Sverigetempot 2021
Åsele och Lycksele varmast i landet idag kl 14 med över 30, och det är ju inte alltför långt fr Storuman. Bara norra Norrlandsorter på topplistan.Frasses i Storuman nu. Det är väldigt varmt. Magen protesterar.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Åsele och Lycksele varmast i landet idag kl 14 med över 30, och det är ju inte alltför långt fr Storuman. Bara norra Norrlandsorter på topplistan.Frasses i Storuman nu. Det är väldigt varmt. Magen protesterar.
Härligt!Garmin sa 32,5 som mest. Till och med motvind är välkommet.
Nästan helt vindstilla. Inte ett moln.
Det är ju några som har kört på bra till Gällivare enligt LOSS trackern. Men eftersom den är frivilligt att rapportera till så kan det vara flera, eller några som var före. De som inte sover kommer få den där Jokkmokk - Arvidsjaur natten och kanske frukost i Storuman.Så, vilka är det som startade i morse som sägs satsa på snabb tid? Hur följer man dem bäst?
Haha, konstigt. Jag gillar den sträcka, och Vilhelmina är vackert. Jag har en radikal teori att sträckorna inte definieras av sträckorna, men av hur slut man är. Fantastiskt, va! ?Kom just till Vilhelmina. Jävlar vilken dryg sträcka det var från Storuman hit. Backar, motvind och galen värme. Helt färdig nu.
Ni sover i en släpkärra utanför CircleK?Igår sov vi utanför Frasses. Idag gör vi rätt.
Visa bilaga 499026
Haha, konstigt. Jag gillar den sträcka, och Vilhelmina är vackert. Jag har en radikal teori att sträckorna inte definieras av sträckorna, men av hur slut man är. Fantastiskt, va! ?
Man ska inte underskatta släpvagnar. Sov en väldigt god natt i ett lastbilssläp för ett par år sedan.Ni sover i en släpkärra utanför CircleK?
Idag var det 30 grader varmt och motvind. Höll på att svimma på slutet.Haha, konstigt. Jag gillar den sträcka, och Vilhelmina är vackert. Jag har en radikal teori att sträckorna inte definieras av sträckorna, men av hur slut man är. Fantastiskt, va! ?
Sjön där ser underbar ut även när det är mildare väder. Gå och hoppa in!Idag var det 30 grader varmt och motvind. Höll på att svimma på slutet.
Vi har inte våra badshorts med så det är omöjligt. Det kommer nog bli ett bad imorgon om värmen håller i sig.Sjön där ser underbar ut även när det är mildare väder. Gå och hoppa in!
Nja, bäst är väl 19C hela dygnet och 30 m/s medvind jämt.Låter som Petert haft bra tumme med vädergudarna.
Helt värdelöst för internetcyklism!Nja, bäst är väl 19C hela dygnet och 30 m/s medvind jämt.
Kul att följa det här --
Jag kan komma med ett nytt(snabbare) bakhjul till Karlskoga eller liknande om du tar dig så långt. Förutsatt att du kör 12mm.Drog av en eker på skivsidan på bakhjulet när vi stannat i Östersund. Oklart hur. Kul!
Orsa? De kommer väl via Älvdalen och sedan ner på ”baksidan” Siljan?Bra kämpat folket! Snart är väl första gänget nere i civilisationen Orsa :) blir de lite lättare att cykla (tyckte jag iaf).
Ska försöka! Tack!Jag kan komma med ett nytt(snabbare) bakhjul till Karlskoga eller liknande om du tar dig så långt. Förutsatt att du kör 12mm.
Han körde väl inte sverigetempot? Skulle väl köra Treriksröset-smygehuk men bröt efter efter nån dag då de körde för sakta för att nå sitt mål.Hur går det för den där sjukt snabba skridskoåkaren?
Jag hörde av en polare att han skulle köra 4 gold.
Har jag fått det om bakfoten?
Tror Mollo öppnade en sju-åtta burkar med fint väder redan innan första gruppen startade. Kanske någon burk för mycket, såhär med facit på hand. Undrar om haglet kommer mer söderut?Bra. Se bara till att inte öppna burken förrän tidigast ner emot Värmland till. Mellan en och fem grader, regn, hagel och snöglopp och en ihållande sydlig vind dit ner. Efter burköppning väderomslag och 35 grader, stekande sol och en fortsatt ihållande men tilltagande sydlig vind bör ge oss internetcyklister full valuta för investerad …. hm, … tid.
Ja. Tack. Som den fåne jag är började jag klura kring min fråga i samma ögonblick jag tryckte på ”skickaknappen”.Han körde väl inte sverigetempot? Skulle väl köra Treriksröset-smygehuk men bröt efter efter nån dag då de körde för sakta för att nå sitt mål.
![]()
van der Poel tvingas avsluta cykelutmaningen
Skridskoåkaren Nils van der Poel avbryter sin cykelutmaning där han skulle cykla från Vittangi till Smygehuk på 82 timmar. Det meddelar organisationen Victoriadwww.aftonbladet.se
Max kör Fixed (!) och det ser ut som han kör solo. Körde 50 mil på första dagen. Sov 30min på en toa, körde vidare.
Respekt till alla deltagare. Men om Max tar sig i mål så är det en bragd som slår allt!
Kommer det här gänget passera Sthlmstrakterna?
Vore ju lite kul om man kunde möta upp o sällskapa ett par mil?
Kan ju tänka mej att Johan o hans brorsa skulle uppskatta om jag rullade lite på dem samtidigt som jag berättade om vad jag dricker för gott till min löjrom och mina skaldjur som jag kommit över lite billigt?
Nä, på TCR körde han sin Surly Straggler växlat. Tror ingen svensk har kört så här långt på fixed, så borde vara rekord?Han har väl kört fixed på TCR och liknande långlopp, så det ska nog gå denna gången också.
Kallegunnar körde fixie. Kommer inte ihåg vilket år och hur snabb. Men jag misstänker att det är ett svårt rekord att slå.Nä, på TCR körde han sin Surly Straggler växlat. Tror ingen svensk har kört så här långt på fixed, så borde vara rekord?
Max klarar det säkert. Rätt tuff kille det där!
Det borde gå att lösa på något sätt tänker jag....Vi har inte våra badshorts med så det är omöjligt.
2012 kördes det en del fixie också. Fyra kom till start om jag minns rätt. Två bröt efter 60 mil och två gick i mål.Nä, på TCR körde han sin Surly Straggler växlat. Tror ingen svensk har kört så här långt på fixed, så borde vara rekord?
Det är nog klokt att köra på genom natten. Ju längre söderut man kommer, desto ”svalare” blir det imorgon. Kollade just prognosen och norra Norrlands inland ska få varmast i landet igen, upp till 32 grader. Södra Norrlands inland toppade ”bara” på 28 grader.Gott om folk i Jokkmokk kring kl 21. Utgår från att många kommer cykla natten igenom. Det är i sig inget problem, att cykla hela dagen imorgon också och ta sig till Östersund är en större utmaning. Låt oss se vilka upplägg som finns.
Jag tror att någon har kört ST fixed förut, kanske för 9 år sedan(?). Eller iaf försökt, kommer inte ihåg.Nä, på TCR körde han sin Surly Straggler växlat. Tror ingen svensk har kört så här långt på fixed, så borde vara rekord?