Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
De två bilderna var avgörande i valet. Hade velat ha en H10 med Marzocchi Z2 gaffel men i år kan får man ta det som finns. Gaffel och bromsar kan jag uppgradera med tiden. En snygg ram är svårare att fixa i efterhand.
Tur att jag bara är 190cm så i lägre spektrumet för XL ramar. Hade en Vitus Nucleus med 472mm reach (2 grader flackare STA dock) så tror detta blir galant!
Ingen koll men troligtvis inte. Jag har ett par extra liggandes från förra cykeln. Om det medföljer några är det säkerligen inget att hurra för.Grön XL beställd! Stort tack ännu en gång för tipset.
En dum fråga, har kollat lite unboxing-videos på YouTube, ingår inte pedaler? ?
Ingen koll men troligtvis inte. Jag har ett par extra liggandes från förra cykeln. Om det medföljer några är det säkerligen inget att hurra för.
Finns från 200 kr (DMR V6 i plast) och uppåt. Runt 400kr kan du hitta med metallpiggar som är utbytbara.
Ingår nog aldrig pedaler till finare cyklar tyvärr!Grön XL beställd! Stort tack ännu en gång för tipset.
En dum fråga, har kollat lite unboxing-videos på YouTube, ingår inte pedaler? ?
Får hoppas det datumet håller! Cykeln jag beställt i början på året blev försenad 2 månader innan jag till slut sket i det och byggde eget ?Tänkte att jag skulle hämta hojen under denna helgen men givetvis är den försenad och inte ens skickad från Spanien.
Nytt leveransdatum mitten på juli![]()
Fan vad trist. Både jag och tjejen är mycket nöjda med våra Laufey iallafall så du väntar på något gott!Tänkte att jag skulle hämta hojen under denna helgen men givetvis är den försenad och inte ens skickad från Spanien.
Nytt leveransdatum mitten på juli![]()
Hörde med Anders om dem hade någon annan modell inne av Laufeyn i XL och dem har tydligen en LTD i blått. Tyvärr var det lite för stor skillnad i pris. Hade dem haft en H10 XL inne så hade jag slagit till direkt.Fan vad trist. Både jag och tjejen är mycket nöjda med våra Laufey iallafall så du väntar på något gott!
Den där ser riktigt bra ut, snyggt med handtag och plattisar som bryter av lite färgmässigt.
Härligt! ?
Uj grova däck! Jag testade mina DH34 på en xc-slinga på ca 7,5km och förlorade ca 3 min mot Maxxis Shorty/DHR2 i Exo/exo+. Vad tycker du om din kombo? Ville egentligen testa DH22 fram men slut överallt...Så här blev min @lagerlasse när jag nu monterat ihop den igen.
Har du hunnit testa din något?
Bjuder på en @Bonzo godkänd bild! ?
Visa bilaga 503083
Däcken är inte valda för att gå snabbt! ?Uj grova däck! Jag testade mina DH34 på en xc-slinga på ca 7,5km och förlorade ca 3 min mot Maxxis Shorty/DHR2 i Exo/exo+. Vad tycker du om din kombo? Ville egentligen testa DH22 fram men slut överallt...
Däcken är inte valda för att gå snabbt! ?
Bara hunnit testa en runda med cykeln sedan den monterades och det gjordes på en slinga jag bara kört 1 gång innan så kan inte riktigt uttala mig än. Men greppiga verkar de och det var riktigt stabilt utför!
Måste nog sänka trycket i dom. Körde samma som på de övriga cyklarna men dessa känns lite väl hårda medHehe. Kan tro det. Eller snabbt utför men lugnt och fint uppåt. De är ju så stabila att 1 bar funkar fint. Jag hade dock problem att få dem att poppa med Schwalbe Tire Booster.Däcken är inte valda för att gå snabbt! ?
Bara hunnit testa en runda med cykeln sedan den monterades och det gjordes på en slinga jag bara kört 1 gång innan så kan inte riktigt uttala mig än. Men greppiga verkar de och det var riktigt stabilt utför!
Måste nog sänka trycket i dom. Körde samma som på de övriga cyklarna men dessa känns lite väl hårda med 1.2bar fram och 1.4 bak ??
Men vill du ha mer fart så är det nog Wild bak som gäller. Betydligt lägre dubbar än DH22. ?
Snyggt!Så här blev min @lagerlasse när jag nu monterat ihop den igen.
Har du hunnit testa din något?
Bjuder på en @Bonzo godkänd bild! ?
Visa bilaga 503083
Klart hon ska ha en likadan! ?Nu vill givetvis frugan också ha en cykel, det här blev en dyr historia ?
Ska man köpa en likadan (fast mindre) eller finns det någon annan prisvärd cykel där ute till frugan tro?