Visa din Rapha (och lite nyheter...)

Rattnalle

Aktiv medlem
NickPick sa:
Svårt val. Storleksguiden säger medium men folket säger small.
Hängslena är ju oftast begränsningen, men dom töjer sig snabbt vid tvätt och allmänt användande.

Jag har small i alla andra bibshorts ska tilläggas. Säkra kortet är väl att köpa ett par till core egentligen.
Hängslena känns korta exakt en gång sen har man vant sig tycker jag.

Jag har Classic Bib II I small också men där skulle jag nästan vilja gå ner till XS eftersom de saknar den fantastiska åtsittande passformen pro team har och är mer bara mjuka.

Chapter 2

Aktiv medlem
Ska använda mig av deras reparationsservice för första gången. Så min fråga är om någon kan tipsa hur jag på bästa och billigaste sätt skickar det som behöver lagas till deras adress i England?

Frimärken, Postens egna kuvert, DHL eller på något annat sätt?

Spacekitty

Aktiv medlem
Jag har skickat det som "stort brev" med frimärken. Det var billigast då. Ett "stort brev" kan vara en slags lådformad förpackning, behöver alltså inte vara ett kuvert. Kanske kallas det skrymmande brev nu, dom ändrar namnet på tjänsten emellanåt.

NickPick

Aktiv medlem
Idag påstod rapha att starkt solljus först mina rapha core bibs. Wtf Jag bor i Sverige.
Märlesbyte totalt nu. Man får ju inte core bundle och 3pack pro team socks for 1550 längre heller ?.

JockeS

Aktiv medlem
Efter 10 år som cyklist så äger jag mitt första Rapha-plagg. Något som jag aldrig trodde :)

Provat mig igenom otaliga vind/regn-jackor för att ha på pendlingen men ingen har uppnått mina förväntningar.
Då pratar vi jackor mellan 500-2000:-

Slog till på en Rapha Classic Rain Jacket II som jag fick hem igår, och imorse var det perfekt väder att prova den.
10 grader, duktiga vindar och regn.
Hade enbart kortärmat under.

Kom fram till jobbet, snustorr. Riktigt nöjd och impad.

Det är skillnad på kvalité och kvalité

rapha.JPG

NLC

Aktiv medlem
Raggamuffin sa:
NickPick sa:
Idag påstod rapha att starkt solljus först mina rapha core bibs. Wtf Jag bor i Sverige.
Märlesbyte totalt nu. Man får ju inte core bundle och 3pack pro team socks for 1550 längre heller ?.

Mina pro thermal dog efter 5 tvättar, ville de inte veta av.

Men cykla i regn då så slipper ni både tvätta och att solen sliter på tyget. ?

Håkan1

Aktiv medlem

JockeS

Aktiv medlem
HåkanC sa:
JockeS sa:
Slog till på en Rapha Classic Rain Jacket II som jag fick hem igår, och imorse var det perfekt väder att prova den.
Men varför köpte du en svart regnjacka för pendling?

/Håkan
Har pendlat alla år i signalgula jackor när mörkret kommit och lik förb.... så får man stirra döden i ögat varenda dag.
Så jag tänkte, "F*** it" jag kör svart nu ändå eftersom det tydligen kräver saftblandare på hjälpen och signalhorn för att synas o höras"

HåkanC

Aktiv medlem
JockeS sa:
Har pendlat alla år i signalgula jackor när mörkret kommit och lik förb.... så får man stirra döden i ögat varenda dag.
Så jag tänkte, "F*** it" jag kör svart nu ändå eftersom det tydligen kräver saftblandare på hjälpen och signalhorn för att synas o höras"
Visst är det så, men jag ser det som att bilister och andra behöver all hjälp de kan få
Varför medvetet göra sig extra osynlig?

/Håkan

NickPick

Aktiv medlem
HåkanC sa:
JockeS sa:
Visst är det så, men jag ser det som att bilister och andra behöver all hjälp de kan få
Varför medvetet göra sig extra osynlig?

/Håkan

Pendla i svart är dumt. Tur att svart dog som innefärg typ ifjol.

Kul att du är nöjd med jackan. Jag lägger pengarna på andra kläder from now on.

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Guldragge sa:
bigmollo sa:
Haha!
Jag visste att det skulle stå nåt om det där:)
Jag är iofs raphanörd men fy i helvete.
De där skulle jag inte plocka upp på Stadsmissionen för 30 spänn (inte ens för att sälja vidare).

Herre gud, den siste hipsteridioten är tydligen inte född än. Skulle det inte duga med ett par urtvättade vindbrallor från Gekås med kvargfläckar på låren? Och hur bekväma kan ett par bakisbrallor bli om man ändå har blöta bibs under? Fan, ängsligaste jag sett sen jag ramlade in på Café du Cycliste i somras.

Singular

Aktiv medlem
Nåja, nu ska vi inte vara för raljanta - precis som med Loro Piana-jackan är BYBORRE-brallorna rätt långt från det ordinära och dessutom rätt långt från så ohemult dyra som man kanske vid en första anblick kan tro. Om ni inte tror mig, kolla övriga symmetriska samarbeten där BYBORRE varit delaktiga - det är hög profil, hög verkshöjd och i mitt tycke välmotiverat höga priser. Plaggtypen är kanske densamma som ett par ordinära loopbackbyxor, men där upphör likheterna.

Jag tycker inte att säljtexten om att det här skulle vara ett prestationsfokuserat plagg är sådär jävla vass (det hade självklart varit ett par kompressionstights), men som nydanande och progressivt sportmodeplagg (med förmodat rätt hög komfort och kvalitetskänsla) är man rätt på det. J

Om något tycker jag att det är den tillhörande halsduken som är lite...fjantig.

Rattnalle

Aktiv medlem
Singular sa:
Nåja, nu ska vi inte vara för raljanta - precis som med Loro Piana-jackan är BYBORRE-brallorna rätt långt från det ordinära och dessutom rätt långt från så ohemult dyra som man kanske vid en första anblick kan tro. Om ni inte tror mig, kolla övriga symmetriska samarbeten där BYBORRE varit delaktiga - det är hög profil, hög verkshöjd och i mitt tycke välmotiverat höga priser. Plaggtypen är kanske densamma som ett par ordinära loopbackbyxor, men där upphör likheterna.

Jag tycker inte att säljtexten om att det här skulle vara ett prestationsfokuserat plagg är sådär jävla vass (det hade självklart varit ett par kompressionstights), men som nydanande och progressivt sportmodeplagg (med förmodat rätt hög komfort och kvalitetskänsla) är man rätt på det. J

Om något tycker jag att det är den tillhörande halsduken som är lite...fjantig.
Det är fortfarande högst diskutabelt om ett märke som förr fokuserade på cykelkläder med hög funktion och kvalitet rimligen ska ägna sig åt att sälja pyjamasbyxor.

bigmollo

Aktiv medlem
Mjukisbyxorna kanske har inbyggd blöja så man kan pissa och skita ner sig hur mycket man vill i teambussen. Då är det ju klart värt pengarna.

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Rattnalle sa:
bigmollo sa:
Mjukisbyxorna kanske har inbyggd blöja så man kan pissa och skita ner sig hur mycket man vill i teambussen. Då är det ju klart värt pengarna.
Jobbigt bara att de inte tål tvätt.

Bara fattiga tvättar i vanlig tvättmaskin. Är man high end tvättar man allt, kallingar och strumpor inkluderat, i kemtvätt.

Spacekitty

Aktiv medlem
Nån som vil cykla hela Sverigetempot i mjukisbyxorna? Jag kan sponsra ett par, men kräver många fina bilder på cyklist med byxor längs vägen :)

nypan

Aktiv medlem
bigmollo sa:

Passar väl bra även för långa jaktpass eller långa kryssningar med segelbåten du ska köpa.

uandt

Aktiv medlem
För att hålla stilen ska man isåfall göra det på en Hermès citybike för runt 100 000 (de finns) iklädd sin Lanvin cykeltröja för 7-8 tusen (den finns också). Ni fattiglappar här på forumet verkar inte fatta att Rapha-mjukisarna är billiga och att det där med kemtvätt inte spelar roll. Man slänger dem och köper nya när de blir skitiga.

Topp