Lite mer voluminösa pendlardäck sökes

L.and

Aktiv medlem
Hej,
Köpte en kona dew deluxe till min kära mor men skulle behöva lite input angående däck.

Sitter idag ngn schwalbe maraton-variant på som är runt 28 mm.
Jag tror hon skulle tjäna på ett par med större luftkammare för att få bättre komfort men vill fortfarande inte ha ett par supertråkiga.

Vad säger ni? Ramen tål rätt breda däck och det är klart det varit trevligt med ett par rene herse men kan svårligen motivera det för min mor som tidigare pendlat på en damcykel som är vridstyv som en överkokt snabbnudel...

Pirelli Cinturato Velo finns upp till 35mm och rullar bra och bra punkterinsskydd enl https://www.bicyclerollingresistance.com/

Inte samma däck som ovan men montera ett par Pirelli Cycl-e DTs Clincher 47-622 på morsans hoj som kom med NoName däck innan och sjukt stor skillnad i rull vad som satt innan + deras Cycl-e utbud är ju att alla däck kommer med reflexsida.

Sadeln gör ofta extremt mycket för hur komfortabel en cykel känns. Finns t.ex. märken med väldigt bra passform, ergon t.ex, eller Specialized mimic som och har bra passform och flexar rätt mycket. Jag vet inte vad det är för standardsadel på hennes Kona men ibland är standardsadlarna rätt så stenhårda och inget svaj alls.

Så det är en version som är från 2018 eller äldre? De nyare har 650b-hjul med WTB Horizon i 47C. Har du ett par 650b-hjul över så kostar WTB Horizon i 47C nästan ingenting med kanttråd.

Så det är en version som är från 2018 eller äldre? De nyare har 650b-hjul med WTB Horizon i 47C. Har du ett par 650b-hjul över så kostar WTB Horizon i 47C nästan ingenting med kanttråd.
Nja, gissar att den är från 2012 så den har 622-hjul. Annars såg ju de däcken rätt trevliga ut!

Ja, jag har kikat på de där och är rätt sugen till mig själv om inte annat...
Däremot funderar jag på att gå upp ytterligare i volym här till typ 40mm.

Då är de för smala. Meeeen jag har cyklat många mil på väldigt varierande underlag och gillar dem. Rullar vettigt, skapligt grepp, punkar aldrig. Me like.

Har kört en del på Schwalbe Marathon.
Helt klart ett riktigt skönt däck. Rullar tyst, mjukt och greppar bra.
Vill man ha nåt mer lättrullat sommardäck för asfalt så kan jag rekommendera Schwalbe G-One Speed.. Suveränt bra rull.
Marathon är lite segare att trampa

Har kört en del på Schwalbe Marathon.
Helt klart ett riktigt skönt däck. Rullar tyst, mjukt och greppar bra.
Vill man ha nåt mer lättrullat sommardäck för asfalt så kan jag rekommendera Schwalbe G-One Speed.. Suveränt bra rull.
Marathon är lite segare att trampa
Ja, har sneglat åt det hållet också. Det är något tilltalande med att ha åtminstone en antydan till mönster även om jag kan tänka mig att den faktiska betydelsen är ganska liten. Är de lika jävliga att få på som alla verkar antyda?

Tillbaka
Topp