[OT] Hur ser din arbetsplats ut ?
Renovera hela huset ,utsikten från fikarummet ?Service av ledskärmar?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Renovera hela huset ,utsikten från fikarummet ?Service av ledskärmar?
Var en tvungen resa så det var flyg, tåg eller bil som gällde.FLYGPLAN!!! Ajsing bajsing!! ;)
Härligt! Gåshaga?
Påminner om denna jag hittade i höstas, kul skarvjobb detta...Fin dag idag.
Torrt i gropen.
En partikelaccelerator?Fuktigt och dåligt med dagsljus har jag det på arbetet.Visa bilaga 483571Visa bilaga 483572
Vilken stor studsmatta ni har!Visa bilaga 483561Om det är nån som kör elbil så får ni blunda! ?
Det vore något! Detta är en TBM (tunnel boring machine) vi borrar en 14km tunnel från Danderyd till Skanstull i Sthlm.En partikelaccelerator?
Visst är det häftigt. Innan jag började på detta jobb hade jag bara sett dessa maskiner på Discovery eller National Geographic. Denna tunnel är bara 5m i diameter och ingen trafik skall gå i den, utan 3st kablar för att stärka upp el behovet i Sthlm skall dras i den.Det är lite häftigt att sådant finns som man inte tänker på. Södra länken är ju den längsta (och lite bredare) svenska vägtunneln med sina 4.5km, en tredjedel av din tunnel.
City link? Hört om den men aldrig sett bilder. Fränt!Visst är det häftigt. Innan jag började på detta jobb hade jag bara sett dessa maskiner på Discovery eller National Geographic. Denna tunnel är bara 5m i diameter och ingen trafik skall gå i den, utan 3st kablar för att stärka upp el behovet i Sthlm skall dras i den.
Stämmer bra det!City link? Hört om den men aldrig sett bilder. Fränt!
Jösses, vilken pjäs!Stämmer bra det!
Bara att vända på den och ta nytt foto på "rätt" sida på hojenUtsikten från mitt hemmakontor:
Visa bilaga 483814
Rätt fint där i plaskdammen ändå ;)Röka Ström, Mälaren.Visa bilaga 488460
Lämnade kontoret för en dag och hamnade här. Jag står i botten och fotar, svetsaren är ca 50m upp och ljuset i tunneln är 250m upp. Lutningen på ståltuben är 45 grader, vad kan det vara någon som kan gissa?
Visa bilaga 488506
Hm. Är det nymålat också?Lämnade kontoret för en dag och hamnade här. Jag står i botten och fotar, svetsaren är ca 50m upp och ljuset i tunneln är 250m upp. Lutningen på ståltuben är 45 grader, vad kan det vara någon som kan gissa?
Visa bilaga 488506
’vattenrör till kraftverk?
Hm. Är det nymålat också?
Känns på så sätt som det inte är intaget till ett vattenkraftverk.
Säger ändå Letsi.
Är det nyligen som man började måla intagen? Är det för att det skall se bra ut för stunden?Ni är helt rätt ute, det är intagstuben till Lettens kraftverk som vi håller på att renovera ?
Letsi är nyss renoverat det också men jag knegar inte åt vattenfall, men samma UE är inblandad.
Är det nyligen som man började måla intagen? Är det för att det skall se bra ut för stunden?
De intagstuberna som jag har varit in i, har varit helt plåtrena. Det är dock snart 20 år sedan sist.
Jovars! Vårt område täcker in hela Mälaren, med allt från Köping och Kungsör (Galten är ett riktigt lerhål till vatten) till Bålsta, Uppsala, Stockholm och Södertälje. Men vi har även hela Stockholms södra skärgård från Dalarö och Ornö i norr till Studsvik och Trosa i söder. Händer visserligen att vi är och roddar även på andra sidan staketet nordvart (hela biten upp till Hargshamn och Öregrund), så man får väl vara lite överallt egentligen. Och så Gotland då!Rätt fint där i plaskdammen ändå ;)
En annan försöker hålla sig i Östersjön, men gissar att era uppdrag i Mälaren är lite roligare än våra
Även jag var på Öjn. Dock fick jag nöja mig med att åka som passagerare som omväxling från vardagenI veckan tog vi vår flykt från 'Plaskdammen', för lite jobb runtom kalkön i öst.
Visa bilaga 490443
Visa bilaga 490444
Var det ni som var i Burgsvik i veckan.I veckan tog vi vår flykt från 'Plaskdammen', för lite jobb runtom kalkön i öst.
Visa bilaga 490443
Visa bilaga 490444
Stämmer.Var det ni som var i Burgsvik i veckan.
Det roliga är att jag tror att du gungar omkring i samma balja som en kompis till mig.I veckan tog vi vår flykt från 'Plaskdammen', för lite jobb runtom kalkön i öst.
Visa bilaga 490443
Visa bilaga 490444
Jaså? ?Det roliga är att jag tror att du gungar omkring i samma balja som en kompis till mig.
Kul! Kan inte riktigt se om det är en vasskant eller strandremsa i bakgrunden. Vart är det? Vi assisterar Vattenfall vid Kolguskär, och vår systerbåt jobbar i inloppet till Stockholm.Dålig bild men är det inte @Loftberg där borta?
Då måste det varit syrran då.Kul! Kan inte riktigt se om det är en vasskant eller strandremsa i bakgrunden. Vart är det? Vi assisterar Vattenfall vid Kolguskär, och vår systerbåt jobbar i inloppet till Stockholm.
Coolt, du jobbar på GBS.
Även om det inte är hemlig handling, är det så smart posta bilder på försvarsmaktens inköpsordrar?