Bra affär med DH utrustning Gävle med omnejd

LK

Medlem
Jag har testat downhill i Kungsberget och fastnat för det. Jag har tänkt köpa egen utrustning men hittar ingen butik med särskilt bra utbud. Team sportia och Biketown i Gävle har lite men typ 1-2 olika hjälmar, ingen av dem är skön. Någon som har tips på butik i eller i närheten av Gävle? Max 1h bilresa. Jag vill gärna kunna prova grejerna annars hade jag beställt online.

Cykelhuset i Sollentuna. Med tung fot klarar du det på en timme men uppmuntrar att du ger det lagliga alternativet utrymme.
Cykelhuset.com

Kanske får bli en resa till Stockholmstrakten ändå, hade hoppats på närmare men är det bra utbud är det ändå ok. Känns ovärt att åka två timmar enkel resa för typ ett litet hörn med grejer som är där på undantag. Tack för tips ?

Söderhamn är lagom avstånd, ska kolla upp det. Tackar
Iom att ”butiken” i Söderhamn är ett showroom skulle jag ringa först för att kolla hur sortimentet är. Nu har de ju sitt stora lager i Söderhamn, men det behöver ju inte betyda att allt är tillgängligt i showrummet.

I Uppsala finns ju Velotek och även två Sportson-butiker, vet dock inte hur mycket DH-pryttlar de har.

Falun har ju iaf tre cykelbutiker och Borlänge nån med. Till Falun är det iaf en timme från Gävle. Men är inte hundra på utbudet, var ett tag sen jag var där.

Det är sällan jag förespråkar detta men ibland kan det vara motiverat att beställa hem ett gäng storlekar/modeller från nätet och skicka tillbaka det som inte passar.

Tänkte bara så du vet om att möjligheten finns, nackdelen är att man kan behöva ligga ute med en del pengar.

Tror tyvärr inte att du kommer hitta någon fysik butik med ”stort” utbud av DH grejer där du kan kolla och prova. Även bikester som nämns har bara några få alternativ av ex fullface eller skydd. Är nätet dom gäller om man vill ha utbud idag. Alternativet är annars att göra en roadtrip och besöka flera.

Glöm inte
Jag har testat downhill i Kungsberget och fastnat för det. Jag har tänkt köpa egen utrustning men hittar ingen butik med särskilt bra utbud. Team sportia och Biketown i Gävle har lite men typ 1-2 olika hjälmar, ingen av dem är skön. Någon som har tips på butik i eller i närheten av Gävle? Max 1h bilresa. Jag vill gärna kunna prova grejerna annars hade jag beställt online.
Kolla om du har några motocross-butiker i området, de säljer mycket utrustning som överlappar för downhill och mtx. Ibland till mycket bättre priser dessutom.

Mx24.se är en bra sida att kolla in också!

Va? De har ju flera hyllmeter med FF hjälmar. Jag var där och provade knäskydd för några veckor sedan och då kunde jag testa 4-5 olika modeller. Kläder för dh och enduro har de också en hel del.
Ok! Jag var där för ett par månader sedan och blev redigt besviken på utbudet generellt. Men jag kollade iofs inte specifikt efter hjämar så jag kan minnas fel.

Ok! Jag var där för ett par månader sedan och blev redigt besviken på utbudet generellt. Men jag kollade iofs inte specifikt efter hjämar så jag kan minnas fel.
Provade alltså 4-5 knäskydd, inte hjälmar. Just hjälmarna noterade jag mest att det fanns en hel hög av dem men kollade inte närmare än så. :giggle:

Tillbaka
Topp