En lördagskväll och lite surfande med datorn för att se om nåt kul objekt dyker upp...eftersom jag bor i Bayern med Alperna på en timmes bilfärd bort, finns det här rätt gott om MTBs, och ofta i prisklassen kring 50-100 euro för hojar som jag verkligen diggar (dvs 90-tals stål). Så här kommer att litet utdrag av annonser som hamnat på märklistan:
Kleinanzeigen: Fahrräder & Zubehör - Jetzt in Garmisch-Partenkirchen finden oder inserieren! - kleinanzeigen.de
www.ebay-kleinanzeigen.de
För liten men den där lackeringen är ball.
Kleinanzeigen: Fahrräder & Zubehör - Jetzt in München Untergiesing-Harlaching finden oder inserieren! - kleinanzeigen.de
Funderar på att köpa den bara för komponenterna. Säljaren verkar ha noll koll så jag undrar hur den hamnade hos honom, för att vara alu rätt cool ram som var dyr då den släpptes där nån gång kring 2003-2005. XTR bakväxel. Gaffeln utbytt. Vete tusan var den skulle passa in i stallet, skulle kunna ha den på jobbet men det är ursäkten för de senaste 3 hojarna.
Kleinanzeigen: Fahrräder & Zubehör - Jetzt in Uffing finden oder inserieren! - kleinanzeigen.de
Retro MTB för grabben som fyller år snart. Den här skulle bli cool med lite jobb.
Kleinanzeigen: Fahrräder & Zubehör - Jetzt in Augsburg finden oder inserieren! - kleinanzeigen.de
Bridgestone finner man inte många här, den här är nog från -86. Riktigt cool ram, väger tyvärr en hel del.
Kleinanzeigen: Fahrräder & Zubehör - Jetzt in München Allach-Untermenzing finden oder inserieren! - kleinanzeigen.de
Rätt bra komponenter, den där sadeln är rätt speciell. Ramen för liten för mig, men för att plocka delar av vore den helt ok.
Kleinanzeigen: Fahrräder & Zubehör - Jetzt in Markt Indersdorf finden oder inserieren! - kleinanzeigen.de
Stolpen, hjulsetet, gaffeln...tja, mycket som jag gärna skulle kunna ha in min parts bin för en liten peng.
eBay Kleinanzeigen: Fahrräder & Zubehör - Jetzt in Holzkirchen finden oder inserieren! eBay Kleinanzeigen - Kostenlos. Einfach. Lokal.
Alt. 2 för grabben.
Ich biete ein wunderschönes Centurion NoPogo Fully an. Mittlerweile eine wahre Seltenheit. Das...,Centurion Fully NoPogo 26 Zoll Carbon in Bayern - Sauerlach
Varför? Jag vet inte, men ändå ligger den där på listan.
Herrenfahrrad 26 Zoll Peugeot MTB-Rarität NUR ABHOLUNG,Fahrrad Herren Peugeot in Bayern - Hallbergmoos
Bullmoose-bar var det som lockade först, sen en stor ram.
Ich verkaufe mein altes Mountainbike. Es läuft gut, evtl. sollten mal Bremsen und Schaltung...,Alpinestars Mountainbike Gravel 48 cm / 26 Zoll in Bayern - Königsbrunn
Cool, lite för liten igen, men jag skulle vilja ha en Alpinestars nån gång.
Verkaufe mein gut erhaltenes Rennrad. Hat natürlich seine gebrauchtsspuren über die jahre, aber...,Koga Miyata 10 Gang gebrauchtes Rennrad in München - Neuhausen
Rätt storlek, snygg färg och med lite jobb med sadel, cockpit och däck skulle den bli fin.
Vilken skulle ni ta och varför?