Tips om budgetprylar på Lidl

A-N

Aktiv medlem
De har ett 2-pack med svaga cykellampor för 20 kr. Bra att ha. Går att fästa lite varstans på cykeln och lyser faktiskt lite mer än man tror. Fast sken eller två olika blinkningslägen.

Bilagor

• 20210913_164007.jpg
    20210913_164007.jpg
    382.3 KB · Besök: 39

Jonatan F

Aktiv medlem
Kan denna funka som enklare cykelväst? Ska vara längre i ryggen enligt texten vilket ju är bra. Ser ut på bilderna som det är fleece tyvärr, alltså inget vindavvisande material.

Visa bilaga 512501
Fast det är väl lite synd, bättre att döma om tråden till Lidl & annat billigt 😃

Fler tips från andra butiker. Nät på ryggen. Eventuellt vattenskyddad på magen. Andas i alla fall inte speciellt mycket. Hög krage på gott och ont. Jag tog bort nedre reflexlinjen och då ser man lite mindre ut som en vägarbetare.

250 kr

Jonatan F

Aktiv medlem
Ser ut som likadana som finns på biltema. Har ett par därifrån där bakljuset använts i ur och skur i flera år.

Kan det handla om vilket håll de sitter? De jag har från Clas Ohlson är inte täta men sitter ju inbakade i en silikon-boll och så länge silikonet är ett ”tak” är det ok. Sitter de uppochner blir det ju som en bassäng där elektroniken simmar.

me.I.am

Aktiv medlem
Nästa vecka säljer lidl den här gps klockan för 699 spänn! 12 timmars gps och funkar med strava påstår kinesen som gjort skräpet från början. Hade jag inte redan haft en ok klocka hade jag köpt den :)

Det där kommer väldigt lägligt för mig p.g.a. anledning, behöver logga puls i vardagen, typ.

Vad jag kan se så har den pulsmätning i klockan, vad kostar en motsvarande klocka av välkänt märke? (behöver eg mest pulsmätningen)
Eller det kanske är ett seriöst märke?

Exakt när kommer den till butik? Om man nu ska hänga på låset.

ooms

Aktiv medlem
Det där kommer väldigt lägligt för mig p.g.a. anledning, behöver logga puls i vardagen, typ.

Vad jag kan se så har den pulsmätning i klockan, vad kostar en motsvarande klocka av välkänt märke? (behöver eg mest pulsmätningen)

Från måndag 27/9 enligt reklambladet:
Observera att det även säljs bromsrengöring (typ Bräkleen) för 25kr från måndag.

moros

Aktiv medlem

En av de mest prisvärda och funktionella "märkesklockorna" är väl Garmin Forerunner 245 music som man får betala 2395 för.

Amazifit GTS och GTR har nämnts på forumet innan (sök). En GTS får man för 399 på Inet nu.

Behöver du gps?

Lidl klockan funkar säkert men i detta fallet skulle jag nog satsat på något annat.

Senast ändrad:

me.I.am

Aktiv medlem
En av de mest prisvärda och funktionella "märkesklockorna" är väl Garmin Forerunner 245 music som man får betala 2395 för.

Amazifit GTS och GTR har nämnts på forumet innan (sök). En GTS får man för 399 på Inet nu.

Behöver du gps?

Lidl klockan funkar säkert men i detta fallet skulle jag nog satsat på något annat.
Gps? Njaej... för anledningen till köpet behövs inte GPS, men tänkte att om jag ändå köper så kan man ju använda den istället för min gamla Edge 800 på glidarrundor.

En klocka utan GPS kan logga puls som man kan kolla på senare?

EDIT: Viktigt att den kan mäta puls "själv" utan pulsband.

Senast ändrad:

moros

Aktiv medlem
Gps? Njaej... för anledningen till köpet behövs inte GPS, men tänkte att om jag ändå köper så kan man ju använda den istället för min gamla Edge 800 på glidarrundor.

En klocka utan GPS kan logga puls som man kan kolla på senare?

EDIT: Alltså viktigt att den kan mäta puls "själv" utan pulsband.
Mätning på handleden då kan man komma billigare undan om man skippar gps och träningsfunktionerna. Då finns ju Garmins "aktivitetsband" och fitbit och liknande. Dålig koll på dom dock. Amazfit GTS är ju sjukt prisvärd. Inte testat själv. Men här diskuteras den: Inlägg i tråden 'Vilken GPS/pulsklocka är det som gäller för 2 lakan?' https://happyride.se/forum/threads/...som-gaeller-foer-2-lakan.3664852/post-3665283

uandt

Aktiv medlem
Hade en Amazfit Bip u som är typ 4 ggr billigare än Polar klockan jag har nu. Amazfiten är en bättre daglig puls/aktivitetsmätare än Polaren och jag kan nästan garantera att den är bättre än Lidl klockan också.

thorsseb

Aktiv medlem
Hade en Amazfit Bip u som är typ 4 ggr billigare än Polar klockan jag har nu. Amazfiten är en bättre daglig puls/aktivitetsmätare än Polaren och jag kan nästan garantera att den är bättre än Lidl klockan också.
Har haft en vanlig Bip några år nu, grym batteritid och notifieringar fungerar bra - så även vardagspuls.
Det som inte funkar bra (för mig) är när jag riktigt tar ut mig, då hänger inte pulsmätaren med av någon anledning. Den dyker istället för att öka...

uandt

Aktiv medlem
Har haft en vanlig Bip några år nu, grym batteritid och notifieringar fungerar bra - så även vardagspuls.
Det som inte funkar bra (för mig) är när jag riktigt tar ut mig, då hänger inte pulsmätaren med av någon anledning. Den dyker istället för att öka...
Låter som vi har ungefär samma erfarenheter då? Min föll bort på att jag måste ha skärm som är alltid på och att just sportklockebitarna inte var så bra på min heller. Som aktivitetsband + lite till var den fan grym. Såg att de säljs på Inet för 399 spänn nu vilket känn sjukt prisvärt

Kalle med K

Aktiv medlem
Nåt för oss som tappat nyckeln:
Batteri fodras
360196.jpg

Kompletteras gärna med lilla blå huvudnyckeln
9676452888606.jpg

arcamone

Aktiv medlem
Batteri fodras
Visa bilaga 514782

Visa bilaga 514783
Batteri fodras
Visa bilaga 514782

Visa bilaga 514783

Ditt inlägg kräver klassikern:

Som OnT har jag flera batteriverktyg från Lidl som fungerar utmärkt, bla vinkelslipen.

Bilagor

• CDD1BF83-3E7D-44CE-83B1-6CB4CF31F617.png
    CDD1BF83-3E7D-44CE-83B1-6CB4CF31F617.png
    163.8 KB · Besök: 54

me.I.am

Aktiv medlem
Mätning på handleden då kan man komma billigare undan om man skippar gps och träningsfunktionerna. Då finns ju Garmins "aktivitetsband" och fitbit och liknande. Dålig koll på dom dock. Amazfit GTS är ju sjukt prisvärd. Inte testat själv. Men här diskuteras den: Inlägg i tråden 'Vilken GPS/pulsklocka är det som gäller för 2 lakan?' https://happyride.se/forum/threads/...som-gaeller-foer-2-lakan.3664852/post-3665283

Bidde en från Lidl ändå, kul med lite lullull-funktioner. Men pulsmätningen funkar väldigt dåligt, blir till att lämna tillbaka den. Och kanske fundera på annat märke, vill då förmodligen ha en som kan ersätta cykeldatorn vid t.ex. fikarundor. Och så är jag på väg ner i smartklock-träsket med stormsteg...

fyrbåk

Aktiv medlem
Bidde en från Lidl ändå, kul med lite lullull-funktioner. Men pulsmätningen funkar väldigt dåligt, blir till att lämna tillbaka den. Och kanske fundera på annat märke, vill då förmodligen ha en som kan ersätta cykeldatorn vid t.ex. fikarundor. Och så är jag på väg ner i smartklock-träsket med stormsteg...
Apple Watch är grym och ersätter lätt cykeldator. Men då snackar vi förstås annan prislapp

lagrave

Aktiv medlem
När 㡪🔫👊⚓🐍⚔†🗡🔪⚡🌟🌧#$@&%*!💣꩜ #⃣☠ kommer det där mek-stället igen?? Trodde det brukade dyka upp ett par gånger om året?

Värt att starta en separat tråd enbart för det så att man slipper få tusen aviseringar om andra saker i den här tråden medan man väntar?

pontiuspilatius

Aktiv medlem

kais01

Aktiv medlem
När 㡪🔫👊⚓🐍⚔†🗡🔪⚡🌟🌧#$@&%*!💣꩜ #⃣☠ kommer det där mek-stället igen?? Trodde det brukade dyka upp ett par gånger om året?

Värt att starta en separat tråd enbart för det så att man slipper få tusen aviseringar om andra saker i den här tråden medan man väntar?
inget mekställ med högt uppvinklade stödben är värt att vänta på. sen fyra stycken stödben; garanterar vickighet på allt utom helplant underlag. toppa det med att de har sin footprint åt sidan jämfört med cykelns tyngpunkt...

lidl är fullt av finurliga och bra produkter. mekstället är inte en av dem.

roller

Aktiv medlem
inget mekställ med högt uppvinklade stödben är värt att vänta på. sen fyra stycken stödben; garanterar vickighet på allt utom helplant underlag. toppa det med att de har sin footprint åt sidan jämfört med cykelns tyngpunkt...

Jag har själv inte upplevt att den vickar. Jag använder den främst utomhus på mark som inte är plan. Vad är det för underlag du har testat på där den vickar?

pontiuspilatius

Aktiv medlem

Dessa mekställ köpes inte för att de är bäst, utan för att de är billiga och fullt funktionsdugliga.

kais01

Aktiv medlem
Jag har själv inte upplevt att den vickar. Jag använder den främst utomhus på mark som inte är plan. Vad är det för underlag du har testat på där den vickar?
fyra stödpunkter på ojämnt underlag vickar rent definitionsmässigt. det bara är så. men det fjärde benet, riktning bort från cykeln kanske hela tiden befinner sig i luften?🤪

har inte för avsikt att testa, för skulle inte släppa detta ställ över vår tröskel. gillar annars det enkla och ändamålseniga, men det behöver ju inte vara rent felkonstruerat.

det finns ett antal prisvärda mekställ att köpa med trepunktstöd under istället för bredvid cykelns tyngdpunkt, även i liknande prisklass som lidls.

är sedan ingen större vän av park tool, men deras 10.2 och 10.3 för cirka 2000 sek är välbyggda, och har metallklamma. är väl en önskvärd funktion om man vill ha ett ställ att behålla..
.
15F4A280-7B02-4537-91D5-9C75066B7863.jpeg

ooms

Aktiv medlem
Jag har inte heller märkt vickande. Tror att det flexar så mycket att benen hittar mark även om underlaget är lite ojämnt.
Fötterna är ju rörliga, så de anpassar sig lite. Jag har inte heller upplevt att det vickar, varken inomhus eller ute på gruset på gården. Ojämnare underlag än så verkar det mest dumt att stå och mecka på.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer