Ont i pungen av ny sadel.

Den här tråden var dödsdömd...
tenor.gif

Du kanske har för liten storlek på sadeln? Jag har Ergon SM Comp, den större storleken. Skönaste sadeln jag haft i alla fall.

monterade precis ett par bromsar på 26an. Jag var jävligt noga att justera in hantagen så att alla trådar ska aktiveras med önskat resultat.

Behövs inte, syfta mot något som är horisontellt, typ ett bord eller en bänk.
Amatörer! För ett såpass viktigt uppdrag duger bara en kvalitetsprodukt, t.ex. https://www.flyeralarm.com/se/shop/...MI_pGNyeG18QIVhNKyCh1rIwetEAQYASABEgJfXPD_BwE

Men det är klart, är man villig att chansa så kör för all del med att sikta mot något icke uppmätt. Skyll bara inte på mig när ni upptäcker att det är köttfärs i byxan när ni drar av den efter avslutad tur. ?

Amatörer! För ett såpass viktigt uppdrag duger bara en kvalitetsprodukt, t.ex. https://www.flyeralarm.com/se/shop/...MI_pGNyeG18QIVhNKyCh1rIwetEAQYASABEgJfXPD_BwE

Men det är klart, är man villig att chansa så kör för all del med att sikta mot något icke uppmätt. Skyll bara inte på mig när ni upptäcker att det är köttfärs i byxan när ni drar av den efter avslutad tur. ?
Bra med en premium. Dom är fyllda med rakvatten. Billigt skräp fylls med lut ?

Är det så här ni har pungen?
F77CA841-42B6-4353-8ADA-F4000A19A0F0.jpeg

För jag misstänker att min hamnar såhär och liksom knådas mellan två stockar till lår med obehag och smärta som följd…
613157A0-D036-4FEC-A5D3-E8291F972B61.jpeg

1624790708721.png

Man får lätt intrycket av att du cyklar med benen i kors efter att man studerat denna bild som Waylost tidigare postat och bilden du senast postat.

Är det så här ni har pungen?
Visa bilaga 497706
För jag misstänker att min hamnar såhär och liksom knådas mellan två stockar till lår med obehag och smärta som följd…
Visa bilaga 497707

Den ligger ovanpå sadeln, exakt hur undersökte jag inte, men inget knådas mellan låren. Antar dock att det kan vara olika för olika individer. Colting, som ofta uttrycker sig tvärsäkert, sa på ett radioprogram att pungskav var något som alla cyklister kan relatera till. Trots att jag vid laget hade cyklat minst 10 000 mil totalt hade jag aldrig fått det. Ett par hundra mil senare hände det för första och hittills enda gången.

Colting, som ofta uttrycker sig tvärsäkert, sa på ett radioprogram att pungskav var något som alla cyklister kan relatera till. Trots att jag vid laget hade cyklat minst 10 000 mil totalt hade jag aldrig fått det. Ett par hundra mil senare hände det för första och hittills enda gången.

Jag drar slutsatsen att man måste cykla över 10 000 mil för att drabbas.
Jag drar även slutsatsen att man inte räknas som cyklist om man inte cyklat mer än 10 000 mil.
Med en medelfart under 10 km/h där beräkningen är gjord på snittfart sett över hela befolkningen så stämmer teorin om 10 000 timmar och detta blir automatiskt en äkta sanning som går att få bekräftad med rätt sökord på google.

Jag drar slutsatsen att man måste cykla över 10 000 mil för att drabbas.
Jag drar även slutsatsen att man inte räknas som cyklist om man inte cyklat mer än 10 000 mil.
Med en medelfart under 10 km/h där beräkningen är gjord på snittfart sett över hela befolkningen så stämmer teorin om 10 000 timmar och detta blir automatiskt en äkta sanning som går att få bekräftad med rätt sökord på google.
Du vet att timmarna inte räcker för att cykla 10000 mil i 10km/h på ett år...

Jag har haft samma storlek på sadeln de två förra sadlarna så kan inte tänka mig att den är fel?
Ml.eller s i sadel storlek vad har du i sitt knölarna för bredd.
Längden på ergon sadeln är 29 cm vilket dom flesta sadlar har förutom sds sadlar som ligger på 26 cm.
Kan vara värt att prova en annan sadel. Det gjorde jag och mina problem försvann både på Racern och Mtb och på mtb så har jag nosen uppåt och har inga problem.

Annars är mitt tips att prova att flytta sadeln bakåt lite, kan ge en rotation på bäckenet som minskar trycket.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp