Visa din CUBE

Visa din CUBE
Min finfina Cube X-Race cross från -2011. Inhandlades begagnad -2013 från trevlig Jönköpingsbo, Används mest till vintercykling men har även provat på det där cyclocrossandet. Och ja, styrlindan är ännu skitigare nu.. [skäms]
8502600989.jpg

Visa din CUBE
Cube Elite Super HPC SL 29 teamline byggd på en Giant Anthem som gick sönder.
Väntar på bättre väder innan premiärturen :)

Bilagor

• IMG_1002.JPG
    IMG_1002.JPG
    384.6 KB · Besök: 138
Visa din CUBE
Någon som har en Cube Cross race disc pro 2015 o kan kolla vad det är för serienummer på Mavic Aksium Disc one hjulen...behöver veta om serienumret är med beteckningen CF eller CR för att veta vilka axel adaptrar som passar mina hjul/nav ...ska enlig Mavic vara ingraverat på fälgarna eller sitta på ett klistermärke. Jag har inget ingraverat på mina fälgar vad jag kan se o har strippat dom på dekaler ?

Bilagor

• Main.jpg
    Main.jpg
    189.1 KB · Besök: 114
Visa din CUBE
Okej, ingen komplett cykel men...beställde en ny ram i onsdags från https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-curve-pro-frame-lime-n-black-693233 och idag kom en mycket trevlig kvinna från PostNord och överlämnade ett stort paket vid min dörr. :)
Mycket välpackat av B-D med MASSOR av bubbelplast och wellpapp.

Det ska så småningom byggas en "året-runt-allt-i-allo-stads-och-långfärdscykel" av den gyllengul-gröna skapelsen.

180828_0001.JPG

180828_0002.JPG

180828_0003.JPG

180828_0004.JPG

Visa din CUBE
Jag är en Cube-fan och har 4 stycken av nyare modeller. Den jag är kanske mest nöjd med är en Attain GTC Pro, kolfiber+105. Utrustad med Panaracer Gravelking SK 32mm som fungerar ypperligt på de flesta underlag. Jag är mycket nöjd med mina Cube. de är ganska prisvärda, tillräckligt bra och tillverkade i Tyskland i ett mindre samhälle med lång industritradition. "1993 in Waldershof founded the company headquarters of the company Cube is still today in the North Bavarian small town. Development, production and sales are carried out here on a total area of over 20,000 m²."
Styrlindan är inte original och det var brist på svart.
20200520_102412.jpg

Visa din CUBE
Så kul att se Cube "folk", trodde det vara ett utdött släkte, där endast jag kör omkring med Cube =). Har också 2 st Cube =). Är själv supernöjd med Cube. Mycket trevligt att se likasinnade =). Nästa cykel kommer också bli Cube och det är på grund av deras historik. Hade det inte varit för Corona hade jag besökt deras fabrik/monteringsfabrik i Tyskland i år. Hoppas på nästa år =).

Visa din CUBE
vi är ändå några som lurkar runt med våra cube:)

intrycket är att de har gott anseende och att ägarna är nöjda, men inte riktigt kan verbalisera vad de är nöjda med egentligen. lite under radarn sådär.

kom in på cube av en ren slump.

skulle hösten 2014 köpa en helfjädrad för att prova om mtb kunde vara kul. helst begagnad för en attraktiv prisbild, och även så jag skulle kunna sälja den vidare för samma pris om det inte gav önskad glädje.

det stod snart klart att det gällde att undvika välbekanta och därför på andrahandsmarknaden högt prissatta märken som t ex trek och scott. även på 29or var det hype så det nästan lönade sig att köpa nytt. så det fick bli en 26a så länge.

sökte istället på vettiga växelgrupper, och hittade bakvägen cykelfabrikat som focus och cube. båda verkade funkis på något sätt.

hittade så denna cube ams pro från 2006 för 550 euro. för tiden ovanliga godis som sänkstolpe och från styret låsbar fjädring, liksom justerbar längd på gaffeln. och det visste jag inte då; inte helt antik gaffelgeometri.

gav önskad mersmak. ett par år senare blev det en 10 kg kolfiber fs 29a av samma firma. den första blev då knappt använd ett par år, men det skulle komma att ändra sig:)

4A59C4ED-832F-4102-9E59-0D05048F7942.jpeg

Visa din CUBE
Min AMS100 C68. Lite snikutrustad med Shimano XT/SLX 1x12, RS Sektor gaffel, Cubes egen sänkstolpe och Fulcrum Red 55 hjul. Vid fototillfället var den helt ny ur kartong. Den skarpsynte kan se att "hölje" till intern wire-dragning till remote för bakdämparen är säkrad med lite tejp.Just min modell har ingen remote-låsning av bakdämparen.

Så långt är jag nöjd med den. Den ersätter en heldämpad Pitpro XC2, 26", 3x9, utan sänkstolpe. Ganska skönt att slippa den främre växeln och 29" är ett lyft men sänkstolpen håller jag fortfarande på att försöka lära mig att utnyttja på rätt sätt. Precis när jag tog de första rundorna tänkte jag att det skulle bli många personbästa på Strava-segmenten men så mycket snabbare är jag inte än. Kräver nog en del träning att utnyttja fördelen med 29". Eller så gick det inte att köpa sig snabb :-)
D5EBDD02-B76F-4424-B7BB-DE77F0ABEB57_1_201_a.jpeg

Visa din CUBE
Kul att se en till som gjort ett klokt val☺ Du har Megneg luftburk också va? Upplever du någon skillnad med den jämfört med orginal?
Jepp,är otroligt nöjd med den. Även innan diverse uppgraderingar.
Stämmer bra att det sitter Megneg på den.
Anledningen till Megen är att där jag bor blir det mkt sitta å trampa,och tyckte att org dämpare kändes för linjär för min cykling. Megen löste det fullt ut,med samma känslighet i början av slaget,men mer stöd i mellanregistret. Så bakänden håller sig högre upp . Blev helt enkelt toppen bra för min del,med mindre pedal möter sten?. Kan verkligen rekommendera en sådan om du redan funderat på det.

Senast ändrad:
Visa din CUBE
Jepp,är otroligt nöjd med den. Även innan diverse uppgraderingar.
Stämmer bra att det sitter Megneg på den.
Anledningen till Megen är att där jag bor blir det mkt sitta å trampa,och tyckte att org dämpare kändes för linjär för min cykling. Megen löste det fullt ut,med samma känslighet i början av slaget,men mer stöd i mellanregistret. Så bakänden håller sig högre upp . Blev helt enkelt toppen bra för min del,med mindre pedal möter sten?. Kan verkligen rekommendera en sådan om du redan funderat på det.
Att tänka på dock är att Megneg sägs fungera bäst för lite tyngre förare ( väger ca 90 kg påpälsad) än för lättare pga ökad progressivitet av dämperiet.
Man säger generellt att det passar lättare förarare pga att de får upp trycket till lite rimligare nivåer + att tyngre kan få problem med max trycket.

Visa din CUBE
Man säger generellt att det passar lättare förarare pga att de får upp trycket till lite rimligare nivåer + att tyngre kan få problem med max trycket.
Tjenis. Du har rätt och jag har fel. Försökte hitta vart jag läst det,men det gick inge bra... Måste blandat ihop det med nått dom andra 100 grejorna man läser om samtidigt.
Helt rätt ang lättare förare. Men du kan inte rätta mig om att jag är sketa nöjd med min Megneg i alla fall ?

Visa din CUBE
Nybliven Cube-ägare ? har inte haft FS på ~15 månader nu så det ska bli skoj (hoppas jag).
Visa bilaga 507473
Visa bilaga 507474
Jag har också kollat in denna modell, då det verkar vara den enda vettiga Cube som går att få tag på i Sverige. Bara att gratulera till din snygga/vackra Cube. Hoppa och ha kul på stigarna, där jag hoppas du blir nöjd. =)

Visa din CUBE
Jag har också kollat in denna modell, då det verkar vara den enda vettiga Cube som går att få tag på i Sverige. Bara att gratulera till din snygga/vackra Cube. Hoppa och ha kul på stigarna, där jag hoppas du blir nöjd. =)
Tack! Vad har du kikat på? Tror att t ex Råtorp cykel kan ha något, men du kanske bor långt bort från Värmland..

Visa din CUBE
Tack! Vad har du kikat på? Tror att t ex Råtorp cykel kan ha något, men du kanske bor långt bort från Värmland..
Jag behöver egentligen ingen ny Cube då jag redan har 2 mycket bra cyklar, men jag skulle ändå vilja köpa en ny Cube =). Den du har finns som tidigare cyklist nämnt hos XXL är supersnygg. Jag har även börjat titta på Cubes nya modeller 2022 och även de gör att det blir svårt att hålla i plånboken =). Cube är så snygga. =).

Jag har kikat på:
Cube AMS ONE11 och Cube Stereo 150 C:68 SLT samt Cube Stereo 150 C:62 TM29 alla 3 är av årsmodel 2022. Livsfarligt att titta på sådant, då det är skadligt för plånboken =). Men va kul man kan ha i skogen 2022 =).

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp