Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gröt är godis!Hälften dinkel, hälften havre, övermogen banan, rivet citronskal och toppat med kokosmjölk (barista) och saltlakritsdadlar Visa bilaga 474279
Är det något mer än äpplen och citron i stekpannan?Fredagspepp
Visa bilaga 474941
Honung och riven kokos också.Är det något mer än äpplen och citron i stekpannan?
Är citronskivorna bara som smaksättare, eller äts dessa också?
Lite som jag trodde med citronerna.Honung och riven kokos också.
Jag äter citronerna också, .en tar bort skalet. Steker / värmer man på citronerna ordentligt blir de till slut ju lite söta :)
Något mer mjölk jämfört med vatten, några procent mer. Funkar i mikron men kräver att man rör om lite oftare så enklare i kastrull, samma med ägg.Hur funkar det med gröt kokt på mjölk? Är det bara att ersätta vattnet 1:1 med mjölk?
Gissar att det inte funkar i mikron.. samma med ägg också?
Uppfattat!Något mer mjölk jämfört med vatten, några procent mer. Funkar i mikron men kräver att man rör om lite oftare så enklare i kastrull, samma med ägg.
Jo, det går bra. Jag brukar koka gröten drygt halvvägs innan äggen rörs i.Uppfattat!
Följdfråga: kan man kombinera mjölk och ägg?
(Ja, jag kan prova men vill inte slösa råvaror ifall det skiter sig. Absolut inte så att jag är lat. Lovar. )
Det tråkiga är att det blir liksom en fast klump av allt i mikron. Funkar förvisso som variation typ mug cake men nedrörd på spisen blir mycket godare så man får krämighetenÄgg går utmärkt att köra i mikron när man gör gröten, mindre annan vätska.
Fast om man rör några gånger blir det helt ok tycker jag, kan tänka mig att det blir ännu bättre om man orkar göra på spisen såklart.Det tråkiga är att det blir liksom en fast klump av allt i mikron. Funkar förvisso som variation typ mug cake men nedrörd på spisen blir mycket godare så man får krämigheten
Vrid ned temperaturen?Jag har ett stort (?) problem! Kokar havregrynsgröt med vatten på spisen och det fastnar alltid gröt i botten. Hur undviker jag detta?
Jag har ett stort (?) problem! Kokar havregrynsgröt med vatten på spisen och det fastnar alltid gröt i botten. Hur undviker jag detta?
Varför just kallt vatten?Bränner det fast eller?
Annars skall man ju fylla (den tomma) grötkastrullen med KALLT vatten efteråt...
För att grötresterna lossnar mycket enklare då. Jag kan inte förklara varför.Varför just kallt vatten?
Om du vill ha ha riktig prestationsångest så ska du kolla in hippiehäxans grötbilder på Instagram ?.Tror jag ska börja ignorera denna tråd... Det är ju rena konstverk jämfört med det klotter jag kan åstadkomma...
Tack för förslaget, men det räcker med den prestationsångest jag får här. :)Om du vill ha ha riktig prestationsångest så ska du kolla in hippiehäxans grötbilder på Instagram ?.
Äsch, låt gröt se ut som... gröt, helt enkelt! Gott men fult! Haha!Tack för förslaget, men det räcker med den prestationsångest jag får här. :)
Ja, jag har ju inget val. Min gröt ser inte lika god ut trots att jag slänger i hallon ibland... Är min gröt ens god!?Äsch, låt gröt se ut som... gröt, helt enkelt! Gott men fult! Haha!
(Nästan sant. Jag får också prestationsångest av vrålsnygga hallon och gudvetvad...)
Jag skulle kunna vara ärligare och byta ut "prestationsångest" mot "avundsjuka"... Men ska nog byta till "nyfikenhet" till alla spännande ingredienser som kan trimma gröt! Jag tycker fortfarande att havregryn/rågflinga är en bra och god bas, allt utöver det är trimning! Mmm! Mina enklaste trim är banan, chiafrön och kardemumma.Ja, jag har ju inget val. Min gröt ser inte lika god ut trots att jag slänger i hallon ibland... Är min gröt ens god!?
Ja, jag ska fortsätta (försöka) vara nöjd med min tråkiga och färglösa gröt. Den går snabbt att göra, är nyttig och är ätbar (med min låga standard mätt). Den dög ju förut!Jag skulle kunna vara ärligare och byta ut "prestationsångest" mot "avundsjuka"... Men ska nog byta till "nyfikenhet" till alla spännande ingredienser som kan trimma gröt! Jag tycker fortfarande att havregryn/rågflinga är en bra och god bas, allt utöver det är trimning! Mmm! Mina enklaste trim är banan, chiafrön och kardemumma.
Mjöl/gryn?Idag blev det storkok till hela familjen.
Äpple, kanel, kardemumma, vanilj och lång koktid.
Visa bilaga 488089
havregryn bara, inget fancy :)Mjöl/gryn?
jösses! det var nåt nytt!? låter ju nästan nyttigt ?Bakad banangröt med vaniljkvarg fick bli dagens start.
Visa bilaga 519542