Stance att passa lätt DH +Trail åkning?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

hammarby

Medlem
Hej

Ska beställa en emtb dubbel dämpad.
Är 189cm lång 110kg så xl och minst 27.5 hjul är nog tanken eller vad säger ni om mått som passar mig Ang WB o TT mått nått annat ja ska tänka på när ja köper?

Tacksam för svar

Hej

Ska beställa en emtb dubbel dämpad.
Är 189cm lång 110kg så xl och minst 27.5 hjul är nog tanken eller vad säger ni om mått som passar mig Ang WB o TT mått nått annat ja ska tänka på när ja köper?

Tacksam för svar
Igen som kan ge tips om mitt undrande på hela kanalen?

Det är inte så många eMTB-cyklister här på happy tyvärr. Sjukt mkt motstånd mot eMTB generellt här.

Det finns ganska få eMTB just nu så det handlar väl mest om vad som finns att få tag på. Gissningsvis borde du ha XL i de allra flest märken men en provåkning är alltid att rekommendera.

De flesta eMTB har 150-180 mm slaglängd o alla klarar lättare DH o trail utan problem.

Bor du i närheten av Gbg kan jag peka dig i rätt riktning. Jag har testat några modeller på min YT-kanal (Merida eONE-SIXTY, Levo SL, Cannondale Moterra o Lapierre GLP2) om ngn av dom är av intresse.

Hej

Fett tacksam för svar.
Nae mest intresserad för åka nedåt men sätta en motor på en gen 2 gör det till nivå2.
Slag längd är det WB måttet?
Från hjulbult till hjulbult?

Hej

Fett tacksam för svar.
Nae mest intresserad för åka nedåt men sätta en motor på en gen 2 gör det till nivå2.
Slag längd är det WB måttet?
Från hjulbult till hjulbult?
Ser nu ditt nick o gissar att du inte bor i närheten av Gbg... ?

WB gissar jag är wheel base vilket mäts mellan hjulbultarna som du säger. Är väl kanske inte det viktigaste måttet i och för sig.

Stämmer bra Jämtland här.
Ok inte viktigast men känner viktigt så inte känslan är åka över styret när de lutar och kurva med rötter sten ja du vet.

130mm har de ja kollat på en dengfu e10 bland annat men tar gärna emot tips vilket gör lättare välja då cykeln beställs från china så provåkning är det inte tal om ju.
Och måtten lite andra på dessa även kollat på en accolmile 1000w på aliexpess.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp