Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det finns en liten del som ligger inom Stockholm. Den har ett eget regelverk än den större delen som ligger inom Nacka. Förstås... Det mesta som är bra ligger I Nacka, så vad jag förstår blir det ingen skillnad där.Nackareservatet ligger i Nacka vad jag förstår, så detta påverkar väl inte det området? Eller kommer andra kommuner delta?
Det är en bra liten del får man säga...Det finns en liten del som ligger inom Stockholm. Den har ett eget regelverk än den större delen som ligger inom Nacka. Förstås... Det mesta som är bra ligger I Nacka, så vad jag förstår blir det ingen skillnad där.
95% är väl reservat ? Utom liljansskogen? Och nån liten skvätt här o där ..Men vore det inte en bra början att tillåta cykling i den skog som inte är naturreservat? Så kan vi ta reservaten senare? Även om de flesta reservat borde öppnas upp ordentligt oxå.
Så kanske det är, men jag skulle få ihop en hygglig runda i de gröna kilar som finns i mitt närområde här i Västerort. Speciellt som introduktion för barnen vore det perfekt med den möjligheten, mycket bättre än utpekade slingor här och där. Men visst, öppnade de upp Grimstaskogen skulle jag bli glad.95% är väl reservat ? Utom liljansskogen? Och nån liten skvätt här o där ..
Svarat mig själv ..95% är väl reservat ? Utom liljansskogen? Och nån liten skvätt här o där ..
Ingen aning men om så är fallet är det kanske oklart om det isf betyder något. Enligt reportaget (om man nu får tro det) gällande de felaktiga skyltarna som fanns förut och som nu är nerplockade står det följande.Men Stockholms kommun äger väl den mesta av marken i Nackareservatet, även om den ligger i Nacka?
Fast det är rätt många stigar som har sin början eller sitt slut i Stockholmsdelen...När man passerar stenbron så är man typ i Nacka så det är verkligen en superliten del av Sicklaskiftet detta gäller.
![]()
Nu blir det tillåtet att cykla i reservat
Märkta cykelvägar ska göra det tillåtet för cyklisterwww.dn.se
Ja, nu får vi se vad det blir av det där.
Ja, det är ju ett steg åt rätt riktning, men om de inte gör det bra kommer det ju respekteras lika dåligt som nuvarande förbud.
Tyvärr så tror jag inte att du har fel. Jag har överhört diskutioner och rent krasst är det vårat eget fel. Hänsynslös stravajakt, fulfingrar och e-mtb har nog satt spikar i kistan för fricykling. Hoppas att jag har fel, men cyklister är hatade - tro inte annatJag är tyvärr mkt skeptisk. Låter mer som att de vill stärka och förtydliga förbudet, genom att tillåta cykling på några få (troligen ur stigcyklings-perspektiv värdelösa) sträckor. Som det som händer i Järvsö tex, några slingriga gusvägar, som har mycket lite med stigcykling att göra, märks som mtb-leder (dessutom för 90 kr/dag) och så "förbjuds" cykling på andra stigar...
Men jag hoppas att jag har fel!
Jag är tyvärr mkt skeptisk. Låter mer som att de vill stärka och förtydliga förbudet, genom att tillåta cykling på några få (troligen ur stigcyklings-perspektiv värdelösa) sträckor. Som det som händer i Järvsö tex, några slingriga gusvägar, som har mycket lite med stigcykling att göra, märks som mtb-leder (dessutom för 90 kr/dag) och så "förbjuds" cykling på andra stigar...
Hoppas kan man alltid....Lövon i Ekerö kommun är motsatsen. Stig det man har förbjudit cykling har ersatts med en väldig bra stig! På Bogesundslandet, där man hade förbjudit allt stigcykling, finns nu också fina MTB stig. Det säger inte att Stockholm gör det lika bra, men det finns hopp.
Jag är tyvärr mkt skeptisk. Låter mer som att de vill stärka och förtydliga förbudet, genom att tillåta cykling på några få (troligen ur stigcyklings-perspektiv värdelösa) sträckor. Som det som händer i Järvsö tex, några slingriga gusvägar, som har mycket lite med stigcykling att göra, märks som mtb-leder (dessutom för 90 kr/dag) och så "förbjuds" cykling på andra stigar...
Precis, därav ordet "typ"..Fast det är rätt många stigar som har sin början eller sitt slut i Stockholmsdelen...
Visa bilaga 506677
Tyvärr så tror jag inte att du har fel. Jag har överhört diskutioner och rent krasst är det vårat eget fel. Hänsynslös stravajakt, fulfingrar och e-mtb har nog satt spikar i kistan för fricykling. Hoppas att jag har fel, men cyklister är hatade - tro inte annat
Jag vet att Stockholms Stigcyklister har varit insyltade, i alla fall i början när diskussionerna startade (typ 2015). Ståndpunkten var då att cykling ska vara tillåten på alla stigar men att det med uppmärkta stigar går att kanalisera och hjälpa gäster/noobs. Förvaltare verkade vara med på noterna då, eller sa sig iaf förstå.
Vad som exakt blivit kontentan vet jag inte eftersom jag flyttat från Stökholm och inte är med i styrelsen längre, och föreningen har väl dessutom somnat in...?
Ping @Cykelfrämjandet
Du hade ju chansen att ändra det genom att engagera dig så sent som för ett par veckor sedan. Det var då beslutet togs, och det annonserades tydligt här på happy vad som var på gång, och att det fortf fanns chans att överleva om folk engagerade sig.Synd att Stockholms Stigcyklister verkar ha somnat in ?
"Senaste" nytt från Stockholms Stigcyklister vad gäller denna frågaEn perfekt lösning enligt mig! Synd att Stockholms Stigcyklister verkar ha somnat in ?
Vad yrar du om? Genarp o Bökeberg kryllar av icke anlagda spår. Österlen, Söderåsen, hela nord-nordöstra hörnet med Hovdala, Vånga, Åhus söderut, Kullen, Höör...I princip hela Skåne har bara anlagda spår
Du hade ju chansen att ändra det genom att engagera dig så sent som för ett par veckor sedan. Det var då beslutet togs, och det annonserades tydligt här på happy vad som var på gång, och att det fortf fanns chans att överleva om folk engagerade sig.
Det ligger på olika nivåer. Cyklisterna är de gangsters kommunpolitikerna har mandat att hantera,Politikerna kanske borde fokusera mera på det kraftigt ökade antal skjutningar istället, det kallas att prioritera. Här anstränger man sig istället jäkligt hårt att göra problem av ett i det närmaste ett icke problem med mtb cyklister, grattis.
Ja, för så länge det skjuts måste det ju vara lasses fair på allt annat.Politikerna kanske borde fokusera mera på det kraftigt ökade antal skjutningar istället, det kallas att prioritera. Här anstränger man sig istället jäkligt hårt att göra problem av ett i det närmaste ett icke problem med mtb cyklister, grattis.