NotReallyGunde
Aktiv medlem
Tips om budgetprylar på Lidl
Kan säga att deras förkokta Scweinhaxe var klart över förväntan. har ätit sämre på restaurang i Bayern.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
bra pris men den går bort för min del (villhöver fickor).Kolla på StadiumOutlet, de har tex en Craft cykelväst för 250kr.
bra pris men den går bort för min del (villhöver fickor).
Jag har en sån i hjälmen där bak, alltid bra med dubbla lampor bakåt om en slocknar.De har ett 2-pack med svaga cykellampor för 20 kr. Bra att ha. Går att fästa lite varstans på cykeln och lyser faktiskt lite mer än man tror. Fast sken eller två olika blinkningslägen.
Fast det är väl lite synd, bättre att döma om tråden till Lidl & annat billigt ?Nu ska jag sluta spamma Lidl-tråden med andra billiga kedjors prylar :)![]()
Cykelväst Vindtät Landsväg Herr Racer Ultra-light Herr
Våra ingenjörer har utvecklat detta vindtäta plagg för kyliga temperaturer, till exempel när det blåser kallt eller när du rullar i nedförsbacke.www.decathlon.se
Totalt skit dock, de tål inte regn och rostar därmed sönder på någon månad :/De har ett 2-pack med svaga cykellampor för 20 kr. Bra att ha. Går att fästa lite varstans på cykeln och lyser faktiskt lite mer än man tror. Fast sken eller två olika blinkningslägen.
Ser ut som likadana som finns på biltema. Har ett par därifrån där bakljuset använts i ur och skur i flera år.Totalt skit dock, de tål inte regn och rostar därmed sönder på någon månad :/
Kan denna funka som enklare cykelväst? Ska vara längre i ryggen enligt texten vilket ju är bra. Ser ut på bilderna som det är fleece tyvärr, alltså inget vindavvisande material.
Arbetsväst - Lidl Sverige
Arbetsväst - Material: 100 % polyester Med praktiska fickor för verktyg, mobiltelefon m.m. Längre i ryggen Insticksfickor i sidorna Bekvämwww.lidl.se
Visa bilaga 512501
Fast det är väl lite synd, bättre att döma om tråden till Lidl & annat billigt ?
Ser ut som likadana som finns på biltema. Har ett par därifrån där bakljuset använts i ur och skur i flera år.
Dina kan ha gjort det, jag har haft ett par i tre år och ett annat i två. De lyser på fortfarande.Totalt skit dock, de tål inte regn och rostar därmed sönder på någon månad :/
Sugru/hubba bubba/eltejp?Kan det handla om vilket håll de sitter? De jag har från Clas Ohlson är inte täta men sitter ju inbakade i en silikon-boll och så länge silikonet är ett ”tak” är det ok. Sitter de uppochner blir det ju som en bassäng där elektroniken simmar.
Det där kommer väldigt lägligt för mig p.g.a. anledning, behöver logga puls i vardagen, typ.Nästa vecka säljer lidl den här gps klockan för 699 spänn! 12 timmars gps och funkar med strava påstår kinesen som gjort skräpet från början. Hade jag inte redan haft en ok klocka hade jag köpt den :)
SW1315HC - Sport Wearable - ShenZhen Jiayi Technologies Limited
www.oplayer.com.cn
Från måndag 27/9 enligt reklambladet:Det där kommer väldigt lägligt för mig p.g.a. anledning, behöver logga puls i vardagen, typ.
Vad jag kan se så har den pulsmätning i klockan, vad kostar en motsvarande klocka av välkänt märke? (behöver eg mest pulsmätningen)
Eller det kanske är ett seriöst märke?
Exakt när kommer den till butik? Om man nu ska hänga på låset.
Det där kommer väldigt lägligt för mig p.g.a. anledning, behöver logga puls i vardagen, typ.
Vad jag kan se så har den pulsmätning i klockan, vad kostar en motsvarande klocka av välkänt märke? (behöver eg mest pulsmätningen)
Eller det kanske är ett seriöst märke?
Exakt när kommer den till butik? Om man nu ska hänga på låset.
har en Garmin Venu Sq. Den kostar 1780 nu. Men music-versionen som har lite mer finesser inkl wifi (!) kostar typ 2100. Väldigt nöjd med min. Använder till puls och logga rutt ibland.vad kostar en motsvarande klocka av välkänt märke? (behöver eg mest pulsmätningen
Gps? Njaej... för anledningen till köpet behövs inte GPS, men tänkte att om jag ändå köper så kan man ju använda den istället för min gamla Edge 800 på glidarrundor.En av de mest prisvärda och funktionella "märkesklockorna" är väl Garmin Forerunner 245 music som man får betala 2395 för.
Amazifit GTS och GTR har nämnts på forumet innan (sök). En GTS får man för 399 på Inet nu.
Behöver du gps?
Lidl klockan funkar säkert men i detta fallet skulle jag nog satsat på något annat.
Mätning på handleden då kan man komma billigare undan om man skippar gps och träningsfunktionerna. Då finns ju Garmins "aktivitetsband" och fitbit och liknande. Dålig koll på dom dock. Amazfit GTS är ju sjukt prisvärd. Inte testat själv. Men här diskuteras den: Inlägg i tråden 'Vilken GPS/pulsklocka är det som gäller för 2 lakan?' https://happyride.se/forum/threads/...som-gaeller-foer-2-lakan.3664852/post-3665283Gps? Njaej... för anledningen till köpet behövs inte GPS, men tänkte att om jag ändå köper så kan man ju använda den istället för min gamla Edge 800 på glidarrundor.
En klocka utan GPS kan logga puls som man kan kolla på senare?
EDIT: Alltså viktigt att den kan mäta puls "själv" utan pulsband.
Har haft en vanlig Bip några år nu, grym batteritid och notifieringar fungerar bra - så även vardagspuls.Hade en Amazfit Bip u som är typ 4 ggr billigare än Polar klockan jag har nu. Amazfiten är en bättre daglig puls/aktivitetsmätare än Polaren och jag kan nästan garantera att den är bättre än Lidl klockan också.
Låter som vi har ungefär samma erfarenheter då? Min föll bort på att jag måste ha skärm som är alltid på och att just sportklockebitarna inte var så bra på min heller. Som aktivitetsband + lite till var den fan grym. Såg att de säljs på Inet för 399 spänn nu vilket känn sjukt prisvärtHar haft en vanlig Bip några år nu, grym batteritid och notifieringar fungerar bra - så även vardagspuls.
Det som inte funkar bra (för mig) är när jag riktigt tar ut mig, då hänger inte pulsmätaren med av någon anledning. Den dyker istället för att öka...
Lejon är bra ..Men lumpen gjorde jag aldrig...dom gillade inte mig ..punkjävel som man var ???Var det inte såna man hade i lumpen? Lejon alltså. Tror de var blå eller grå
Har ingen som helst erfarenhet men här är ett test av den .Är elsvetsen något att ha? Finns många kvar på mitt lokala lidl.
Nåt för oss som tappat nyckeln:
Batteri fodrasBatteridriven vinkelslip - Lidl Sverige
Batteridriven vinkelslip - Batteri och laddare medföljer ej Maskinen är kompatibel med alla batterier i serien "PARKSIDE X 20 V Team"www.lidl.se
Visa bilaga 514782Batteri 20 V, 4 Ah PAP 20 A3/B3 - Lidl Sverige
Batteri 20 V, 4 Ah PAP 20 A3/B3 - Kraftfullt litiumjonbatteri med laddningsindikator med 3 steg Cell Balancing – längre drifttid förwww.lidl.se
Kompletteras gärna med lilla blå huvudnyckeln
Visa bilaga 514783![]()
Kofot Cocraft 50 cm | Clas Ohlson
www.clasohlson.com
Nåt för oss som tappat nyckeln:
Batteri fodrasBatteridriven vinkelslip - Lidl Sverige
Batteridriven vinkelslip - Batteri och laddare medföljer ej Maskinen är kompatibel med alla batterier i serien "PARKSIDE X 20 V Team"www.lidl.se
Visa bilaga 514782Batteri 20 V, 4 Ah PAP 20 A3/B3 - Lidl Sverige
Batteri 20 V, 4 Ah PAP 20 A3/B3 - Kraftfullt litiumjonbatteri med laddningsindikator med 3 steg Cell Balancing – längre drifttid förwww.lidl.se
Kompletteras gärna med lilla blå huvudnyckeln
Visa bilaga 514783![]()
Kofot Cocraft 50 cm | Clas Ohlson
www.clasohlson.com
MC-nyckeln? ?vinkelslipen.
Mätning på handleden då kan man komma billigare undan om man skippar gps och träningsfunktionerna. Då finns ju Garmins "aktivitetsband" och fitbit och liknande. Dålig koll på dom dock. Amazfit GTS är ju sjukt prisvärd. Inte testat själv. Men här diskuteras den: Inlägg i tråden 'Vilken GPS/pulsklocka är det som gäller för 2 lakan?' https://happyride.se/forum/threads/...som-gaeller-foer-2-lakan.3664852/post-3665283
Apple Watch är grym och ersätter lätt cykeldator. Men då snackar vi förstås annan prislappBidde en från Lidl ändå, kul med lite lullull-funktioner. Men pulsmätningen funkar väldigt dåligt, blir till att lämna tillbaka den. Och kanske fundera på annat märke, vill då förmodligen ha en som kan ersätta cykeldatorn vid t.ex. fikarundor. Och så är jag på väg ner i smartklock-träsket med stormsteg...
Det här påminner om det jag köpt på LidlNär 㡪???⚔†??
??#$@&%*!?꩜ #⃣☠ kommer det där mek-stället igen?? Trodde det brukade dyka upp ett par gånger om året?
Värt att starta en separat tråd enbart för det så att man slipper få tusen aviseringar om andra saker i den här tråden medan man väntar?
inget mekställ med högt uppvinklade stödben är värt att vänta på. sen fyra stycken stödben; garanterar vickighet på allt utom helplant underlag. toppa det med att de har sin footprint åt sidan jämfört med cykelns tyngpunkt...När 㡪???⚔†??
??#$@&%*!?꩜ #⃣☠ kommer det där mek-stället igen?? Trodde det brukade dyka upp ett par gånger om året?
Värt att starta en separat tråd enbart för det så att man slipper få tusen aviseringar om andra saker i den här tråden medan man väntar?
Jag har själv inte upplevt att den vickar. Jag använder den främst utomhus på mark som inte är plan. Vad är det för underlag du har testat på där den vickar?inget mekställ med högt uppvinklade stödben är värt att vänta på. sen fyra stycken stödben; garanterar vickighet på allt utom helplant underlag. toppa det med att de har sin footprint åt sidan jämfört med cykelns tyngpunkt...
lidl är fullt av finurliga och bra produkter. mekstället är inte en av dem.
Dessa mekställ köpes inte för att de är bäst, utan för att de är billiga och fullt funktionsdugliga.inget mekställ med högt uppvinklade stödben är värt att vänta på. sen fyra stycken stödben; garanterar vickighet på allt utom helplant underlag. toppa det med att de har sin footprint åt sidan jämfört med cykelns tyngpunkt...
lidl är fullt av finurliga och bra produkter. mekstället är inte en av dem.
Jag har inte heller märkt vickande. Tror att det flexar så mycket att benen hittar mark även om underlaget är lite ojämnt.Jag har själv inte upplevt att den vickar. Jag använder den främst utomhus på mark som inte är plan. Vad är det för underlag du har testat på där den vickar?
fyra stödpunkter på ojämnt underlag vickar rent definitionsmässigt. det bara är så. men det fjärde benet, riktning bort från cykeln kanske hela tiden befinner sig i luften??Jag har själv inte upplevt att den vickar. Jag använder den främst utomhus på mark som inte är plan. Vad är det för underlag du har testat på där den vickar?

Fötterna är ju rörliga, så de anpassar sig lite. Jag har inte heller upplevt att det vickar, varken inomhus eller ute på gruset på gården. Ojämnare underlag än så verkar det mest dumt att stå och mecka på.Jag har inte heller märkt vickande. Tror att det flexar så mycket att benen hittar mark även om underlaget är lite ojämnt.