Jag har lite hatkärlek till de tuffa profilerna men försöka jobba på det. ;-)
Three Sisters har jag nog kört 3-4 ggr, den upplever jag som tuff också, det är väl samma radiotorn som Watopia Bigger Loop?
Nu har jag dock i synnerhet fokus på att bli vassare ute. Det irriterar mig att omställningen från Zwift till ute var såpass stor i mitt fall och jag har svårt att sätta fingret på vad det är (tror det är en kombination av både energi och muskulärt). Men tyvärr ja, som
@Woodknocker skrev, det blir en del pausande men det gäller väl framförallt transportsträckorna, sedan är det ok. Lite surt på Ekerö nu dock med vägarbeten så transportsträckan blir ännu längre än vanligt. :-( Det är på gränsen när transportsträckan är ca 35% av hela rundan så jag kanske bör hitta andra vägar.
För mig är upp till max 75 minuter sweetspot i Zwift än så länge. Man får en rejäl dos träningseffekt av sådana pass om man kör hårt. Även korta rides mellan ca 20-30 där jag kör hårdare är också effektivt ibland.ag hade klara mentala problem när jag provade en 100km ride fast det gick snett av andra orsaker också. Lyckades bli avhängd nästan bums och var sedan vresig. ;-) Sedan kom C gruppen i fatt mig istället efter långt solocyklande och jag blev lite glad igen.
Ja, vanlig trainer upplever jag som döden, åtminstone som en form av tortyr, Zwift är klart bättre men det gäller att man försöka fixa bra ventilation och sådant. Värme och svett kan störa en del av prestationen, helt klart.