Storleksval av Fox mtb byxor

Hejsan.
Jag tänkte beställa ett par Fox mtb byxor. Blir lite förvirrad med storlekarna. Mäter 93-94 cm runt midjan och ska då
enligt storleksguiden ha storlek 36 (XL). I mina jeans har jag storlek 33 och dessa sitter lite löst. Känns då lite väl stort
med storlek 36.
Är 183 cm lång.

Någon som har koll på deras byxor?

Hur ser det ut om du tittar på höftmåttet? XL även där? Lätt att blanda ihop de där när man står med mätsnöret.

Jag har 32 och 33 i jeans (beroende på märke) och testade mig fram till XL i byxor från Fox. Med ett par skyddsbyxor under så är det bara ett par ”snäpp” in på fästet i midjan så även de är ett gränsfall, utan skyddsbyxor under sitter de perfekt.

Jag har 32 och 33 i jeans (beroende på märke) och testade mig fram till XL i byxor från Fox. Med ett par skyddsbyxor under så är det bara ett par ”snäpp” in på fästet i midjan så även de är ett gränsfall, utan skyddsbyxor
Jag har 32 och 33 i jeans (beroende på märke) och testade mig fram till XL i byxor från Fox. Med ett par skyddsbyxor under så är det bara ett par ”snäpp” in på fästet i midjan så även de är ett gränsfall, utan skyddsbyxor under sitter de perfekt.
Ok. Får man fråga vad du har för mått?

Fox brallor är sjukt tighta vid vristen, jag har seriösa problem att få ut foten trots rätt strl på byxorna i övrigt. Kör du en tight strl lär det kunna bli stopp där ?

Givetvis så har dottern lekt bort måttbandet, men enligt mina gamla anteckningar från i höst så 93cm i midja. XL passar perfekt på mig både på MTB och cross.

Fick hem ett par fox defend byxor idag strl 34. Dock osäker på storleken.... Är 187cm lång, 85cm midja, 101cm höft mått. Så enligt fox storleksguide, om man bortser från längden ligger jag precis i nederkant på strl 34.
Måste spänna spännet ända i botten i midjan och då sitter de uppe, dock skulle jag vilja kunna spänna lite mer.
Någon med liknande mått eller som har erfarenhet av Fox byxor och dess storlekar ?
Töjer de sig?
Skulle ett par 32 blir för små ?

Tillbaka
Topp