Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vi e några stycken som har köpt den.Nu är åter Decathlons Rockrider AM 100 i lager.
Söker lekfull HT för teknikträning och enklare stigkörning som komplement till min FS.
Någon som motivering varför den inte duger? ?
Ni som kan modern geometri innan och utan - duger den?
Sök
www.decathlon.se
Tack för delad erfarenhet. Hur upplever du/ni geometrin?Vi e några stycken som har köpt den.
Jag kan bara tala för mig själv och jag är väldigt nöjd för vad jag fick under 10k ny.
Med tiden finns det ju kanske saker man vill byta men i det stora hela är det en kanonfin hoj. Det enda du bör göra på en gång är att byta däcken till något bredare och bättre, förslagsvis oxå köra slanglöst.
Jag tyckte den var tråkig i färgsättningen, men vit och svart gör den ju väldigt neutral och passar därför alla. Fördelen är ju att du kan "färglägga" den själv som jag gjort.Funderar själv på en efter måååånga år på GT jonnar.
Den verkar vettig och är enligt mig jävligt snygg ?
Jag kommer ju från xc mtb så det har tagit några rundor att vänja sig vid geon på en lite mer aggressiv hoj men den har en väldigt modern geo och jämför man med andra modeller i samma stuk så är dom ganska lika. Jag är 183 och har en Large och tyckte i början att reachen var lite kort och ångrade att jag inte tog en XL men nu när jag kört en del så har jag vant mig och är supernöjd med den.Tack för delad erfarenhet. Hur upplever du/ni geometrin?
?
2:8:or på stl S funkade finfint.Blir M för liten om man är 177/83cm?
Hur feta däck får man plats med?
Blir M för liten om man är 177/83cm?
Panikbeställde en L nu på morgonen, M och XL var redan slut.
När jag beställde kunde saldo fluktuera flera gånger under dagen, det gällde att vara på hugget ?Och nu finns M och XL i lager igen ett par timmar senare.
@Putte-- hade inga problem att få dit 2,6:or med gott om plats över om jag minns rätt. Vet inte om man, beroende på vikt och körstil, bör tänka sig för innan man sätter på 2,8:or på 30 mm fälg.Någon som vet max däckbredd på strl L (29")? Det är ingen tubeless-tejp på fälgarna?
Fick precis mail att Decathlon vill få mitt godkännande för att markulera ordern då cykeln är slut. Den fanns tillgänglig när jag la ordern och finns tillgänglig i storlek L nu efter att jag fick mailet.
inte skickliga direkt….
Eller är deras lagerstatus-kod bara lögn eller funkar lika bra som elsystemet i franska bilar…?Algoritmerna tar väl inte hänsyn till trenderna på happy....big mistake
Jag kör Wolfpack trail 2.4or med gott om plats kvar, 2.6 borde inte vara några som helst problem. Jo fälgarna kommer färdigtejpade så det är bara i med ventiler och mjölk. (dock är inte de däck som kommer monterade tlr)Någon som vet max däckbredd på strl L (29")? Det är ingen tubeless-tejp på fälgarna?
@Putte-- hade inga problem att få dit 2,6:or med gott om plats över om jag minns rätt. Vet inte om man, beroende på vikt och körstil, bör tänka sig för innan man sätter på 2,8:or på 30 mm fälg.
Jag blir lite osäker när du säger så för jag tänkte inte på det, men med tanke på att jag kört HansDampf 2.35 på betydligt smalare fälg så tror jag inte det är några problem med 2.6or. Och med tanke på att @SIE har satt på 2.8or (iofs på 27.5 fälg) så borde det inte vara några större problem.Såg att det står 30 mm extern i specs. Om det är sant är dom kring 25 mm, som är lite smal till 2,6". Eller är det 30 mm intern?
Jag blir lite osäker när du säger så för jag tänkte inte på det, men med tanke på att jag kört HansDampf 2.35 på betydligt smalare fälg så tror jag inte det är några problem med 2.6or. Och med tanke på att @SIE har satt på 2.8or (iofs på 27.5 fälg) så borde det inte vara några större problem.
Trodde någon postat geo men hittar inget. Nån som har något?
Ja men va fan.
Tack.
Undrar om det verkligen är 71° sta så extremt flack ser den inte ut.
Ja, tänkte göra en overlay när jag sitter vid datorn men gissade på 73-74"Billiga" tillverkare ger ofta bara äkta vinkeln av sadelröret, inte effektiva. På produktbilder mäter jag äkta vinkeln till 71 grad och effektiva till 74 grad. Det ger 75,5 grad med sag.
"Billiga" tillverkare ger ofta bara äkta vinkeln av sadelröret, inte effektiva. På produktbilder mäter jag äkta vinkeln till 71 grad och effektiva till 74 grad. Det ger 75,5 grad med sag.
Linje mellan bb och sadeln. Böjt rör eller offsett kan påverka.Försöker lära mig det här med cykelgeometri... Effektiva vinkeln, vad är det?
Linje mellan bb och sadeln. Böjt rör eller offsett kan påverka.
Inte sällan finns det rena typo i listorna också eller att de skiter i att justera geo när gaffeln ökar 10-20mm på samma ram.
Så man får vara lite försiktig att dra för stora växlar. Försöker tex titta på standover nu och det är väl inte ens definierat.
Både STAe och TTe påverkas dessutom av hur högt men sitter
Det e najs, skönt att länka till tråden oxå. Och med risk för att sabba för säljare så tycker kanske jag att 7500 är saftigt. Jag är själv ägare till en am100 och tycker alla dagar att den är värd det men om man skulle ta en dyrare hoj, säg 30k så skulle hela forumet gå bananas om man skulle sälja den för 28k. Värdeminskningen är den samma oavsett inköpspris.Visst fan: om någon hade som nyårslöfte att köpa en så ligger det en på K&S nu ?
Hmm sant. Om inköpspris är ca 10.500 inkl däck, kanske borde avdraget vara 30% eller mer, å andra sidan hade jag själv gärna sparat tre lax på en barn/instegscykel mot att den var körd ett par mil på gröna stigar och jag slapp beställa den från Frankrike. Men så är jag kanske rätt snål med ?Det e najs, skönt att länka till tråden oxå. Och med risk för att sabba för säljare så tycker kanske jag att 7500 är saftigt. Jag är själv ägare till en am100 och tycker alla dagar att den är värd det men om man skulle ta en dyrare hoj, säg 30k så skulle hela forumet gå bananas om man skulle sälja den för 28k. Värdeminskningen är den samma oavsett inköpspris.
Ja absolut, och som jag sa så tycker jag att det är en grymt prisvärd hoj och 7500 är ju helt klart ett bra pris för vad man får. Men ska man räkna värdeminskning jämfört med andra så ligger den högt. Men du får mycket för pengen.Hmm sant. Om inköpspris är ca 10.500 inkl däck, kanske borde avdraget vara 30% eller mer, å andra sidan hade jag själv gärna sparat tre lax på en barn/instegscykel mot att den var körd ett par mil på gröna stigar och jag slapp beställa den från Frankrike. Men så är jag kanske rätt snål med ?