[Kalender] Randonnée 400KM Barkarby (nattstart)

40 startkort redo, många mil, många minnen!! Ses snart!

18622540_1281471401951799_7635453973854549609_n.jpg

Ha en underbar tur och får ni lite tid över så är vi några internetcyklister som uppskattar bilder och uppdateringar!

#godtur

bigmollo sa:
Har gått böjd som en ostbåge hela dan och rensat maskrosor på gräsmattan. Har ont i hela kroppen nu. Finns det någon bra massör i Uppsala som har nattöppet tro?
Nej, inte sedan polisen genomförde razzia på Sawadees thaimassage på Vaksalagatan för ett drygt år sedan. Där visste de minsann hur man får en liten manlig ostbåge rak på nolltid med lena händer, och det var väl därför polisen slog till. ;-)
Men se det från den ljusa sidan. Utan massage blir det lättare att ligga djupt i bocken.

Ha så trevligt allihopa! Och se upp för Björklinge-puckeln!

Lycka till. I Uppsala är det svaga vindar och perfekt temperatur. Jag börjar ångra att jag inte prioriterade den här rundan (det är väl för sent att ångra sig nu).

Var precis ute med vovven och det duggade lite i Uppsala men tror inte att det ska ställa till något för hårdingarna.

/Johan

Är ni framme än? Var ute och sympatikörde 1/4 av en 400k. Nyss hemkommen, så ni borde väl strax också vara i mål? Ni är ju 35 stycken, jag var ensam ;)

Circle K Gävle levererar stämpel och väl behövt energitillskott, lugna gänget lämnar snart för Sandviken.

Hmm, kollade just SMHIs radarbilder, och det ser ut som ett splittrat nederbördsområde dragit över norduppland typ mellan 22.00-03.30. Inte så kul, antar jag.
Men nu ser det betydligt bättre ut för hemresan.

Fifan vilken runda ni missade!
Vi hade medvind upp, och medvind hem. Misär regn gjorde kaoz innan Gävle.
Propaganda cykling när solen tittade fram.
Tack alla.
Ps. Jag tog skylten framför neron..

Bilagor

• DSC_1314.JPG
    DSC_1314.JPG
    325.1 KB · Besök: 38
Mange. sa:
Tack alla.

Hade ni brått om ni redan är framme! Snyggt kört och medvind åt båda hållen är sällan man får uppleva.

Härligt!
Själv har jag monterat en stor terassmarkis under dagen och ligger snart på plus vad gäller att få ordning på saker i hemmet som försakats av cykling.

Bengt-re sa:
Mange. sa:
Tack alla.

Hade ni brått om ni redan är framme! Snyggt kört och medvind åt båda hållen är sällan man får uppleva.

Ja, det ser ut som ivf en del hade väldigt bråttom. 32 km/h i rullsnitt!

Medvind hela vägen: hur lätt som helst, tom för en som inte cyklar att hänga med. From Gävle var det ren propaganda cykling hela vägen till ölen på LB!

Mollo envisades med att kalla mig för tjock hela rundan så min revansch var att ser till att han inte vann Barkarbyskyltspurten...

kitzblitz sa:
...
Mollo envisades med att kalla mig för tjock hela rundan så min revansch var att ser till att han inte vann Barkarbyskyltspurten...

Känns det lite bättre nu då?

Vindkantringen var verkligen anmärkningsvärd. Det var även SMHIs förmåga att göra väderprognoser.

Jag hamnade i den furiöst vevande förstagruppen. Vid Uppsala bytte jag, och ett par andra, till den mer njutbara gruppetton. Från Gävle åkte de två grupperna tillsammans, på två led. Mycket trevligt

Bra kämpat alla!

I tillägg till min lilla beskrivning ovan kan tilläggas att jag jagade ifatt klungan vid två tillfällen.

Först når jag trasslade in mig i mitt skämt till regnjacka. Då fick jag mata på ordentligt i en 10 min.

Andra när min exklusiva plånbok (fryspåse). Lämnade bakfickan oanmält. Det var i Märstabacken på väg hem. Vänliga medcyklister sa till. Efter att ha letat rätt på påsen blev det nytt maxpåslag.

De där intervallerna bidrog till lite omväxling. Inte helt fel.

"Lite medvind, rätt oslagbart" Bob Hund.

Blev lite onödigt dramatiskt precis på slutet. Annars kan man inte klaga på misärpoängen i Gävle men det vände fort.

Mycket trevlig lite väg när vi svängt av från 272. Där glömde jag att jag hade en bit hem också.

Var småsliten på slutet mot Barkarby. Var någon backe där jag fick köra vad jag hade för att inte riskera att parkera. Ursäkta för det.

Sällan har thaimaten smakat så bra som när jag var tillbaka, tror jag satt och sov en halvtimme eller så på restaurangen.

Det där med rött alltid rätt gäller inte solbränna, va?

Vilken dunderdag! Skulle vilja göra om det idag igen.
Känner mig rätt ok efter vurpan. Inget brutet eller stukat. Lårkakan verkar ha lagt sig. Det spände ganska bra i låtet igårkväll.
Tack alla för en strålande dag!

JLarsson sa:
Du är rent av knäpp Jonas, På ett bra sätt.

Jag dricker gärna Pucko på rundorna. En iskall på Sibyllakiosken i Bålsta igår är det bästa jag druckit på mycket, mycket länge. Apropå du blir vad du äter.

Tack till banläggare och de som ordnat med det praktiska och alla som cyklade såklart.

bigmollo sa:
Känner mig rätt ok efter vurpan.

Riktigt skönt att höra!

bigmollo sa:
Lårkakan verkar ha lagt sig.

Lite sprit hjälper alltid.

Tack alla för en av de bästa cykeldagarna någonsin!

Jag uppskattade nog regnet mest av allt under rundan. Jag hade faktiskt med mig en regnjacka jag inte använde. Jag var varm av rörelsen, benen var fortfarande pigga och farten vår lilla grupp fick upp var så bra. Wow, vilka växlar Amir körde på!

Sedan gick det förstås inte att sluta skaka i Circle K, Gävle.

Solen på väg hem var förstås välkommen, men jag hade för lite vatten med mig från Östervåla (damen i kiosken var inte imponerad av cyklister!) och oroade mig för det. Ett knä började värka lite, så jag hamnade i svansen av den stora gruppen och då blir det lite gummibandscykling. Racerfarten upp för backarna från Uppsala innebar klart största risken att släppa.

Lilla Barkarby har nog världens godaste öl! Somnade två gånger på pendeln hem.

Tack för en fin runda, regnet vid Månkarbo var oväntat, Garmin sa 6 grader och fötterna skrumpnade ihop. Efter Gävle tittade Solen fram och temperaturen höjdes till tvåsiffrigt någonstans efter Sandviken - då var livet bra igen! Vid Mehedeby började Mollo klaga på att det var för gammalt runt honom, jag tyckte att han borde cykla till Kista istället.

Höger knä började göra sig påmint efter 30mil, ingen stående cykling och lätta växlar höll gjorde resan in till Uppsala behaglig. Sedan började det smärta mer men då var det #9 som gällde hela vägen hem. Jensa tyckte att det gick för långsamt så han gjorde allt han kunde för att slita isär gruppen på 255:an - galet starkt!

Mollo var som en ko på grönbete på slutet och var tvungen syna gräset 1km från LB, vissa kan ju bara hålla sig :)

/Rehan

izar sa:
Vid Mehedeby började Mollo klaga på att det var för gammalt runt honom, jag tyckte att han borde cykla till Kista istället.

Omodernt sa jag. Kista är mycket finare. :)

Bra snackat hela varvet Rehan. Tänk att hamna i en grupp med dig, Reimert och Roberto Vacchi. :D

När loppen kommer igång igen så borde den här rutten dras om genom Uppsala på vägen hem, det är ingen höjdare att cykla Tycho Hedéns väg mitt på dagen och det är drygt att improvisera om en annan väg när man hamnar där och inte har lokalkännedom.

Edit: Bild för att förtydliga.
1617260058290.png

När loppen kommer igång igen så borde den här rutten dras om genom Uppsala på vägen hem, det är ingen höjdare att cykla Tycho Hedéns väg mitt på dagen och det är drygt att improvisera om en annan väg när man hamnar där och inte har lokalkännedom.

Visa bilaga 478892
Vetefan om jag nånsin sett en cyklist där, det är ju ingen väg man cyklar på frivilligt. Bättre vägar finns definitivt, men det kanske är en fråga om tillgång till service, längs den finns ju både Maxar, Donkar och mackar där väl åtminstone nån är dygnetrunt-öppen.

Visa bilaga 478892
Tack för påpekandet. Låter som vi behöver se över rutten där.

Tillbaka
Topp