[Kalender] Randonneé 400 km, Södertälje 2021-08-14

Ett stort kanske på denna iom för lite fräscha km i benen efter vurpa och det faktum att jag måste vända på dygnet vilket ger minus på sovkontot.

Om och det är ett stort OM, finns det möjlighet att starta 08.00 solo även om jag isåfall har mindre tid på mig att fullfölja? Jag tänker ett "gömt" startkort i busken till vänster? Naturligtvis betalar jag i förskott mm. så om jag inte dyker upp så är det mitt eget ansvar.

Ett stort kanske på denna iom för lite fräscha km i benen efter vurpa och det faktum att jag måste vända på dygnet vilket ger minus på sovkontot.

Om och det är ett stort OM, finns det möjlighet att starta 08.00 solo även om jag isåfall har mindre tid på mig att fullfölja? Jag tänker ett "gömt" startkort i busken till vänster? Naturligtvis betalar jag i förskott mm. så om jag inte dyker upp så är det mitt eget ansvar.
Det är väl maxtid till första kontroll som kan ställa till det?

Det är väl maxtid till första kontroll som kan ställa till det?
Javisst ja, då kan det bli problem med 2h sen..... det här är en faktor som suger kamelpung rätt ut sagt, haha. Tänk om pendeltåget inte går eller andra problem innan start sinkar starten.
Äsch det blir säkert snöoväder på lördag?

Javisst ja, då kan det bli problem med 2h sen..... det här är en faktor som suger kamelpung rätt ut sagt, haha. Tänk om pendeltåget inte går eller andra problem innan start sinkar starten.
Äsch det blir säkert snöoväder på lördag?
Kanske regn iaf....
SmartSelect_20210809-170031_SMHI vder.jpg

Ja och jag har ingen panik med att fylla medaljlådan heller. Ledig helg och regn, kanske dags för Zwift istället.

Det ser ju ut att bli hyfsat väder, någon liten regnskur och bra vind hem från Norsholm.

Cykeln är ändå trasig så jag åker till stugan i stället. Gamla E4 från Nyköping ger mig alltid ångest.

Trevlig tur!

Av någon konstig anledning fick jag för mig att köra DM i MTB i går. Det slutade med en praktvurpa i en stenig backe med en rejäl lårkaka som följd. Hur fixar man det tills i morgon?

Av någon konstig anledning fick jag för mig att köra DM i MTB i går. Det slutade med en praktvurpa i en stenig backe med en rejäl lårkaka som följd. Hur fixar man det tills i morgon?

Använd bara ett ben? Det finns ju enbenta cyklister som
klarat en hel del långlopp etc.
Fast dom kanske har viss vana och träning.....

Krya på dig!

/Fedde

Jag hade planerat det. När allt var packat och klart i morse och jag bara skulle köra till Södertälje, så dyker "imobilizer aktivated" upp i instrumentpanel. trots ett febrilt googlande och övernaturliga besvärjelser lyckades jag inte starta bilskrället. Så det var bara att ge upp och ta en lokal runda som substitut.

Jag tror Tomas skulle köra men jag vet inte om han kom till start.

Tomas startade, det är så mycket jag vet, då han är en extremt stark cyklist så jag skulle bli rejält förvånad om han inte fullföljer. Det har varit rejält blåsigt idag så han skulle nog vara bra med några heja, heja! Med tanke på att han var enda startande så tyder det på att vi randonneurer inte är så vältränade i år. Han är sålunda allt hopp vi har på en fullföljande på detta lopp i år. Har ni möjlighet att heja på och stödja längs vägen så uppskattas detta. Heja, heja Tomas!

Södertälje 400 kort RR

Okomplicerad pendel ner till Östertälje. Åsa hade lagt ut stämpelkort i förväg så det blev en snabb avfärd. Känslan att cykla 40 mil själv är skrämmande men samtidigt befriande på något konstigt sätt.

Mat: 4 st Actimel, 4st Maurten, Pizza i Rejmyre, 4 st drickyoughurt och jordnötter i Norsholm, 2st korvar i Sillekrog.

Utrustning: 3 slangar, lite verktyg, regnjacka+ chaps, ben och armvärmare, skoöverdrag och extra strumpor.

Jag hade koll på vädret och att det skulle blåsa och regna men det jag inte räknade med var vindbyarna!! Så fort jag kom upp i en acceptabel fart och kadens så kom vindstöten från hel!vetet rakt i ansiktet och jag fick ta ny sats. Det här pågick ner till Norsholm och gjorde att jag måste prata allvar med mig själv om fortsättningen. (vill man lära sig prata med sig själv och med alla möjliga former av djur man träffar på, så är solocykling på det här sättet perfekt). Efter Norsholm var det en befriande medvind som gjorde att jag slappnade av och njöt av farten OCH körde såklart fel (2mil extra på kontot).

En ÄLG passerade strax innan Södertälje med lite märkligt tipptapp ljud på asfalten.

Tog Taxi hem: När vi skildes utan att ha pratat något under resan ropade Taxichauffören ” Duscha varm och använd mycket tvål” ???

Ps

Tack Åsa och Henrik för allt ni gör.

//Tomas

Tillbaka
Topp