[OT] Hur ser din arbetsplats ut ?

calinde

Medlem
Senast ändrad:

Bengt-re

Aktiv medlem
Ja.

Det ingår visserligen syrgasblåsning också. Så totala energin är högre. oxyfuel-brännare används också men då ska el-energin ner mer.
Fina prylar! Vill inte minnas att det var så där rent och fint på SSAB-Oxd på tidigt 90-tal. Fast de hade vaccumlock för att rena stålet förutom att värma det till lämplig temp för stränggjutningen.

Det är lite cool med stora anläggningar!

calinde

Medlem
Fina prylar! Vill inte minnas att det var så där rent och fint på SSAB-Oxd på tidigt 90-tal. Fast de hade vaccumlock för att rena stålet förutom att värma det till lämplig temp för stränggjutningen.

Det är lite cool med stora anläggningar!
Skitigt, men säkert mycket bättre än för 30 år sen. Var inte så gammal då :D
Den här är fin:

Gano

Aktiv medlem
Skitigt, men säkert mycket bättre än för 30 år sen. Var inte så gammal då :D
Den här är fin:
Stål har högre smälttemperatur än järn och har en vitare ljuston (1700 C). Järn har högre kolhalt vilket drar ner smältpunkten (1300-1400 C) och det ger en lite gulare ton i smältskenet. Aluminumverk och aluminiumgjuterier (ca 700-800 C) har knappt någon glödton alls, det är mest blankt.

onegear

Aktiv medlem
Hahaha ja jag skulle kunna ha bilden i Visa din fatbike tråden också. Plåtklädd miniramp kanske är svinbra? Nä det ska bli ett självbärande entrétak på en flådig kåk på Djurgårn' och den ensamma fatbiken hade fler hojar i sällskap tidigare men nu är en verkstadsflytt förestående så dom andra är flyttade. Förutom plåtslageri så hyr jag ut lite mountainbikes/fatbikes som lite sidosysla.

mzi

Aktiv medlem
Ja! Eller var i alla fall... Jag har bytt jobb, och jobbat hemma i ett år... Men det var bra förr i alla fall! Bra sallad, alltid två rätter varav en vegetarisk och en soppa. Jag tycker det är genomgående riktigt hyggligt. Många ställen runt Centralen har "veckans vegetariska" eller liknande och då funkar det inte att käka där varje dag.

Hälsingland

Aktiv medlem
Om man inte har en utsikt så får man fixa en. Kanske skulle hänga upp en cykel nån stans också...Visa bilaga 471790
Blir ju överflödigt ändå med utsikt på jobbet, jag har havsutsikt på kontoret men utnyttjar den inte ändå när man bara blänger in i skärmen. Hänger man dit cykeln slutar det väl bara med jobbskolk och cykling istället 😁

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer