Tips om budgetprylar på Lidl

Du ser väl ovan, folk tror de kan tjäna pengar på dem. Förra året var det mycket mindre upplaga, och det blev hype i några länder. Naturligtvis blev det även det när de kom till Sverige. Så i år tror folk det ska gå igen, men upplagan verkar vara mycket större nu?

Jo.. men ska nån tro att de ska tjäna pengar på dem måste de ju tro de ska gå att sälja till nån. Och det går tydligen?

Kollegorna som har tonårsbarn snackar ju om att man kan delta i ett lotteri för att få möjligheten att köpa ett par gympadojjor för 2000 spänn. Så jag fattar absolut noll.

Kollegorna som har tonårsbarn snackar ju om att man kan delta i ett lotteri för att få möjligheten att köpa ett par gympadojjor för 2000 spänn. Så jag fattar absolut noll.

Det stämmer , man betalar 1500 kr för att delta i lotteriet och kan vinna skor som är limiterade och sen går att säljas för 15 000 - 20 000 kr .

Har okså några ynglingar på jobbet som håller på med det där.

Tyvärr ingen svets men sneakers och badtofflor i drivor. Det sista ensamma mekstället i fyndlådan fick följa med hem (till skillnad från skorna)

1630064633583.png

Jo, jag tror det. Blev förvånad att de fortfarande fanns då (första halvan 90-talet), annars var det ju runt början/mitten 80-talet ”alla” hade Lejonskor.
Minns fortfarande hur snabb man blev med ett par nya Lejondojor på fötterna. Jag och brorsan spurtade fram och tillbaka hela vägen hem från skoaffären.

Man skulle bara köpt skor, aldrig idrottat genom livet, men lätt att vara efterklok
Man ser nästan aldrig de där Lidlskorna i trafik så de flesta har uppenbarligen köpt dem i spekulationssyfte.

Jag har några blå- gula skor av annat fabrikat men frågan är om jag alls skall fortsätta använda dem under promenader och cykelturer ? Personrån med kläder som byte är ju ganska vanligt. Kanske blir jag anklagad för brottsprovokation?

Bilagor

• 20210828_090404.jpg
    20210828_090404.jpg
    763 KB · Besök: 226
Efter en rundtur i några butiker på norra sidan kan vi kallt konstatera att skobubblan brustit. Ingen behöver numera betala mer än 199:- för de där skorna. Det fanns korgvis kvar i alla storlekar. En butik hade så många att det gissningsvis blir rea- backen ganska snart.

Bilagor

• 20210828_133504.jpg
    20210828_133504.jpg
    761.2 KB · Besök: 128
Med höst och rusk nära så bytte jag till oljebaserad smörjning nyligen. Blir vax annars. Passade på samtidigt att klicka hem en kedjerengöringsmojäng från finish line, och fick med en flaska av deras Eco Tech avfettning. Funkade bra. Priset på det var runt 120 spänn för halvlitern när jag kikade runt. Och vad har det med Lidl att göra? Jo, när jag var på Lidl i förrigår så såg jag deras egen Parkside Kraftrengöring för cykel för 39.90 för halvlitern. Hur bra fungerar den? Får man cancer? Återkommer med recension så snart den är testad.

Efter en rundtur i några butiker på norra sidan kan vi kallt konstatera att skobubblan brustit. Ingen behöver numera betala mer än 199:- för de där skorna. Det fanns korgvis kvar i alla storlekar. En butik hade så många att det gissningsvis blir rea- backen ganska snart.
Sympatiskt ändå att Lidl själv verkar ha dödat skohypen. Undrar om det var en medveten strategi.

Kan denna funka som enklare cykelväst? Ska vara längre i ryggen enligt texten vilket ju är bra. Ser ut på bilderna som det är fleece tyvärr, alltså inget vindavvisande material.

1631529948384.png

Kan denna funka som enklare cykelväst? Ska vara längre i ryggen enligt texten vilket ju är bra. Ser ut på bilderna som det är fleece tyvärr, alltså inget vindavvisande material.

Visa bilaga 512501

Ser ut som material typ glesbygdskavaj. Du kommer att hålla värmen i en sån….

Visa bilaga 512501
Kan bli lite varmt om ryggen kanske?

Visa bilaga 512501
Kolla på StadiumOutlet, de har tex en Craft cykelväst för 250kr.

Tillbaka
Topp