[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Jag fixar öl om spekulanten backar ur.
Till nästa vecka kan jag tipsa om oanvända TL däck som Hunt skickade mig härromåret trots att jag beställt hjul utan däck. De ville inte ha däcken tillbaka och jag vill inte använda dem. Kommer inte ihåg märket i skallen, men det var något bra - fast inte conti.

Till nästa vecka kan jag tipsa om oanvända TL däck som Hunt skickade mig härromåret trots att jag beställt hjul utan däck. De ville inte ha däcken tillbaka och jag vill inte använda dem. Kommer inte ihåg märket i skallen, men det var något bra - fast inte conti.
Ok. Jag avvaktar. Är mest intresserad av att ersätta ett par 23:or på "yardsalependlaren". 23:or ger liksom ingen känsla av marginal när man har tider att passa.

Haru hittat? Hur lång? Med set-back?
Jag har hittat några nya att beställa till rimligt pris, så jag tittar på om jag behöver något mer för att få ned frakten. Men om någon har en överbliven liggande så är jag intresserad. Standardstolpe 26,8 mm och den behöver vara 300 mm lång. Set-back är väl en stolpe där man kan skjuta sadeln extra långt bak?

Jag har hittat några nya att beställa till rimligt pris, så jag tittar på om jag behöver något mer för att få ned frakten. Men om någon har en överbliven liggande så är jag intresserad. Standardstolpe 26,8 mm och den behöver vara 300 mm lång. Set-back är väl en stolpe där man kan skjuta sadeln extra långt bak?
Jag har uppfattat som att set-back o off-set ofta byter plats me varann. Men nån får gärna rätta mig om jag har fel.
Jag har med off-set som du kan få. Vet ej hur lång, mäter imöra om du vill. Den e beg o lite sliten färg.

Är det TL som i endast TL? Jag är en slangare. Jag fick inte skicka PM till dig. Förståeligt. ?

Hade bara korta, 170mm. Men har två, så om du slår ihop dom blir dom 340mm ??.

Någon som är intresserad? Annars åker den till våren. Betalade 300 och värdet är väl 200-300 om det är sol ute. En QR saknas ersatt med bult. Sadel trasig men ingen har klagat. Rostig.

Väldigt uppskattad men behöver plats i garaget .

26'' bakhjul behövs alltid. Eller 28h 26'' fälg om det mot förmodan ligger och väntar någonstans

Skåne.

Inget klydd ingen kredit ingen ångerrätt. Först att hämta osv

20210725_174156.jpg

Är det TL som i endast TL? Jag är en slangare. Jag fick inte skicka PM till dig. Förståeligt. ?
Det är klart att man kan sätta slang i TL däck. Jag skall kolla upp vad det var för däck när jag går ut i förrådet. Dock regnar det nu...

Tror att de är Schwalbe Pro One 25mm

Någon som är intresserad? Annars åker den till våren. Betalade 300 och värdet är väl 200-300 om det är sol ute. En QR saknas ersatt med bult. Sadel trasig men ingen har klagat. Rostig.

Väldigt uppskattad men behöver plats i garaget .

26'' bakhjul behövs alltid. Eller 28h 26'' fälg om det mot förmodan ligger och väntar någonstans

Skåne.

Inget klydd ingen kredit ingen ångerrätt. Först att hämta osv

Visa bilaga 505071

Var i Skåne?

Edit: nav och fälg paxade av Bengt- re.

En udda kuriositet doneras. Ett 20" bakhjul med 24 ekrar. Navet är av fabrikat Granat, som är en ungersk licenskopia av Torpedo. Allt inkråm är samma som Torpedo enpetare. Ett svenskt, licensbyggt Torpedo från 1950 ( Nymans), hänger med som referens och organdonator. Granaten har treklacks- drev, medan Nyman har gängad krans och låsring.

Omedelbar överlämning möjlig utmed vägen Karlshamn- Växjö- Vrigstad- Sävsjö- Mjölby- Nkpg etc. Annars avhämtning i Spånga, Sthlm.

PM: a vid intresse.

Bilagor

• 20210807_175624.jpg
    20210807_175624.jpg
    983.8 KB · Besök: 50
Senast ändrad:
En udda kuriositet doneras. Ett 20" bakhjul med 24 ekrar. Navet är av fabrikat Granat, som är en ungersk licenskopia av Torpedo. Allt inkråm är samma som Torpedo enpetare. Ett svenskt, licensbyggt Torpedo från 1950 ( Nymans), hänger med som referens och organdonator. Granaten har treklacks- drev, medan Nyman har gängad krans och låsring.

Omedelbar överlämning möjlig utmed vägen Karlshamn- Växjö- Vrigstad- Sävsjö- Mjölby- Nkpg etc. Annars avhämtning i Spånga, Sthlm.

PM: a vid intresse.
Jag är intresserad. Jag har en minicykel med 20" hjul och risigt baknav. Jag kan från om en vecka komma förbi och hämta hjulet och navet. Är semestrig veckan som kommer med osäkert schema.
IMG_20200825_202643_584.jpg

Letar däck i 26" grovt mönster max 2.6 breda. Kan byta eller happy valuta eller nån liten slant vid behov.

Har och kommer återkomma med flera saker:
Schwable hans dampf 29*2.35 två i bra skick.
Framgaffel suntour xcr 80mm slag 26" med skivbroms fäste.

Framgaffel suntour xc 100mm slag med vboms fäste.

Framgaffel boxxer (09?) Ena benet skadat så bytt plats på insatserna och ersatt med tjock spacer. Ny olja går okey är för en lättare förare 65-80kg.

Vi börjar såhär ? ska rensa ut lite och så småningom sälja ut eller byta det jag har kvar

Letar däck i 26" grovt mönster max 2.6 breda. Kan byta eller happy valuta eller nån liten slant vid behov.

Framgaffel boxxer (09?) Ena benet skadat så bytt plats på insatserna och ersatt med tjock spacer. Ny olja går okey är för en lättare förare 65-80kg.

Vi börjar såhär ? ska rensa ut lite och så småningom sälja ut eller byta det jag har kvar
Jag har nog en uppsättning 26” däck. Dock kan de vara lite slitna, ska kolla om de är kvar och skicket på dom senare. Drar ett pm med bilder och info senare idag.

Jag skulle monterat dessa hjul på cykeln igår söndag, noterade då att det saknas en viktig detalj, nu är jag ute efter låsbricka/ring för bromsskiva till både bak och fram, navet är Fulcrum. Så om någon har över så köper jag direkt.

Hjulen köptes begagnat.
Tanken var att cykla en grusslinga på 90 km på onsdag.

20210808_180622.jpg

Jag har ett par, tre enklare (typ Spectra/Kenda) bättre begagnade 26"-däck till skänks om det kan motsvara vad du söker. Och om inte @Rassemouse skakar fram något bra åt dig. ?

Jag skulle monterat dessa hjul på cykeln igår söndag, noterade då att det saknas en viktig detalj, nu är jag ute efter låsbricka/ring för bromsskiva till både bak och fram, navet är Fulcrum. Så om någon har över så köper jag direkt.

Hjulen köptes begagnat.
Tanken var att cykla en grusslinga på 90 km på onsdag.

Visa bilaga 505373
Beställ med expressfrakt och din cykeltur skall vara räddad:

Insåg att ett par pedaler med pins utbytbara hade jag behövt med ? om nån sitter på en uppsättning skadade osv gör inget kan säkert fixa dom på nått sätt.

Tack @IM får återkomma han hade några helt okey

Slår en låsring med invändiga splines emot? Om inte kanske du kan köra turen med kassettlåsringar om du inte bromsar så hårt och är orädd.

Skänkes - FSA step up vevar 175mm, med bashguard, för dubbelklinga men funkar att köra single. Suttit på en kona shred ano 2010~ .

Senast ändrad:
Någon som har ett enkelt fälgbromsat framhjul passande en pendlarhybrid?

28", standard qr nav 9x100mm, fälgbroms, helst inte racer-smal fälg, (västra) sthlm. Kan betala en slant eller byta om jag råkar ha något i lådorna vilket inte är så mycket just nu..

En hög med mög bortskänkes eller bytes mot valfri happyvaluta, eller kanske en mindre sämst sadel till min singlespeed. Finns i Stockholm vid Stadion.

1: Pump Red cycling
2: Vänster vevarm FC-TS51 170mm
3: Quill -> ahead
4: Campa styrlager 26,6mm gaffel och 30mm ram.
5: Sadelstolpe UNO, 26,6mm
6: Sadelstolpe Noname, 25,4mm
7: Sadelstolpe NL, 30,2mm
8: Sadelstolpe SR, 26,6mm
9: Bockstyre stämplat HB-CR12, 400mm R125
10: Styrkombo, Centurionstam, Winpista bock, Diacompe reglage samt frambroms
11: Riserstyre med stam, 1" styre, för 1 1/8" gaffel. 816 SQlab ca 85mm och ~20

Samt en Peugeot ram, 60cm C-T och 58cm TT.
IMG_20210729_153845.jpg

IMG_20210810_111659.jpg

Söker efter ett gängsnitt för att förlänga gängan på en schysst 1,1/8" stålgaffel till ett projekt. Någon som har detta verktyg liggandes, känns inte som den vanligaste grejen direkt =/. Jag har lagt upp en köpes annons och postat i Låna verktyg tråden, tror det behövs maxad synlighet för att lyckas så jag hoppas ingen tar det som spam!
FTS-1_001.jpg

En hög med mög bortskänkes eller bytes mot valfri happyvaluta, eller kanske en mindre sämst sadel till min singlespeed. Finns i Stockholm vid Stadion.

1: Pump Red cycling
2: Vänster vevarm FC-TS51 170mm
3: Quill -> ahead
4: Campa styrlager 26,6mm gaffel och 30mm ram.
5: Sadelstolpe UNO, 26,6mm
6: Sadelstolpe Noname, 25,4mm
7: Sadelstolpe NL, 30,2mm
8: Sadelstolpe SR, 26,6mm
9: Bockstyre stämplat HB-CR12, 400mm R125
10: Styrkombo, Centurionstam, Winpista bock, Diacompe reglage samt frambroms
11: Riserstyre med stam, 1" styre, för 1 1/8" gaffel. 816 SQlab ca 85mm och ~20

Samt en Peugeot ram, 60cm C-T och 58cm TT.
Visa bilaga 505671

Visa bilaga 505670

Campa styrlagret samt pumpen tar jag gärna om du kan skicka det? ? Givetsvis utgår happy-valuta som ersättning!

Är i behov av en låsring till en kassett eller vad det kan tänkas heta, den på bilden i alla fall. Kan vara lite vad som då den bara ska låsa ett SS-kitt. Någon som har från någon gammal kassett och kan tänka sig att sälja?

betalar såklart frakt eller kommer och hämtar o närheten av Solna.

Bilagor

• EF1BA895-8C24-4D3C-B467-13BCAA9E57B2.jpeg
    EF1BA895-8C24-4D3C-B467-13BCAA9E57B2.jpeg
    60.3 KB · Besök: 36
Är i behov av en låsring till en kassett eller vad det kan tänkas heta, den på bilden i alla fall. Kan vara lite vad som då den bara ska låsa ett SS-kitt. Någon som har från någon gammal kassett och kan tänka sig att sälja?

Tja! Om det är ett SS kit som ska låsas fast så är min erfarenhet att du behöver en låsning av den modell med större ytterdiameter så inte vilken låsring som helst tyvärr. Tror de kassetter som kommer med typ 14t som minsta kugge har sån låsring t.ex.

Tja! Om det är ett SS kit som ska låsas fast så är min erfarenhet att du behöver en låsning av den modell med större ytterdiameter så inte vilken låsring som helst tyvärr. Tror de kassetter som kommer med typ 14t som minsta kugge har sån låsring t.ex.

Tack, men har 3D printar egna distanser så tror vilken som ska funka för mig ?

SmartSelect_20210810-191440_Gallery.jpg
SmartSelect_20210810-191426_Gallery.jpg

Finns i VH. Tokgratis. Den är från kassett med 11T som minsta.

Tillbaka
Topp