Denys Zagreus
Aktiv medlem
PANIK: Ännu en beg. vs. ny-tråd
Hallå besserwissers och tyckonomer! Jag behöver er hjälp.
Står inför valet att köpen en ny Mondraker Chrono Carbon (HT; 10,7 kg):
dinbike.se
eller en välvårdad Canyon Nerve AL 8.9 (FS; 12,7 kg) från 2014:
...och ett beslut behöver tas under dagen. ?
Jag är ny på MTB, bor i Skåne och kommer att köra både banor, stigar och grusväg. Har tidigare kört på samtliga underlag med min (nu f.d.) gravel bike så jag är van med stökiga underlag och skakiga cykel. Gillar idén med XC och att jobba hårt uppför, men vet inte om jag bara blivit charmad av Mathieu van der Poel. Hoppa rundor i nedförsbackar kanske är minst lika roligt? Mer fåfäng än skicklig, snabb inlärningskurva men blir lätt uttråkad. Help me Happy-Wan Kenobi, you're my only hope!
Står inför valet att köpen en ny Mondraker Chrono Carbon (HT; 10,7 kg):
Mondraker Chrono Carbon
MONDRAKER Chrono Carbon är en framdämpad MTB för dig som vill ha en rapp, kvick riktig slitvarg inom XC och stigcykling. En lättrampad och orädd XC mountainbike som trivs lika bra i den tekniska skogen som på grus och asfalt. Den bygger på en otroligt lätt kolfiberram. Den dämpade framgaffeln...
eller en välvårdad Canyon Nerve AL 8.9 (FS; 12,7 kg) från 2014:
Säljes: Canyon Nerve AL 8.9
Fin och lätt fulldämpad hoj som rullat ca 50 mil sen ny. 29 tums hjul Storlek Large (passar dig mellan 1
happyride.se
...och ett beslut behöver tas under dagen. ?
Jag är ny på MTB, bor i Skåne och kommer att köra både banor, stigar och grusväg. Har tidigare kört på samtliga underlag med min (nu f.d.) gravel bike så jag är van med stökiga underlag och skakiga cykel. Gillar idén med XC och att jobba hårt uppför, men vet inte om jag bara blivit charmad av Mathieu van der Poel. Hoppa rundor i nedförsbackar kanske är minst lika roligt? Mer fåfäng än skicklig, snabb inlärningskurva men blir lätt uttråkad. Help me Happy-Wan Kenobi, you're my only hope!
Senast ändrad: