NotReallyGunde
Aktiv medlem
Bra reflexväst för randocykling - Är Sigr Siljan Ultraviz Dual bra?
Annars är ju denna en perfekt randoväst. massa plats för alla roliga saker man måste ha med sig
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fast är den där verkligen EN 1150-godkänd?denna var ju lite roligare, men materialet ser lite tätt ut. och än en gång krage. är den bra till något?
![]()
Safety vest Wowow Mont Ventoux - yellow w. reflective strip size XS
WOWOW Safety Vest MONT VENTOUX • Raceviz by Wowow • Material: 100% polyester • Reflective stripe on the chest • 3 bags on the bag with reflective stripe • Stretch fabric on the sidesbike-parts.hu
Visa bilaga 481455
Det där är ju en fladderväst, stängs med två velcrotejp-bitar. Typ en sån man köper för 20kr och har i bilen. Inget jag skulle vilja cykla i.även kallad rambo-väst:)
decathlon vill vara med på en-1150-tåget. inte så sexig, men inte direkt ful heller. utan krage!
Adult High Visibility Safety Vest 500 - Neon Orange BTWIN | Decathlon
Don't go unnoticed! This EN1150-certified visibility gilet makes you visually striking. It's easy to secure with its rip-tabs. Bring it on every trip.www.decathlon.co.uk
du får pu-sta på din skolungerska för att få reda på det, jag delar ditt tvivel. de andra jag visat var uttryckligen godkända, men den här tyckte jag var värd att visa oavsett, om inte annat som inspiration. inbyggda ryggfickor inte heller fel.Fast är den där verkligen EN 1150-godkänd?
en fördel med det konceptet i generell bemärkelse är att du kan justera vidden, välja mellan tajt och tyst eller fladdrig och ventilerande i värme.Det där är ju en fladderväst, stängs med två velcrotejp-bitar. Typ en sån man köper för 20kr och har i bilen. Inget jag skulle vilja cykla i.
Samma tillverkare som den bsandborgh länkade till här.sen finns ju L2S visioplus, har tydligen gått ut med pbp-logga något år. finns att köpa till och med på nyvakna amazon.se. ett plus att den finns i andra färger än neongul.
Visa bilaga 481473
Finns som grön också! https://smsport.se/produkt/perform-vest/Jag cyklade förra PBP med en Silva-väst. Den är godkänd, har bra passform, vindtät framsida/axlar, nätrygg och tre ryggfickor + en blixtlåsficka. En detalj är att den har en ögla på fram- och baksida för att fästa smålampor om man vill. Jag är nöjd och tänker fortsätta använda den. Dock så tillverkades den bara under en kort period och finns inte tillgänglig längre. Det finns två färgvarianter, gul som jag har och rosa som ser ut så här. https://cdon.se/sport-outdoor/reflexvast-silva-performance-vest-dam-large-p48479557
Min farhåga är att få en specialuppsydd väst är ett projekt som kan sluka en hel del tid och arbete. Man ska aldrig säga aldrig, men jag ser det inte som huvudspåret för oss just nu. Tror mer på att försöka hitta en tillräckligt bra produkt som vi kan få med klubbloggan, antingen via att köpa från någon som levererar kläder med egen design (=färgsättning; inte form- och materialval) eller själva låta trycka på det efteråt.Det kan vara lite problematiskt om de slutat tillverkas. Det lättast men kanske också dyraste borde vara att få något uppsytt. Dock tror jag att det skulle kunna vara en produkt som går att sälja till fler än bara en klubb. Kanske någon driftig person är sugen på att kontakta något företag som skulle kunna tänkas tillverka bra västar.
Silvas väst godkändes kanske på PBP men den är inte godkänd enligt EN1150. Ytan med varselfärg är för liten och flera reflexytor är för smala för att godkännas.Jag cyklade förra PBP med en Silva-väst. Den är godkänd, har bra passform, vindtät framsida/axlar, nätrygg och tre ryggfickor + en blixtlåsficka. En detalj är att den har en ögla på fram- och baksida för att fästa smålampor om man vill. Jag är nöjd och tänker fortsätta använda den. Dock så tillverkades den bara under en kort period och finns inte tillgänglig längre. Det finns två färgvarianter, gul som jag har och rosa som ser ut så här. https://cdon.se/sport-outdoor/reflexvast-silva-performance-vest-dam-large-p48479557
Menar du att samtliga västar som föreslagits i tråden faller in inom "tät fladderväst"-kategorin eller är det någon/några du tycker verkar acceptabel?En tät fladderväst tänker jag tyvärr inte köpa. Håller med A Nilsson i övrigt.
personligen skulle jag utgå från riktiga cykelvästar och sedan kolla av vilka som levererar dem enligt spec. Lokala märken kanske är villiga att ta fram en variant på befintlig modell.
Den västen uppfyller EN 1150. Kikade precis på lappen i min.En möjlighet är ju att maila ”svenska” träningskläderföretag som Craft, Void, Sigr och Trimtex och fråga vilka, om några, av deras varselvästar som eventuellt uppfyller EN 1150. Verkar inte vara så prioriterad info, t.ex. Crafts egna hemsida om varselvästen säger inget om det: https://www.craftsportswear.com/sv/visibility-vest-unisex-neon-192480-1850
Svårt att avgöra på en bild men flertalet känns fladdriga i överkant. Jag vill bara ha en väst med på lopp.Menar du att samtliga västar som föreslagits i tråden faller in inom "tät fladderväst"-kategorin eller är det någon/några du tycker verkar acceptabel?
www.salzmann.eu
Ser ut att vara krånglig att ta av sig i farten (hur ofta man nu gör det?).![]()
Laufweste
Unsere hochsichtbare Laufweste kann ohne Probleme an der Taille angepasst werden, besteht aus luftdurchlässigem Mesh-Gewebe und ist so leicht, dass man sie beim Laufen gar nicht spürt. Hergestellt mit 3M Scotchlite (Materialherkunft: USA) Klettverschlüsse an der Taille zum individuellen...www.salzmann.eu
Har en sådan, köpt hos XXL för något år sedan. Sitter tajt , är väldigt nöjd med den.
// Hälsningar Timo
Dock är den märkt med EN1150!Silvas väst godkändes kanske på PBP men den är inte godkänd enligt EN1150. Ytan med varselfärg är för liten och flera reflexytor är för smala för att godkännas.
Jag har själv en grön väst som tillhör de bättre jag har men godkänd, nej det är den inte.
Ur vårt perspektiv är nog ett större problem att den inte direkt ser ut att ha så mycket ”västfunktion”.Ser ut att vara krånglig att ta av sig i farten (hur ofta man nu gör det?).
Finns ingen västfunktion alls på den, bara reflexfunktionen som är väldigt bra. För mej funkar den ovan jacka som har fickor bak.Ur vårt perspektiv är nog ett större problem att den inte direkt ser ut att ha så mycket ”västfunktion”.