[OT] Coca-Cola Zero Sugar, Ny smak.

Det här var dåliga nyheter. Cola Zero är (var) ju den bästa lightläsken. Knappt märkbar skillnad när man jämför med vanlig Cola. Och skillnaden kanske till och med är till det bättre.
Attans. Jag som nyss börjat vänja mig vid nya receptet på Japp.
Men vad är det egentligen som hänt med Paradis över åren, en majoritet av bitarna smakar frukt...

Har nu smakat Coca-colas nya zero och jag kan hålla med andra recentioner att den är mycket svagare och mera vattnig men smakmässigt så smakar den som en cola zero.

Ang socker/aspartam såg jag en föreläsning av Paulun för några år sen. Han konstaterade att det (då) inte fanns nån forskning som visade att aspartam var farligt. Det fanns däremot forskning som tydligt visade sockrets negativa effekter. Tog till mig detta resonemang:
det är ingen större fara att äta/dricka en viss/liten mängd socker, men det är inte bra för din kropp. Så jag dricker en burk riktig cola emellanåt (för jag tycker att den är absolut godast).

Nyfiken på riktigt, har de haft fokusgrupper som sagt att det här är det nya svarta (bruna) eller är allt bara dåliga gissningar..
Jag har inte svaret men tänkte samma sak nu i julas. De måste ju ha haft fokusgrupper och kommit fram till att detta är en bra utveckling. För egen del kommer jag aldrig lägga pengar på en sådan ask igen.

Förstår inte hur folk kan dricka så mycket läsk/energidrycker och äta så mycket skräpmat att det ens blir en hälsofråga.
Om man äter skräp och dricker skit med måtta, dvs högst en eller ett par gånger i veckan blir det inget problem men att år 2021 fortfarande tro att man kan fylla kroppen med skräp 24/7 utan att förstå att det kommer få konsekvenser på ens hälsa är ett sånt strutsbeteende att man nästan tappar hoppet om mänskligheten.

Edit: vi har tydligen haft ett årsskifte nyligen...

Senast ändrad:
Förstår inte hur folk kan dricka så mycket läsk/energidrycker och äta så mycket skräpmat att det ens blir en hälsofråga.
Om man äter skräp och dricker skit med måtta, dvs högst en eller ett par gånger i veckan blir det inget problem men att år 2020 fortfarande tro att man kan fylla kroppen med skräp 24/7 utan att förstå att det kommer få konsekvenser på ens hälsa är ett sånt strutsbeteende att man nästan tappar hoppet om mänskligheten.
Bara så du vet är det 2021... men ja du har så rätt så. Naturliga urvalet kommer göra så det bara finns konserveringsmedelsstinna skäpmatsjunkies kvar. Och Landsvägscyklister med vita strumpor

Ja, Marabous kostnadsbesparingar har gått över styr. Vem vill ha lime, hallon, kokos och annat junk i chokladen? Snart är det ju bara gräddnougaten kvar som är nåt att ha.
Kokos må väl vara en sak men lime och hallon är ju sjukt. Och ärligt talat, man köper väl ändå Paradis för slippa de äckliga bitarna i Aladdin och ändå lägger de in äckliga likör och marsipanpraliner. ?‍♂️

Det här med att vara rädd för sockerfria drycker är rätt omodernt. Visste ni inte att kaffe är ett nervgift?

Hörde jag kaffe?

Screenshot_20210317-130447.png

lider kroppen av underskott på protein, fett, eller kolhydrater; förse den med endera.

är det brist på aspartam, ge aspartam.

lider kroppen av underskott på protein, fett, eller kolhydrater; förse den med endera.

Då kan man ju argumentera att kroppen lider på underskott av endorfiner eftersom vi aldrig blir riktigt nöjda och att du därför ska dra ner 3-4 oxysar eller andra opiater i colan?

Jävlar vad vältränad jag förväntar mig att du ska vara. Hur avgör du vilken kroppsfettsprocent som är bäst för dom godtyckliga målen du satt upp och som utgör målbilden för din optimala prestation?

jag menar, du ger väl inte din kropp något den egentligen kanske inte behöver? ?

Äter du bara sånt som din kropp verkligen behöver?
Vet inte hur det funkar för er andra, men för mig är det i alla fall så att min HUD berättar exakt vilket näringsämne min kropp behöver vid varje tillfälle. Sedan intar jag de/det saknade näringsämnet oralt i dess renaste form. Enkelt, snabbt, effektivt, Perfekt!

Vet inte hur det funkar för er andra, men för mig är det i alla fall så att min HUD berättar exakt vilket näringsämne min kropp behöver vid varje tillfälle. Sedan intar jag de/det saknade näringsämnet oralt i dess renaste form. Enkelt, snabbt, effektivt, Perfekt!

Enklaste vore kanske en näringslösning i form av ett stolpiller?

Efter nästan fyra mil skoterspår öppnar jag en burk riktig cola (med socker). Den är söt och väldigt god utan nån eftersmak.

Tillbaka
Topp