den givna motfrågan är ’hur är din rumpa?’

Jag har cyklat +1000km i Rapha Core och tänker göra det igen.
helt klart känslig verkar det som 😄 ligger på 90kg.

Spacekitty

Aktiv medlem
På damsidan har classic/brevet/core (kortbyxorna) samma pad. Pro Team har högre densitet.

Jag har använt Classic sedan 2012 och det har fungerat bra. Provade med Pro Team i helgen, dock bara några timmar, men det kändes som ett lyft och kommer bli fler byxor med sådan pad istället för Classic.

ohellstrom

Aktiv medlem
Rapha hade inte mycket info om någon pad så jag tar tacksamt emot all info. Stämmer det t.ex. att det är samma pad på Core och classic? Tyckte mig kunna läsa mig till det åtminstone.

helt klart känslig verkar det som 😄 ligger på 90kg.
Åh, jag ligger också på 90 ett par dagar in på semestern. Men har man underrede av läder så har man ;)

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
Nu har jag fått mig ett par Core och provat dessa på en premiärtur, klart godkänt är betyget. Paden har samma svängda form och likadan sittyta som mina dhb Aeron ultra, fast den senare har högre densitet och annat material på tyget. Core-shortsen hamnar på platsen efter dhb i komfort, så dessa är top 2 i min garderob.

Mayhem

Aktiv medlem
Några upplevda förändringar i kvaliteten på sistone? Sett klagomål på andra forum om framförallt bibs som redan på ett halvår blir transparent, nöts upp stora hål, paden helt slut och liknande.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Jag är besviken på mina senaste thermal classic. Redan efter 10 rundor är tyget ruggat mot där sadeln är, andra har inte uppvisat detta ens efter några hundra mil.

Luktapåblommorna

Aktiv medlem
Jag är besviken på mina senaste thermal classic. Redan efter 10 rundor är tyget ruggat mot där sadeln är, andra har inte uppvisat detta ens efter några hundra mil.
Har samma erfarenhet av ett par flyweight bibs som köptes i vintras/våras för trainerpass. Efter ett fåtal gånger var det märkabart slitna med noppor och rugg. :/

Raggamuffin

Aktiv medlem
Core Winter Jacket:

Är det mer som en tröja än en jacka?
Är den eländigt varm? Eller bra ersättare för tröjan när hösten kryper på?

Chapter 2

Aktiv medlem
Mer
Core Winter Jacket:

Är det mer som en tröja än en jacka?
Är den eländigt varm? Eller bra ersättare för tröjan när hösten kryper på?
Ja, det är mer som en tröja än jacka. Jag tycker den är varm och bra och använder den istället för långärmad + vindväst om det är så pass kallt att jag ändå skulle ha vindvästen på hela rundan. Någon form av vindtätare material fram och mer vanlig men tjockare jersey bak.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer