Visa din Rapha (och lite nyheter...)

nypan

Aktiv medlem
NLC sa:
Nä, jag tror inte heller att de kommer kunna spara sig till bättre lönsamhet för att blidka den nya ägaren men så skrev jag ju åas förändringar. Sälja märkesmärkta slangar till överpris kanske är deras väg att gå?
Vem vill inte ha en Rapha slang i ryggfickan på Rapha tröjan :)

Dom kunde ju annars börja med slätrakade modeller istället för de oftast skäggprydda som oftast förekommit i deras reklam, för att sedan lansera rakapparater i samarbete med Braun eller Philips och komplett serie med after-shave produkter. Parfymer är nog lukrativt.

Luktapåblommorna

Aktiv medlem

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Cykelkläder i samma prisklass som kostymen man har till post cycling-drinkarna sen - också rätt ut i leran på en MTB... Nä, tacka vet jag märket Astral. Hundra spänn för en vindväst på Gekås, och hundrafemtio för bibsen. Trycket släpper dessutom efter fyra tvättar så att man inte ser vilket b-märke det är. Lycra for Life!

Alex Supertramp

Aktiv medlem
VKruger sa:
Som att jämföra Porsche med Kia
På vilket sätt? Känslan i materialet? Vikten? Hållbarheten? Jag har en tröja från New Line för 300-400 eller vad den nu kostade, och en från Canary som jag gav sjuttio dollar för - och den är ju verkligen suverän på sommaren för den är så tunn och så härligt material. Men därifrån upp till 1500? Ett sätt från Rapha går ju på lika mycket som de billigaste cyklarna som ändå går att dra Vättern på. Eller?

patten

Aktiv medlem
Alex Supertramp sa:
Chapter 2 sa:
Nya tider på Rapha som sagt. Försäljning på Wiggle är nästa steg.
http://www.wiggle.se/rapha/?sr=rapha
Men det är ju lite det jag menar. 1500 för en jersey, kan nån motivera det hur seriös man än är? Cyklar man inte lika bra i en för 500-600? Och en jacka som kostar som en halv pendlarhoj?
Att köpa plagg till halva priset av pendlarhojens pris, har en prioritera fel. En pendlarhoj kostar mer så, hur oseriös man än är!

Örjan Lax

Aktiv medlem
patten sa:
Alex Supertramp sa:
Chapter 2 sa:
Men det är ju lite det jag menar. 1500 för en jersey, kan nån motivera det hur seriös man än är? Cyklar man inte lika bra i en för 500-600? Och en jacka som kostar som en halv pendlarhoj?
Att köpa plagg till halva priset av pendlarhojens pris, har en prioritera fel. En pendlarhoj kostar mer så, hur oseriös man än är!
"hur oseriös en än är!" ska det väl vara... ;) Får väl vara konsekvent med en:andet.

Senast ändrad:

patten

Aktiv medlem
Örjan Lax sa:
patten sa:
Alex Supertramp sa:
Chapter 2 sa:
"hur oseriös en än är!" ska det väl vara... ;) Får väl vara konsekvent med en:andet.
Helt rätt! :) men då jag utgick från citeringen så fick det bli ett man istället för ett en...

ohellstrom

Aktiv medlem
Alex Supertramp sa:
ohellstrom sa:
NLC sa:
Alltså. Har man en kostym som kostar lika lite som ett par Rapha bibs + tröja så har man nog handlat den förra på Dressman
LOL
Hellre Dressman-kavaj än LOL-uttrycket från 2005 va? ;) Sen spelar det ingen roll hur dyr kavaj man köper, vi cyklister växer ju ändå ur västen av all öl vi dricker... Skål!
Det här handlade egentligen inte alls om Dressman, bara om den oerhört tröttsamma svenne banan-tendensen att ha så förbannat mycket synpunkter på vad andra använder sina pengar till. Om jag vill köpa en cykeltröja för 1500kr så gör jag det.

För övrigt skulle jag utan problem passa mina kläder från 2005.

Edit: är inte "LOL" mer modernt än att "dra Vättern"?

Senast ändrad:

Longines

Ny medlem
ohellstrom sa:
Alex Supertramp sa:
ohellstrom sa:
NLC sa:
Alltså. Har man en kostym som kostar lika lite som ett par Rapha bibs + tröja så har man nog handlat den förra på Dressman
LOL
Hellre Dressman-kavaj än LOL-uttrycket från 2005 va? ;) Sen spelar det ingen roll hur dyr kavaj man köper, vi cyklister växer ju ändå ur västen av all öl vi dricker... Skål!
Det här handlade egentligen inte alls om Dressman, bara om den oerhört tröttsamma svenne banan-tendensen att ha så förbannat mycket synpunkter på vad andra använder sina pengar till. Om jag vill köpa en cykeltröja för 1500kr så gör jag det.

Ja, så även jag - gillar dessutom en del av mina plagg från 2005 (jag är med i en bentäthetsstudie och har blivit ca 0,8 cm kortare sedan 2010 men även 0,5 kg lättare - detta på 180 cm och 71 kg). Det finns även: https://www.instagram.com/konsultdojan/?hl=sv

aki

Medlem
Alex Supertramp sa:
Chapter 2 sa:
Några anledningar till att jag hellre köper Rapha-jersey än en för 500-600 är material (ull), detaljfinish och estetik. Sen har jag iofs bara köpt Rapha begagnat eller på rea.

ipv6

Aktiv medlem
ohellstrom sa:
Alex Supertramp sa:
ohellstrom sa:
NLC sa:
LOL

Det är ju väldigt typiskt svenskt att handla billiga kläder på HM och Dressman och fnysa åt alla "lurade stackare" som köper märkeskläder?

Jag har testat båda varianterna, så jag vet vilka som egentligen är lurade :)

Singular

Aktiv medlem
Longines sa:
Tänk när Rapha gör en hygglig paletå och tar betalt för den, likt denna: https://www.mrporter.com/en-se/mens/brunello_cucinelli/cashmere-peacoat/1065748
De har ju varit i det klassiska skrädderiet och nafsat ett par gånger, med följden att folk går helt jävla bananas (påfallande ofta utan speciellt stor täckning - det är sällan speciellt "dyrt" sett till likartade alternativ på den civila marknaden).

Brunello Cucinelli är också något av ett särfall, som branschens kanske mest utpräglade (material-)lyxvarumärke.

Longines

Ny medlem
Singular sa:
Longines sa:
Tänk när Rapha gör en hygglig paletå och tar betalt för den, likt denna: https://www.mrporter.com/en-se/mens/brunello_cucinelli/cashmere-peacoat/1065748
De har ju varit i det klassiska skrädderiet och nafsat ett par gånger, med följden att folk går helt jävla bananas (påfallande ofta utan speciellt stor täckning - det är sällan speciellt "dyrt" sett till likartade alternativ på den civila marknaden).

Brunello Cucinelli är också något av ett särfall, som branschens kanske mest utpräglade (material-)lyxvarumärke.
Ja, Raphas ullplagg (inte cykeljerseys alltså) har känt ganska bra, tät fin ull etc. Deras skjortor och vissa andra "civila" plagg är jag dock inte så imponerad av. halvdan passform och inte alltid bästa material - faktiskt lite som Polo (Ralph Lauren) vilka är minst sagt ojämna - både i passform och kvalitet. Brunello Cucinelli är dyrt, kanske mest för de rika - men onekligen lite kul att det finns. Roligt nog så j-a dyrt att det är bortom horisonten för de som klagar, lite kul.

Senast ändrad:

NLC

Aktiv medlem
Jeppe_E sa:
NLC sa:
Chapter 2 sa:
Men varför handla via Wiggle om det är dyrare än att beställa direkt från Raphas hemsida ?
Jomen.. PREMIUM!

ehh.. förlåt... platinum ;)

Rapha Pro Team II Bibs är 136kr billigare för dumskallar som handlar för mycket hos wiggle...
Hmmm, hmmm. Jag tror inte ens jag är Guld-dumskalle längre...

EDIT: Jo, det var jag visst

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer