Göra om cykel till elcykel

Fozty

Medlem
Någon som kan länka billig MTb eller hardtail med ett bra bafang paket som är kompitabelt för att bygga om budget är drygt 12000kr elcykel kit behöver inte innehålla batteri då jag har liggandes men vilka vanliga cyklar är bra att göra om?

Tacksam för tips

Någon som kan länka billig MTb eller hardtail med ett bra bafang paket som är kompitabelt för att bygga om budget är drygt 12000kr elcykel kit behöver inte innehålla batteri då jag har liggandes men vilka vanliga cyklar är bra att göra om?

Tacksam för tips
Tänkte typ om man köper en med 21 växlar hur går det när man gör om den med motor osv?

Tacksam för tips

De flesta cyklar fungerar men bra bromsar och en stadig ram ska den ha.
Batteriet ska också få plats någonstans. På en MTB bör detta placeras nära cykelns mitt så det blir väl på det lutande ramröret eller i en triangelväska. Vissa ramar kan ju ha en sådan utformning att ett batteri inte ryms i triangeln.

Jag rekommenderar en mittmotor till en MTB och då behöver man montera bort framväxeln så dessa ryker.
En mittmotor monteras där veven sitter så det lilla horisontella ramröret behöver ha en storlek som motorns axel passar i. Tillåtna mått ges av motortillverkarna.

Tillbaka
Topp