Mycketvillhamer
Aktiv medlem
SIDLuxe Ultimate - högt tryck och mycket sag
Jag har en SIDLuxe ultimate som jag tycker att jag måste pumpa i orimligt mycket luft i för att nå vettiga sag-siffror. Pumpar jag i 290 PSI så ligger sag ändå på nära 30%. Den verkar inte läcka luft. Är det något annat som kan göra att man får mycket sag trots högt tryck. Kan det vara något fel, annat än för hög kroppsvikt? Jag väger ca 100 kg kittad.
Har testat med två olika pumpar, iofs exakt likadana, men den ena helt ny. Det är pumpar jag har fått med tidigare Rockshox-dämpare, så gissningsvis inget fancy, men borde väl funka?
Har min gamla Monarch XX som referens, den fick jag pumpa till ca 220 PSI för att ligga på 20-25% sag, vilket också stämmer rätt bra med RS guide om att pumpa i lika många PSI som man väger i LBS.
Har testat med två olika pumpar, iofs exakt likadana, men den ena helt ny. Det är pumpar jag har fått med tidigare Rockshox-dämpare, så gissningsvis inget fancy, men borde väl funka?
Har min gamla Monarch XX som referens, den fick jag pumpa till ca 220 PSI för att ligga på 20-25% sag, vilket också stämmer rätt bra med RS guide om att pumpa i lika många PSI som man väger i LBS.