Navigering med Garmin Edge fråga

Danilo

Medlem
Hej vänner!
Har en liten fråga angående Garmin Edge cykeldata. Jag har en Edge 520 Plus. Jag har en del banor inlagda vilket jag trivs med men när jag cyklar i närheten av dessa så auto-navigerar de till dessa pga att jag är i närheten av start på dessa. Det är rätt frustrerande då jag cyklar oftast hemifrån där banorna startar men det är inte alltid min tanke att köra just de inlagda banorna. Önskar att de inte automatiskt startar banan för att jag råkar befinna mig vid banan.
Kan inte hitta vart jag väljer bort detta önskemål.

Har ni tips? Tack på förhand.
Mvh
Daniel

Jag har letat men inte hittat detta. Ditt inlägg var inte särkilt givande så du kunde besparat mig detta. Leta efter andra forum för att vara spydig. Testa Facebook, där finns det gott om idioter.

Finns 2 alternativ
1: Inställningar (när du inte har aktivitet igång).
2: Profilinställning (även det när du inte har aktivitet igång).

Kan inte vara så svårt att hitta. Oftast finns det man inte kan hitta inne i profilinställningarna.

Anar att man måste gå in specifikt på varje bana och kryssa av Visa Alltid och Kontrollpunkter. Omständigt och långsökt

Det finns ingen funktion som gör att den automatiskt vill navigera till en rutt, annat än när man själv startat en rutt och svarat att man vill få hjälp att navigera till start.

Möjligen säger den väl något om Live segment, att det börjar om xxx meter, om du har det aktiverat, men det minns jag inte helt 100% eftersom jag har det avstängt sedan år tillbaka.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp