Visa din Rapha (och lite nyheter...)

Leffe

Aktiv medlem
Rattnalle sa:
Raggamuffin sa:
rising sa:
Självklart :)

Varför ska man behöva betala 4000 spänn för att få snedställda blixtlås?
Rapha och Klättermusen fattar det ingen annan fattar men riktigt så dyrt är det väl inte att sy snett? :)
Nej det är väldigt märkligt faktiskt.
Hahaha true.... true...

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Ingen cykelsnobb som kör riktigt retro? Typ en engelsk stickad roddkofta, vindväst över och två reservslangar i kors över bröstet? Såg en sjukt snygg vattenflaska i bostad aluminium med Bianchiloggan, oxå ett gammaldags styre som hållare. Man blir ju gråtmild här över fördrinken.

2A173A56-0AF0-4563-99F8-DAB8E1ACFF3B.jpeg

bigmollo

Aktiv medlem
Brevettröjan med tyg på bröstet är jätteskön. Det är ganska tunn ull så det är ingen vintertröja. Perfekt på våren eller bänär man råkar vara ute på natten. Framsidan är lagom vindtät så den håller värmen.

Prophet

Aktiv medlem
Tjena. Ni som har Classic winter tights. Hur tajt vill man att det ska sitta?
Och har ni erfarenhet av att det skiljer i storlek från år till år?

Gustav S

Medlem
staine sa:
2.Hur är brevet/windstopper-jackan med ull i ryggen?
Brevet-tröjan i merino med windstopperbröst är suverän. Inget för sommarcykling men oftast perfekt för de andra tre årstiderna. Lite slappare än plasttröjor, men det verkar givet alla merinoplagg.

Senast ändrad:

rising

Ny medlem
staine sa:
1.Hur är regnvästen med plast-ass-saver-fickan på ryggen? Tät ok?
Fick hem en sån som jag inte beställt (råkade köpa typ ganska mycket på deras rea). Den verkar bra, vet inte riktigt om jag är ett fan, tänker att jag brukar frysa om armarna när det regnar? Den är liten i strl tycker jag, har medium normalt, denna är large och passar bra.

staine

Aktiv medlem
Nu köpte jag nr 2. Den blåa. Iof till sonen men tänkte, man kanske kan få lååna? Prova lite? Ärva? Ja alltså om han vill ha nåt mer hipster sen eller så... Bytlåna åtminstone???
;)

Prophet

Aktiv medlem
NickPick sa:
Här var det dött. Ingen som anser sig gjort något fynd på rean?

Jag letar efter ännu en jacka...
Jag tycker att det är bra kläder och om man handlar dem på rean så är de inte dyrare än andra highend kläder.

Men det är ju som med allt annat, alla skulle ju ha Canada goose jackor och nu vill ingen ha dem fast de är riktigt bra jackor.

Jag har beställt ett par Pro Team Thermal bibs.

Prophet

Aktiv medlem
Hej!
Är det någon som har koll på Classic Wintwr jacket?

Jag har en Pro team Race Cape och undrar om det är onödigt att köpa Classic jackan?
Är det bara ett skal så man klarar sig bra med den andra jackan eller?

NLC

Aktiv medlem
IMG_20190210_214524.jpg

Halvkassa bilder på pendlarryggan jag klickade hem från "archive sale" i veckan. Rymmer en 15" MB Pro utan knussel och har lite kraftigare remmar än det mindre syskonet som jag tidigare lånat från min fru.

Kaviatar

Ny medlem
Har tre par byxor(vanliga casual-byxor), varav två nötts helt sjukt fort, trots att jag skött om dem bra. Har byxor från HM jag haft mycket längre som ser fräschare ut. Helt sjukt egentligen.

Beställde även två cykelkepsar av dem i höstas varav en var en vit keps som hade stora bruna fläckar på sig, efter ett antal(!) mail fick jag tillslut en gift voucher av Rapha.

Någon annan som har haft så här tråkiga upplevelser av Rapha?

NLC

Aktiv medlem
Jag köpte ett par för någon månad sen. 179/69 och valde S som jag även har i ProTeam Lightweight bibs (II) och jag uppfattar Training som lite mindre elastiska och sitter lite tajtare. Lite beroende på hur långa ben vs överkropp du tror jag S kan bli i minsta laget.

NickPick

Aktiv medlem
Svårt val. Storleksguiden säger medium men folket säger small.
Hängslena är ju oftast begränsningen, men dom töjer sig snabbt vid tvätt och allmänt användande.

Jag har small i alla andra bibshorts ska tilläggas. Säkra kortet är väl att köpa ett par till core egentligen.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer