Söker åsikter/hjälp kring ärende/garantiärende xxl..
Hej
Söker synpunkter kring ett ärende jag har hos min XXL-butik.
Ska försöka vara så kortfattad som möjligt.
Köpte en heldämpad trailcykel för några månader sedan och allt verkade lovande med min comeback till cyklandet,
Har fram till detta hunnit med 7st kortare turer med cykeln.
Jag skulle förra veckan ut och njuta av kvällssolen på en utsiktsplats med middagen på ryggen,
hinner cykla 400-500m till första lilla stigningen när det efter ett par tramptag knäpper/smäller till,
trodde kedjan gått av då jag kunde trampa men ingen drivning framåt.
Men visar sig allt sitter som det skall, driver som sagt inte framåt bara..
Fruktansvärt less var det bara att promenera hem med cykeln och lasta med den till butik dagen därpå.
Väl på plats beklagar sig person på avdelningen det inträffade och lovar kolla på det direkt efter lunch och säger sig ska ringa upp mig senast 13:30.
Hör ingenting från personen så klockan 16:30 åker jag dit och frågar efter personen varpå möts av "han har tyvärr gått hem för dagen"
Så får prata med en annan kollega och dra allt igen.
Visar sig vara kassetten som en/flera splines gått av/knäckts och på kuppen så blev det en fet repa i navet dessutom så vet ej om dem menar även det behöver bytas.
Han berättar även att han nyss fick svar från tillverkaren som hävdar att det INTE är garanti utan det är en slitagedel...
Menar man på allvar att det är rimligt att en NY cykel för 27.000 inte håller 7 stig-turer??
Finns inte en chans att jag accepterar att JAG skall betala en enda krona för reparation av en 7 turer gammal cykel,
Vet personligen inte vad som är rimligt slitage på en kassett men kan omöjligen vara endast 7st turer?!?!
..Eller är allt ovan helt rimligt? ..För JAG tycker inte det när den knappt hunnit användas.
Någon som har en åsikt om rätt/fel eller tillochmed vart med om något liknande?
MVH
Söker synpunkter kring ett ärende jag har hos min XXL-butik.
Ska försöka vara så kortfattad som möjligt.
Köpte en heldämpad trailcykel för några månader sedan och allt verkade lovande med min comeback till cyklandet,
Har fram till detta hunnit med 7st kortare turer med cykeln.
Jag skulle förra veckan ut och njuta av kvällssolen på en utsiktsplats med middagen på ryggen,
hinner cykla 400-500m till första lilla stigningen när det efter ett par tramptag knäpper/smäller till,
trodde kedjan gått av då jag kunde trampa men ingen drivning framåt.
Men visar sig allt sitter som det skall, driver som sagt inte framåt bara..
Fruktansvärt less var det bara att promenera hem med cykeln och lasta med den till butik dagen därpå.
Väl på plats beklagar sig person på avdelningen det inträffade och lovar kolla på det direkt efter lunch och säger sig ska ringa upp mig senast 13:30.
Hör ingenting från personen så klockan 16:30 åker jag dit och frågar efter personen varpå möts av "han har tyvärr gått hem för dagen"
Så får prata med en annan kollega och dra allt igen.
Visar sig vara kassetten som en/flera splines gått av/knäckts och på kuppen så blev det en fet repa i navet dessutom så vet ej om dem menar även det behöver bytas.
Han berättar även att han nyss fick svar från tillverkaren som hävdar att det INTE är garanti utan det är en slitagedel...
Menar man på allvar att det är rimligt att en NY cykel för 27.000 inte håller 7 stig-turer??
Finns inte en chans att jag accepterar att JAG skall betala en enda krona för reparation av en 7 turer gammal cykel,
Vet personligen inte vad som är rimligt slitage på en kassett men kan omöjligen vara endast 7st turer?!?!
..Eller är allt ovan helt rimligt? ..För JAG tycker inte det när den knappt hunnit användas.
Någon som har en åsikt om rätt/fel eller tillochmed vart med om något liknande?
MVH

